در این متن تصمیم داریم آموزش دی اکتیو اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذاریم. با این که اینستاگرام پلتفرم محبوبی است و دل کندن از آن برای هر کاربری می تواند سخت باشد، اما شاید زمان آن باشد که حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید. شاید خیلی طاقت فرسا شده باشد، یا شاید زمان آن رسیده که کمی استراحت کنید.

در این بخش از آموزش اینستاگرام به نحوه دی اکتیو اکانت اینستاگرام و همچنین چرایی و زمان دقیق آن را به شما نشان خواهیم داد.

دی اکتیو اکانت اینستاگرام به چه معناست؟

شاید خانواده شما از این که شما چقدر در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانید آزرده خاطر شده باشند. یا بدتر شاید رئیس شما آزرده خاطر باشد، یا شاید اینستاگرام برای شما مناسب نباشد.

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام راه حلی برای هر یک از این مشکلات است. منظور از دی اکتیو، ترک و خروج موقت از اینستاگرام است. شما با این کار می توانید برای مدتی از اینستاگرام خارج شوید و هر موقع که نیاز بود می توانید دوباره به این شبکه اجتماعی محبوب بازگردید.

شما حساب خود را حذف نمی کنید، فقط آن را غیرفعال می کنید. این بدان معناست که شما می توانید دوباره حساب کاربری خود را راه اندازی مجدد کنید، در واقع شما با این کار برای مدتی ناپدید می شوید، چه فردا یا سال آینده دوباره می توانید به این شبکه برگردید.

خوشبختانه، تمام عکس‌ها، نام کاربری، بیو و آرشیو شما همچنان در هنگام بازگشت در دسترس شما خواهد بود. برای همین است ما آموزش دی اکتیو اینستاگرام و دلایل این کار را برای شما آماده کرده ایم تا شناخت لازم از آن برای شما حاصل شود.

 این کار درست مثل این است که مرخصی بگیرید و دوباره به خانه برگردید. همه دوستان و خانواده شما همچنان برای استقبال از شما در خانه خواهند بود.

البته همه افراد نمی خواهند اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه پاک کنند. مطمئناً ممکن است پشیمان شوند، به همین دلیل گزینه دی اکتیو برای این مواقع عالی است. با این کار  حساب شما به طور موقت ناپدید می شود اما همچنان وجود دارد. هیچ کس نمی تواند نام کاربری شما را بدزدد، تصاویر شما باقی می مانند و می توانید هر زمان که بخواهید آن را پس بگیرید.

اگر می‌خواهید زندگی بدون اینستاگرام را آزمایش کنید، سعی کنید حساب خود را برای مدتی غیرفعال کنید تا ببینید آیا این کار بهترین گزینه برای شماست یا نه.

مقاله مرتبط:”آموزش دانلود فیلم و کلیپ از اینستاگرام و ذخیره در گالری 

بعد از این که دی اکتیو اینستاگرام را انجام دادیم چه اتفاقی می‌افتد؟

ابتدا باید بدانید شما می توانید فقط در طول هفته یک بار این کار را انجام دهید و بعد از انجام آن باید منتظر بمانید تا ۲۴ ساعت از انجام آن سپری شود تا بتوانید دوباره حساب اینستاگرام خود را را فعال کنید.

همچنین باید به یاد داشته باشید که با انجام این کار، هیچ آسیبی به حساب کاربری شما وارد نمی شود و همچنان بعد از فعال سازی به تمامی امکانات اینستاگرام دسترسی خواهید داشت. در این روش تمامی اطلاعات حساب شما برای یک دوره موقت از دید شما و دیگر کاربران محو می شود.

توجه داشته باشید بعد از این که به صورت موقت از اینستاگرام خارج شدید تا چند ساعت همچنان نام کاربری شما در صفحه جستجو وجود خواهد داشت و تقریبا بعد از چند ساعت دیگر خبری از نام کاربری و پیج شما وجود نخواهد داشت. بهتر است به سراغ آموزش دی اکتیو اینستاگرام برویم.

آموزش دی اکتیو اینستاگرام

آموزش دی اکتیو اینستاگرام

برای خروج موقت یا همان دی اکتیو اینستاگرام می بایست به وب سایت اینستاگرام بروید. برای ورود می توانید اینجا کلیک کنید. بعد از این که به این وب سایت وارد شدید باید نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید تا سیستم به شما اجازه ورود بدهد.

در مرحله بعد باید به بخش پروفایل حساب خود وارد شوید و گزینه (Edit Profile) را انتخاب کنید تا بتوانید عملیات دی اکتیو اینستاگرام را انجام دهید.

در پنجره (Edit Profile) باید از میان گزینه های مختلف روی گزینه (Temporarily disable my account) یا همان حذف موقت اکانت ضربه بزنید.

در مرحله بعد شما باید دلیل دی اکتیو اینستاگرام را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید، ما ترجیح می دهیم از گزینه Something else برای این کار استفاده کنیم.

در مرحله بعد دوباره باید نام کاربری اینستاگرام و پسورد را در کادر مشخص شده وارد کنید.

و در پایان باید روی گزینه Temporarily Disable account ضربه بزنید تا به صورت موقت از اینستاگرام خارج شوید و به اصطلاح دی اکتیو شوید.

همان طوری که دیدید انجام این کار زیاد سخت نیست و فقط در ۶ مرحله شما می توانید اقدام به دی اکتیو اینستاگرام خود کنید.

نتیجه گیری

این مهم است که هر از چند گاهی از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید. در واقع، رسانه های اجتماعی از نظر مضر بودن برای سلامت روان رتبه بسیار بالایی دارند. برای همین ما سعی کردیم در این متن شما را با آموزش دی اکتیو اینستاگرام آشنا کنیم.

اگر به دلایل مختلف می خواهید برای مدتی از فضای اینستاگرام دور باشید، نیازی به حذف حساب خود نیست، اینستاگرام راهکاری برای این کار در نظر گرفته که می توانید از آن استفاده کنید، شما با دی اکتیو کردن محدودیت زمانی تعیین می کنید تا بعد از مدتی دوباره به این شبکه برگردید.

اگر قصد سفر دارید و می خواهید در این مدت از فضای اینستاگرام دور باشید، دی اکتیو کردن اینستاگرام گزینه خوبی می تواند باشد. همچنین اگر اینستاگرام شغل شماست و اگر می خواهید با خانواده به تعطیلات یک هفته ای بروید و از اینترنت و شبکه های مجازی دور باشید، حساب خود را دی اکتیو کنید تا بتوانید از فشار روزانه این نوع شبکه ها دور شوید.