بسیاری از افراد از بیکاری و نداشتن سرمایه برای کار گله دارند. اگر به آنها بگویید که راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان هم امکان پذیر است شاید در ابتدا با شما مخالفت کنند. اما این افراد اشتباه می کنند زیرا مشاغلی وجود دارند که اشتغال به آنها نیاز به سرمایه چندانی ندارد. اغلب این افراد دوست دارند برای خود کار کنند اما نگران هزینه های راه اندازی یک کار شخصی هستند. در ادامه، چند ایدۀ راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان برای کمک به آنها آورده شده اند.

راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان با ارائه خدمات نظافتی

یکی از ایده های راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان، ارائه خدمات نظافت منازل و فضای سبز است. بسیاری از مردم، وقت و یا توان تمیز کاری های خانگی را ندارند و این کارها را به دیگران می سپارند. با کمتر از یک میلیون تومان می‌توانید وسایل لازم برای تمیز کردن منازل را تهیه کنید. این کار در درجه اول نیاز به حوصله و جدیدت در کار دارد.

در اینگونه مشاغل با سرمایه کم باید مشتریان از کیفیت خدمات شما راضی باشند. اگر بتوانید رضایت مشتریان را جلب کنید بعد از مدتی مشتریانی دائمی پیدا میکنید که نظافت منازل خود را به شما محول می کنند. شاید برخی از افراد این کار را یک کار سطح پایین بدانند اما اصلا اینطور نیست. امروزه، ارائه خدمات نظافتی جزو مشاغل پر درآمد و پر تقاضا محسوب می‌شود. به علاوه، در سالهای اخیر ثبت شرکت های ارائه دهنده اینگونه خدمات، روندی صعودی داشته است.

راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان با ارائه خدمات مراقبت از کودک

بسیاری از مشاغل با سرمایه کم جزو مشاغل خدماتی هستند. مراقبت از کودک از جمله این مشاغل خدماتی است. در دنیای پر مشغله کنونی، بسیاری از والدین به دنبال افرادی قابل اعتمادند تا مراقبت از فرزندان خود را به آنها بسپارند. آنها به دلایل مختلف نمی توانند برای ساعاتی از روز از فرزندان خود مراقبت کنند. اگر شما می‌توانید این کار را برایشان انجام دهید قادر خواهید بود درآمد خوبی را از این راه بدست بیاورید.

برای شناخته شدن به عنوان یک پرستار کودک شاید در ابتدا به تبلیغ و آگهی دادن در شبکه های اجتماعی، نیاز داشته باشید. هزینۀ این آگهی ها چندان زیاد نخواهد بود و به احتمال زیاد از یک میلیون تومان تجاوز نمی کند. به همین دلیل است که در این متن، مراقبت از کودک جزو ایده های راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان است.

راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان با فروش غذاهای خانگی

فروش غذاهای خانگی یکی دیگر از مشاغل با سرمایه کم است که از گذشته های دور تاکنون در جوامع مختلف رایج بوده است. به نظر نمی رسد این شغل هیچگاه از رونق بیفتد و همیشه بازار خوبی برای خوراکی های خوشمزه خانگی وجود دارد. اگر بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانید میتوانید این کار روزمره را به یک کسب و کار مناسب تبدیل کنید. تنها کافیست نوعی خوراکی پرتقاضای خانگی بپزید و به کمک اهالی خانه آن را در بازار یا مغازه های اطراف عرضه کنید.

ساخت صابون های خانگی و سایر محصولات زیبایی طبیعی

به عنوان یکی دیگر از ایده‌های مشاغل با سرمایه کم و مشابه درست کردن غذاهای خانگی، می‌توانید صابون‌های طبیعی یا محصولات زیبایی خانگی نیز بسازید. تمایل به استفاده از محصولات ارگانیک و محلی، روز به روز در حال افزایش است. مخصوصا برای خانم های با سلیقه فرصت های کسب درآمد زیادی در این عرصه وجود دارد. ساخت صابون های خانگی، انواع روغن ارگانیک، پماد ها و لوسیون های طبیعی از جمله گزینه هایی است که می‌توانید به آنها فکر کنید.

راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان با آشپزی برای دیگران

مردی درحال آشپزی

اگر مهارت خوبی در آشپزی دارید می توانید مستقیما از این مهارت برای راه اندازی یک شغل کم هزینه استفاده کنید. یعنی اینکه میتوانید به عنوان آشپز شخصی یا سرآشپز کار کنید. علاوه بر غذاخوری ها، هتل ها و رستوران ها، کم نیستند خانواده هایی که تمایل به استخدام آشپز شخصی دارند. داشتن سرآشپز شخصی در خانه های اعیانی، بیشتر رایج است.

راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان با آرایشگری حیوانات خانگی

آرایشگری حیوانات خانگی نیز یکی دیگر از مشاغل با سرمایه کم است. شمار افرادی که حیوان خانگی دارند در حال افزایش است. بنابراین جای تعجب نیست که نظافت و آرایشگری حیوانات خانگی در حال تبدیل شدن به یک تجارت رو به رشد است. آرایشگری و نظافت حیوانات خانگی تنها نیاز به تجربه و علاقه دارد و در این شغل، سرمایه اولیه چندانی مورد نیاز نیست. اگر خود حیوان خانگی دارید به مرور زمان، مهارت کافی را برای شغل مذکور را بدست می آورید. بعدا میتوانید از این مهارت، کسب درآمد کنید.

مقاله مرتبط:”نکات مهم در راه اندازی کسب و کار چیست؟

راهنمای تورهای محلی شدن، یکی دیگر از مشاغل با سرمایه کم

علاقه به تاریخ و فرهنگ محلی نیز می‌تواند برای راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان الهام بخش شما باشد. این علاقه سبب می شود اطلاعات زیادی در مورد مسائل فرهنگی و تاریخی کسب کنید. این همان چیزی است که راهنمایان تور های فرهنگی- تاریخی به آن نیاز دارند. شما می توانید به سادگی با ارائه تورهای پیاده روی یا تورهای مناطق تاریخی در شهر خود، شروع به کار کنید.

اشتغال به تدریس مهارت های کامپیوتری

در دنیای آنلاین امروزی بسیاری از مشاغل با سرمایه کم مربوط به اینترنت و کامپیوتر هستند. بسیاری از مردم معمولاً تنها مصرف کننده صرف فناوری هستند و در مورد آن چیز زیادی نمی دانند. این ضعف در معلومات، زمینه ساز شکل گیری مشاغل زیادی شده است. یکی از این مشاغل، تدریس و برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با فناوری، کامپیوتر و اینترنت است.

برای اشتغال به این شغل باید گواهینامه های لازم برای تدریس و برگزاری دوره های آموزشی را داشته باشید. معمولا صدور مجوزهای لازم برای اینگونه فعالیت ها از مراکزی چون فنی حرفه ای یا جهاد دانشگاهی انجام می شود.

کلام آخر

می‌توان نتیجه گرفت که راه اندازی کسب و کار با یک میلیون تومان، با وضعیت فعلی اقتصادی نیز همچنان امکان پذیر است. افراد برای اشتغال در مشاغل با سرمایه کم، بیش از هر چیز به تلاش و پشتکار، علاقه به کسب مهارت و مشتری مداری نیاز دارند. این موارد به دلیل ماهیت خدماتی اغلب این مشاغل اهمیت زیادی در موفقیت افراد دارند.