با مطالعه آموزش کامل استوری اینستاگرام در این متن، همه چیز را در مورد استوری های این شبکه اجتماعی پرطرفدار یاد بگیرید. همانطور که می‌دانید استوری ها در اینستاگرام پست هایی هستند که فقط 24 ساعت دوام دارند. پس از پایان این زمان، استوری ها از نمایه شما ناپدید می شوند و هیچ کاربری نمی تواند دوباره آنها را ببیند.

 با توجه به این ویژگی ها بسیاری از افراد، علاقه زیادی به استوری های اینستاگرام  دارند. آنها به عنوان یک استراتژی بازاریابی یا صرفا به عنوان ابزاری جذاب برای پیج های شخصی از استوری ها بهره می‌گیرند. اما استفاده درست از استوری ها نیاز به آموزش اولیه دارد. به همین دلیل در این نوشته از آموزش اینستاگرام، آموزش کامل استوری اینستاگرام برای شما تهیه شده است.

ویژگی های بارز استوری های اینستاگرام

  • استوری های اینستاگرام تعامل ایجاد می کنند. کاربران دوست دارند، به آنها پاسخ و واکنش نشان دهند.
  • استوری ها در اینستاگرام به شما امکان می دهند محتوای فلش ایجاد کنید. محتوایی ایده آل برای آفر های تبلیغاتی، کدهای تخفیف و اهداف مشابه دیگر.
  • می توانید با سفارشی کردن هر آلبوم که می تواند شامل بیش از یک استوری باشد، استوری ها را در نمایه خود برجسته کنید.
  • استوری ها در  اینستاگرام منبع فوق العاده ای برای ایجاد محتوا در نمایه شما هستند. این ابزارها به شما کمک می کنند به رشد خود در اینستاگرام ادامه دهید و تعامل بهتری با مخاطبانتان داشته باشید.

شیوه آپلود استوری‌ در اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام را می‌توان در دستگاه‌های تلفن همراه و رایانه‌ها مشاهده کرد، اما فقط می‌توان آنها را از اپ تلفن همراه اینستاگرام بارگذاری کرد. راهنمای گام به گام نحوه آپلود یک استوری را در متن زیر مشاهده می کنید.

مرحله 1 از ساخت استوری های اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را باز کنید و به پروفایلی که استوری را در آن آپلود خواهید کرد بروید. روی نماد « Your story» در بالا و سمت چپ صفحه، کلیک کنید. سپس هنگام مرور صفحه اصلی اینستاگرام، انگشت خود را به سمت راست بکشید.

مرحله 2 از ساخت استوری های اینستاگرام

 بر روی دکمه «+» که در سمت راست و بالای صفحه اصلی یا در صفحه نمایه خود خواهید یافت ضربه بزنید. اکنون زمان آن است که به کار با محتوا بپردازید. شما دو گزینه دارید:

1)گرفتن لحظه ای عکس یا فیلم برای ساخت استوری اینستاگرام 

اگر می‌خواهید محتوای استوری های اینستاگرام را به صورت آنی بسازید ابزارهای زیادی در اپ اینستاگرام در اختیار دارید. شما می‌توانید از فیلترها و طرح‌بندی‌هایی مختلف استفاده کنید. این گزینه ها هنگام آپلود محتوا از گالری در دسترس نیستند. به استفاده از این موارد در مرحله سوم اشاره خواهد شد.

2) بارگذاری محتوای استوری  اینستاگرام از گالری تلفن همراه

در این حالت نیز کار شما آسان است. می‌توانید عکس ها یا فیلم های از قبل آماده شده موجود در گوشی هوشمند خود را به شکل استوری اینستاگرام در می آورید.

مرحله 3  شخصی سازی محتوا به کمک ابزارهای اپ

استوری اینستاگرام از یک آبمیوه

 آیا می دانید برای ساخت استوری های اینستاگرام چه چیزی را باید آپلود کنید. شاید بهتر باشد که با گزینه های اپ اینستاگرام استوری های خود را بسازید. می‌توانید به استوری، متن هایی با فونت های مختلف اضافه کنید. همچنین میتوانید استیکرهایی جذاب به آنها بیفزایید.

استیکرها گزینه های خوبی برای همراهی با استوری های اینستاگرام هستند. آنها به شما اجازه می دهند پیوند یا موسیقی اضافه کنید. به کاربران دیگر اشاره کنید، سوال بپرسید و غیره. از استیکرها برای تشویق تعامل مخاطبان با استوری های خود استفاده کنید.

مرحله 4 استفاده از اپ های کمکی

علاوه بر اپ اینستاگرام میتوانید از ابزارها و برنامه‌های دیگری نیز برای ویرایش استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید. از جمله Canva ،Unfold یا .Mojo  این اپ ها به شما امکان می‌دهند استوری های خود را بیشتر شخصی‌سازی کنید و خلاقیت خود را آزاد کنید.

آموزش استوری اینستاگرام؛ مشاهده مجدد استوری های قدیمی

همانطور که اشاره کردیم، استوری های اینستاگرام فقط 24 ساعت باقی می مانند. سپس از نظر عموم و پنهان می شوند و در فایل اکانت شما ذخیره می‌شوند. خود شما به عنوان صاحب اکانت می‌توانید دوباره آن‌ها را مشاهده کنید. حتی به‌عنوان خاطره میتوانید استوری‌های سابق خود را دوباره به اشتراک بگذارید. برای یافتن استوری های قدیمی به نمایه خود بروید. سپس روی Setting (دکمه ای با سه خط افقی در بالا و سمت راست اینستاگرام) کلیک کنید. بعد از آن روی بایگانی (Archive) کلیک کنید.

مقاله مرتبط:”همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام

آموزش کامل استوری اینستاگرام؛ دانلود استوری ها

روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید استوری های اینستا را در دسترس نگه دارید. این روش، همان دانلود استوری‌ها است. شما می توانید این کار را به کمک سایت Save-Insta انجام دهید. در این سایت، تنها کافیست لینک استوری را کپی کنید (روی سه نقطه پایین و سمت راست کلیک کنید). سپس، لینک را به کادر دانلود سایت مذکور اضافه کنید. استوری های اینستا به راحتی بر روی دستگاه شما دانلود خواهد شد.

کلام آخر

در این نوشته، آموزش کامل استوری اینستاگرام به صورتی فشرده و جمع و جور به شما ارائه شد. استوری گذاشتن در اینستاگرام کار سختی نیست و می‌توانید به سرعت آن را یاد بگیرید. البته برای جذاب شدن استوری ها باید به اندازه کافی تمرین کنید. همانطور که گفته شد خود اپ اینستاگرام  ابزارهای زیادی برای تزئین و ساخت استوری ها در اختیار کاربران قرار می دهد. اگر این آپشن ها، شما را راضی نکرد می‌توانید از سایر اپ های کمکی و مرتبط  با ساخت استوریِ اینستا کمک بگیرید.