راه‌های ابتکاری و شگفت‌انگیزی برای افزایش فروش در سایت وجود دارند. برای برخی از این روش‌ها باید مقداری پول خرج کنید در حالی که برخی دیگر، ساده و آسان‌تر هستند و نیازی به صرف هزینه ندارند. افزایش فروش در سایت به واسطه افزایش ترافیک ورودی به آن امکان پذیر می‌شود. بنابراین اغلب روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود به نوعی سبب افزایش ترافیک ورودی و ارتقای بازدید سایت شما خواهند شد. افزایش فروش، محصول جانبی این افزایش بازدید هاست. زیرا بازدیدکنندگان در واقع، خریداران یا مصرف کنندگان بالقوه ای هستند که می‌توانند به موفقیت کسب و کار شما کمک کنند.

چند روش موثر که می‌توانند سبب ارتقای میزان ترافیک ورودی و در نتیجه، افزایش فروش در سایت شما شوند به شرح زیر هستند.

افزایش فروش در سایت با بازاریابی محتوای متنی (Article Marketing)

ثابت شده است که بازاریابی محتوا تکنیکی بسیار موثر و قابل اعتماد برای افزایش فروش در سایت است. مطمئنا در آینده نیز همچنان به عنوان یکی از موثر ترین روش ها باقی خواهد ماند. تولید مداوم محتوا در وب سایت، فروش و سودآوری آن را ارتقا می دهد. انجام بازاریابی محتوا به سبب مزایایی که به شما میدهد بسیار ارزشمند خواهد بود.

برخی از افراد برای افزایش فروش در سایت، بیش از حد در بازاریابی کلیکی سرمایه گذاری کرده اند اما این کار، چندان درست نیست. این افراد، بهتر است توجه بیشتری به بازاریابی محتوا داشته باشند تا بتوانند مانند دیگران با مقالات قدیمی خود درآمد مستمری کسب کنند. مقالات، معمولاً روی خود خوانندگان تأثیر می گذارند. هر چه مطالب بهتر و بیشتری در سایت خود داشته باشید می توانید خوانندگان بیشتری نیز داشته باشید. این خوانندگان بیشتر، به روش های مختلف از جمله خرید بیشتر سبب افزایش درآمد شما خواهند شد.

افزایش فروش در سایت با بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

جدای از بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدئویی نیز یکی دیگر از تکنیک های موثر برای افزایش فروش در سایت شماست. زیرا که محتوای ویدیویی در صورت جذاب و حرفه ای بودن سبب رشد چشمگیر ترافیک سایت خواهد شد. ساخت فیلم به کمک نرم افزار و منابع موجود انجام می شود. حتی بدون تخصص، نرم‌افزارهای و تجهیزات پیشرفته و صرف هزینه نیز می‌توان ویدیوهایی با ظاهری حرفه‌ای ایجاد کرد.

دوربین جلوی زنی که در حال معرفی محصولات است

 

برای افزایش فروش در سایت و در جریان ساخت ویدیو، الزاما نیازی به ظاهر شدن خود شما در ویدیوها نیست. می‌توانید علاوه بر سایت خود ویدیوها را در چندین سایت پخش ویدیو نیز به اشتراک بگذارید و آنها را به وب سایت خود لینک کنید. بازدیدکنندگان ویدیو بسیار زیاد است. بنابراین در کمال تعجب پس از یک یا دو روز، صدها بازدید کننده را به سمت سایت خود می کشانید. نیازی به نگرانی در مورد هزینه ها نیست زیرا اغلب سایت های پخش ویدیو رایگان هستند.

افزایش ترافیک سایت با بازاریابی ویروسی Viral Marketing))

بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ، یکی از قوی‌ترین تکنیک‌ها برای افزایش ترافیک ‌سایت است. زیرا بر اساس افرادی کار می‌کند که محتوا را برای شما توزیع می‌کنند. البته، در وهله اول باید محتوایی عالی تولید کنید تا مردم بخواهند آن را از طرف شما به دیگران منتقل کنند. اما وقتی محتوای شما وایرال شود، متوقف کردن آن سخت است. یک کمپین وایرال، اگر خوب شروع کند می‌تواند برای سال ها ادامه داشته باشد. ابزارهای زیادی برای وایرال کردن محتوا در سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارند.

استفاده از فروم مارکتینگ (Forum Marketing) برای افزایش فروش در سایت

فروم ها ( انجمن ها) ضربان قلب اینترنت هستند. آنها می‌توانند به شدت سبب افزایش فروش در سایت ها شوند. انجمن ها مکان هایی آنلاین هستند که افرادِ دارای علایق مشابه برای بحث و گفتگو درباره موضوعات داغ دور هم جمع می شوند. موتورهای جستجو انجمن ها را دوست دارند زیرا محتوای منظمی تولید می‌کنند که دائماً به روز می شود. اغلب در عرض چند دقیقه، بسیاری از موضوعات انجمن را با جستجوی کلمات کلیدی خاص در صفحات اول گوگل می توان مشاهده کرد.

با پیروی یک نکته ساده، می توانید به راحتی از این منابع عالی برای افزایش ترافیک سایت خود بهره ببرید.

برای افزایش فروش در سایت باید انجمن هایی را پیدا کنید که با موضوع وب سایت شما مرتبط هستند. علاوه بر اینکه این کار به صورت هدفمند ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد سبب حضور فعالانه تر افراد در فروم ها نیز می شود. زیرا افراد در بحث های مورد علاقه خود بیشتر مشارکت می کنند.

استفاده از وبلاگ نویسی برای افزایش فروش در سایت ها

تجربه نشان می دهد که وبلاگ نویسی نیز به افزایش فروش در سایت ها کمک می کند. در چند سال اخیر، وبلاگ نویسی به طور فزاینده ای محبوب شده است. تا جایی که اکنون بخش زیادی از محتوای اینترنتی را به خود اختصاص داده است. پس منطقی است که از این رسانه برای افزایش ترافیک سایت و همچنین ایجاد بک لینک های مفید استفاده کنید. وبلاگ ها مکان هایی مناسب برای تبادل نظر خوانندگان هستند. پس می‌توانید بحث های موثری را در مورد محتوای سایت خود در یک وبلاگ وابسته راه بیندازید.

برای استفاده از وبلاگ برای افزایش فروش در سایت، بهتر است موضوعات مورد بحث در وبلاگ، کاملا در ارتباط با موضوع سایت باشند. نکته بعدی اینکه بهتر است خود وبلاگ نیز ترافیک و رتبه گوگل خوبی داشته باشد.

مقاله مرتبط:”فروش اینترنتی با سایت شخصی بهتر است؟ یا پلتفرم های فروش اینترنتی “

ارتقای عملکرد سایت، رویکردی دیگر برای افزایش ترافیک و فروش آن

علاوه بر روش های فوق الذکر ارتقای درونی خود سایت نیز می‌تواند سبب افزایش فروش در آن شود. کارهایی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید به شرح زیر هستند.

ارائه محتوای با کیفیت برای افزایش ترافیک سایت

مهم نیست که برای افزایش ترافیک سایت چه کاری انجام می دهید. اگر محتوای درون سایت به اندازه کافی خوب نباشد، خوانندگان به راحتی به وب سایت شما سرازیر نمی شوند. بنابراین سعی نکنید برای آنها را با چیزهای بی ربط سرگرم کنید. رقبای زیادی در اطراف شما وجود دارند. اگر محتوای سایت آنها جذاب تر باشد دیر یا زود خوانندگان خود را از دست خواهید داد.

به بازدیدکنندگان خود هدیه دهید با این کار سبب افزایش فروش در سایت می شوید

اگر می‌خواهید افزایش فروش در سایت شما اتفاق بیفتد توصیه می شود به بازدیدکنندگان خود هدیه دهید. این هدیه ها می توانند شمال گزارش‌ها، کتاب های الکترونیکی یا اطلاعاتی باشند که مخاطبان را به حضور در لیست مشترکان شما تشویق کنند.

یک خبرنامه بسازید

خبرنامه ها نیز میتوانند سبب افزایش فروش در سایت ها شوند. برای ساختن یک خبرنامه با مقالات زیاد، می توانید با نویسندگان و سایت های مختلف، همکاری داشته باشید. بسیاری از سایت ها و نویسندگان، اجازه انتشار مقالات خود را در خبرنامه شما می دهند. البته به شرط ذکر نامشان در خبرنامه شما. در نهایت خبرنامه شما پخش می‌شود و سبب آن فهرستی از افرادی را که به طور منظم از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند به دست می‌آورید.

مقاله مرتبط:”معرفی 4 استراتژی افزایش فروش در تلگرام 

سایر اقداماتی که می‌توانند به افزایش فروش در سایت شما منتهی شوند

– رعایت قوانین سئو در تولید محتوای سایت.

– هزینه کردن برای تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید.

– هزینه کردن برای تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC)

– توسعه رسانه های اجتماعی وابسته به سایت.

کلام آخر

همیشه به یاد داشته باشید که هر چه بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد افزایش فروش در سایت شما سرعت بیشتری می گیرد. بنابراین مرحله به مرحله اقداماتی که سبب افزایش ترافیک سایت می شوند را انجام دهید. بررسی کنید که برای رسیدن به این هدف کدام اقدامات و روش ها، مزایای بیشتری دارند تا روی آن ها تمرکز کنید.