برای فهمیدن همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام، با این متن همراه باشید. هایلایت اینستاگرام، هایلایت استوری یا هایلایت ، همگی نام‌هایی برای یک ویژگی فوق العاده در رابطه با استوری های این شبکه اجتماعی هستند. استوری اینستاگرام از زمانی که به وجود آمد، دنیای اینستا را تکان داد. استوری های اینستا در ابتدا امکاناتی محدود داشتند. اما اکنون می‌توانید از استوری های دارای موسیقی، نظرسنجی، آزمون‌ها، بومرنگ و غیره لذت ببرید. در ادامه این بخش از آموزش اینستاگرام به بررسی این قابلیت می پردازیم.

هایلایتِ استوری چیست؟

هایلایت استوری ابزاری فوق العاده برای نمایش محتوای برتر شما و وسیله ای برای جلب توجه به داستان‌های ضروری برند شما است. همانطور که می‌دانید وقتی در اینستا یک استوری می گذارید، بعد از چند ساعت آن استوری از روی اکانت شما پاک می شود. اما به واسطه ویژگیِ هایلایت کردن می‌توانید استوری های برتر خود را از پاک شدن محافظت کنید. به عبارت دیگر، هایلایت های استوری، انتخاب و ماندگار کردن استوری های برتر شما است.

هایلایت های اینستاگرام، درست زیر بخش بیو نمایه شما قرار دارند. بنابراین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی خلاقانه هستند تا توجه ها را جلب کنند. زیبایی شناسی یک نمایه، همان چیزی است که به برندها یا کاربران کمک می کند تا حساب خود را رشد دهند. می‌توانید با ایجاد کاور های زیبای هایلایت استوری، اینستاگرام خود را ارتقا دهید.

همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام؛ ساخت کاور های سفارشیِ هایلایت اینستا

چندین برنامه وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد کاورهای استوری اینستاگرام کمک کند. خب منتظر چی هستید؟ بیایید با هم آنها را مرور کنیم.

ساخت کاور هایلایت استوری با برنامه Canva

Canva یک برنامه طراحی محبوب است که برای ساخت کاور هایلایت های اینستا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه، به وبلاگ نویسان، بازاریابان و کسب و کارها امکان می‌دهد تا با استفاده از الگوها و عناصر برنامه، تصاویری زیبا ایجاد کنند. کانوا ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. از جمله: بیش از 1000 الگوی رایگان، برچسب‌، قاب‌، حاشیه و سایر عناصر سرگرم کننده دیگر. امکان برش تصاویر، اضافه کردن متن به عکس‌ها و مواردی از این قبیل، جزو سایر امکانات این برنامه طراحی هستند.

نحوه استفاده از Canva برای ساخت کاورهای هایلایت اینستاگرام

 Canva را باز کنید و روی نماد «+» ضربه بزنید تا شروع به طراحی نماد استوری اینستاگرام خود کنید.

قالب استوری اینستاگرام را انتخاب کنید.

برای مشاهده گزینه های افزودن عکس یا رنگ، روی blank template کلیک کنید.

رنگ ها را با توجه به تم اینستاگرام خود انتخاب کنید و گرافیک، آیکون یا تصویر دلخواه خود را اضافه کنید. شما می توانید نماد مورد علاقه خود را از لیست رایگان گزینه ها انتخاب کنید.

وقتی کار شما با قرار دادن عناصر گرافیکی و تغییر اندازه ها تمام شد، کاور را ذخیره کنید

استفاده از برنامه Highlight Cover Maker

می‌توانید از Highlight Cover Maker برای ایجاد پوشش های جذاب هایلایت استوری، استفاده کنید. استفاده از این برنامه، بسیار ساده است. کاور میکر بیش از 900 نماد، 200 بافت پس زمینه، بیش از 40 فونت زیبا و چندین مورد دیگر را ارائه می دهد. هایلایت کاور میکر با بیش از 50 میلیون نصب، مطمئناً ابزاری ضروری برای هر اینستاگرامر مشتاق است.

چگونه از Highlight Cover Maker استفاده کنیم؟

برنامه را در دستگاه خود راه اندازی کنید و به Edit Mode بروید. دسته ای از ابزارها را در پایین صفحه خواهید دید. برای افزودن پس‌زمینه، روی اولین نماد ضربه بزنید.

برای افزودن برچسب، نماد ستاره را بزنید. شما می توانید هر نمادی را در بین بیش از 900 گزینه خیره کننده انتخاب کنید.

برای شخصی‌سازی نکات برجسته استوری اینستاگرام، حتی می‌توانید متن اضافه کنید یا پس‌زمینه و استیکر را با هم ترکیب کنید.

پس از اتمام، روی نماد دانلود، واقع در گوشه سمت راست و بالا صفحه، ضربه بزنید.

یک گوشی و یک طرح برای هایلایت ایتستاگرام

 

استفاده از استوری لایت(Storylight)

به محض باز کردن این برنامه، می‌توانید شروع به ساخت کاور هایلایت استوری کنید. در این برنامه مجموعه ای از رنگ های زنده و قالب های سازمان یافته به شما نمایش داده می شوند. عناصر مختلفی مانند رنگ‌ها، نمادها، برچسب‌های حاشیه، متون و موارد دیگر را برای سفارشی سازی در اختیار دارید. از آیکون‌های گل‌دار گرفته تا آیکون‌های غذا همگی در Storylight برای ایجاد کاورهای برجستۀ سفارشی، در دسترس هستند.

چگونه از Storylight  برای ساخت کاور های جالب هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

 برای ایجاد هایلایت های اینستاگرام، برنامه را در دستگاه خود راه اندازی کنید و روی نماد (+) در پایین صفحه ضربه بزنید.

 از میان مجموعه عظیم برچسب ها، قاب ها، پس زمینه ها و. . . انتخاب کنید. حتی اگر بخواهید می توانید کمی متن اضافه کنید.

 نتیجه نهایی کار را ذخیره کنید و قالب جدید را در هایلایت اینستاگرام خود اعمال کنید. به همین دلیل می توان گفت باید همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام را بدانید تا بتوانید از این ابزار نهایت استفاده را ببرید.

مقاله مرتبط :”آموزش دانلود فیلم و کلیپ از اینستاگرام و ذخیره در گالری

نتیجه گیری

همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام در واقع بخش بزرگی از این موضوع به نحوه ساخت و طراحی هایلایت ها برمی گردد. در این نوشته به چند مورد از برنامه های پرکاربرد در ساخت هایلایت های اینستاگرام پرداخته شد. اکنون، تقریبا همه چیز در مورد هایلایت اینستاگرام را می دانید. پس احتمالاً زمان آن است که بروید و نمایه IG خود را اصلاح کنید و استوری های برتر خود را برجسته کنید. با این کار می توانید فالوورهای بالقوه بیشتری را جذب کنید تا در نگاه اول عاشق پروفایل شما شوند.