راه اندازی یک فست فودی چندان دشوار نیست. اما آنچه اهمیت دارد موفقیت در افزایش فروش فست فود و رساندن فروش خود به یک سطح رضایت بخش است. اگر چند توصیه را در نظر بگیرید رسیدن به این هدف برایتان آسانتر خواهد شد. برخی از این توصیه ها و ایده‌ها را می‌توان به‌صورت مجازی و برخی را باید به صورت حضوری انجام داد. این توصیه ها بر اساس تجربه افراد موفق در رستوران داری و فروش غذاهای فوری جمع آوری شده اند.

خلاصه ای از انتظارات مشتریان از یک مرکز فست فود

موفقیتِ هر مرکز فست فود، مستلزم تسلط بر مجموعه ای از پارامترهایی است که مشتریان به آنها اهمیت می دهند. مشتریانی که به یک مرکز فست فود می روند به دنبال سرعت، راحتی، مقرون به صرفه بودن هستند. آنها همچنین دوست دارند تا یک تجربه غذاخوری به یاد ماندنی داشته باشند. برخی از کارآفرینان فست فود که این موارد را درک می کنند، می توانند بر این عناصر کسب و کار مسلط شوند.

 با توجه دقیق به خدمات مشتریان و جزئیات عملیاتی می‌توانید به افزایش فروش فست فود خود امیدوار باشید. افرادی که در این زمینه، موفق شده اند توصیه هایی برای شما دارند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته خواهد شد.

برای افزایش فروش فست فود به نام تجاری مجموعه خود توجه کنید

نام تجاری در افزایش فروش فست فود، اهمیت زیادی دارد. مک دونالد، برگر کینگ و وندی، نمونه هایی از برندهای بسیار معروف و بسیار موفق فست فود هستند. علائم، آرم ها و شعارهای آنها در سراسر جهان قابل تشخیص است. طرفداران فست فود، قابل پیش بینی بودن را دوست دارند و می‌خواهند دقیقاً بدانند که قرار است قبل از عبور از درها چه چیزی به دست آورند.

یک کسب و کار با ارائه نام تجاریِ قابل تشخیص، ثابت، و ساده به مشتریان اطمینان می دهد که هیچ چیز تغییر نکرده است. شعارهای ساده‌ای که خود را در مغز جا می‌دهند بی‌وقفه در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی تکرار می‌شوند. وقتی برند فست فود شما در یک شهر یا یک کشور به خوبی جا افتاد دیگر نباید در برند خود تغییراتی ایجاد کنید. مشتریان قدیمی به دنبال طعم و مزه خاطره انگیز خود هستند باید بتوانید بعد از گذشت چند سال، آن را همچنان حفظ کنید.

برای افزایش فروش فست فود، منحصر به فرد عمل کنید

میزی حاوی غذا های فست فودی

در مورد بالا به مشتریان قدیمی اشاره شد. اما آیا می‌دانید چگونه به عنوان یک مرکز فست فود می‌توانید مشتریان وفادار و قدیمی داشته باشید؟. باید منحصر به فرد عمل کنید. برای رونق فست فود خود باید همیشه در حال ایده‌پردازی های خلاقانه و جدید باشید. غذایی که به مشتری می دهید مانند امضای شماست، پس نباید امضای شما با دیگران یکسان یا مشابه باشد.

 باید سعی کنید مزه غذاهای مرکز فست فود شما معمولی نباشد و با سایر فست فود ها تفاوت هایی داشته باشد. اگر اینگونه باشید به تدریج موفق به افزایش فروش فست فود خود می‌شوید زیرا مشتریان، غذاهای شما را منحصر به فرد و خاص خواهند دید.

مقاله مرتبط:”معرفی راهکار های افزایش فروش در رستوران ”

برای افزایش فروش فست فود به موقعیت کسب و کار خود توجه کنید.

مکان مرکز فست فود، عنصری بسیار مهم برای موفقیت آن است. بنابراین مرکز فست فود شما باید در یک منطقه پر تردد واقع شود. رفتن به فست فودی ها اغلب بدون برنامه ریزی قبلی انجام می‌شود یعنی برای آن مثل رفتن به رستوران، برنامه خاصی نمی چینید. به همین دلیل، مکان مراکز فست فود اهمیت بیشتری نسبت به رستوران های دیگر دارد. شرکت‌های فست فود با قرار دادن فروشگاه‌های خود در مراکز خرید به این مهم توجه دارند.

در نوارهای تجاری شلوغ و مناطق پرتردد باید اجاره بهای بیشتری را برای مرکز فست فود خود پرداخت کنید. اما در عوض جریان ثابتی از ترافیک پیاده یا ترافیک اتومبیل از کنار رستوران شما عبور می کند. این ترافیک، افزایش فروش فست فود شما را تضمین می کند.

برای افزایش فروش فست فود، نیاز به خدمات سریع دارید.

یک مرکز فست فود سریع در مقایسه با فست فودهایی که در واقع کند هستند، سود بیشتری کسب خواهد کرد. بسیاری از مردم در مسیر کار یا مقصد دیگری فست فود می خورند. دلیل محبوبیت برخی از فست فود ها این است که مردم حتی لازم نیست برای پیاده شدن از ماشین وقت بگذارند.

هر چه فست فودها، سریعتر بتوانند غذای سفارش داده شده را تهیه کند مشتریان، از آنها راضی تر خواهند بود. رستوران‌هایی که غذا را خارج از محل تحویل می‌دهند، باید خدمات تحویل را سریع‌تر انجام دهند تا از نارضایتی مشتریان جلوگیری شود.

مقاله مرتبط:” روش های افزایش فروش میوه فروشی ”

قیمت های بهینه، راهی برای موفقیت کسب و کارهای فست فود

طبق وب سایت Street Directory، مراکز فست فودی که با حاشیه سود اندک کار میکنند فروش بیشتری دارند. آنها با فروش زیاد خود به سودآوری بالایی می رسند و برآیند سود آنها بیش از فست فودهای گران قیمت تر است.

توجه به کارآمدی هر چه بیشتر عملکرد کسب و کار

عملکرد کارآمد یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر موفقیت مراکز فست فود است. عملکرد کارآمد به معنای به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی، صرفه جویی در هزینه های مختلف از جمله هزینه های استخدام و… است. هر هزار تومانی که به طور غیر ضروری خرج می شود، هزار تومان از سود شما کم می کند.

کلام آخر

در پایان باید گفت که موفقیت در افزایش فروش فست فود، وابسته به چندین فاکتور مختلف است. در این نوشته سعی شد که برخی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر این صنعت، برای مخاطب بیان شود. با این حال، موارد گفته شده تنها موارد تاثیر گذار بر رونق مراکز فست فود نیستند. عوامل دیگری مثل توجه به ذائقه ایرانی، رعایت اصول سلامتی و بهداشتی، انتخاب درست پرسنل ارائه دهنده خدمات و… نیز می‌توانند تاثیر گذار باشند.