در این مقاله به بحث درباره طراحی فرم تماس با ما در سایت می پردازیم. ابتدا به ضرورت طراحی این فرم ها خواهیم پرداخت و سپس شماری از مزایای استفاده از آنها را شرح خواهیم داد. در ادامه به معرفی چند الگوی رایج در طراحی فرم تماس با ما با سایت ساز یا دیگر ابزار می پردازیم و در انتها نیز چند سایت که فرم های ایده آلی را در این خصوص طراحی نموده اند به شما معرفی خواهیم کرد.

طراحی فرم تماس با ما

اگر در خصوص ارتباط با مشتریان خود به موانعی برخورده اید، باید بگوییم که شما تنها نیستید! همه ما به ارزش ارتباط موثر با مشتری آگاه هستیم اما در مرحله عمل همیشه چالش هایی وجود دارند که کار را در این مورد سخت می کنند. گاهی دلیل بروز چنین مشکلاتی این است که از مشتریان درخواست ارائه بازخورد نکرده ایم. گاهی نیز ریشه مشکل اینجاست که راه های ارتباطی را برای آنها به روشنی مشخص نکرده ایم.

گام اول در مسیر حل این چالش ها طراحی یک وب سایت است که از طریق آن بشود با مشتریان ارتباط برقرار کرد. سپس باید در این وب سایت، اقدام به طراحی فرم تماس با ما نمایید.

در این مقاله به بحث درباره مزایای طراحی فرم تماس با ما خواهیم پرداخت. طراحی فرم تماس با ما اگر به شکلی موثر انجام شود نه تنها موجب ارتباطی نزدیک تر با مشتریان خواهد شد بلکه می تواند شرکت شما را در افزایش میزان فروش مستقیم نیز یاری دهد. همچنین در ادامه مقاله چند نمونه خوب از طراحی فرم تماس با ما را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. توجه به ظرایف و جزئیات این فرم ها می تواند الهام بخش شما در برقراری ارتباطی خوب و اثرگذار با مشتریانتان باشد.

چرا لازم است که در سایت خود به طراحی فرم تماس با ما بپردازید؟

طراحی فرم تماس با ما باعث می شود مشتریان شما بدانند که برای نظرات و دیدگاه هایشان ارزش قائل هستید. همچنین مشتریان می توانند از این طریق سوالات یا نگرانی های خود را نیز با شما در میان بگذارند. طراحی فرم تماس با ما، با فروشگاه ساز یا دیگر ابزار های طراحی سایت  اگر به خوبی انجام شود حمایت شما از مشتریان را تضمین می کند و آنها را مطمئن می سازد که خدمات کاملی از طرف شما دریافت خواهند کرد.

در ادامه به شرح شماری از مزیت های طراحی فرم تماس با ما می پردازیم.

مزایای فرم های تماس با ما

فرم تماس باما

کاهش ایمیل های اسپم:طراحی فرم تماس با ما در وب سایت باعث می شود که دیگر نیازی به قرار دادن ایمیل خود در سایت نداشته باشید. این موضوع باعث می شود میزان ایمیل های اسپم و سایر ایمیل هایی که علاقه ای به آنها ندارید در اینباکس میل تان کاهش چشمگیری بیابد.

افزایش دسترس پذیری: طراحی فرم تماس با ما سبب می شود مخاطبانتان بتوانند از طریق سایت با شما ارتباط برقرار کنند. ایجاد این راه ارتباطی می تواند مانع از دست دادن مشتریان بالقوه شود.

افزایش امکان همکاری های حرفه ای: افزایش دسترس پذیری شما همچنین می تواند موجب ایجاد فرصت های بیشتری در خصوص همکاری های تجاری با سایر فعالان در حیطه کاری خاص شما شود.

هدایت هدفمند مشتریان به سمت خرید: طراحی فرم تماس با ما به شکلی منسجم می تواند موجب هدایت مشتریان به کانال های خرید شود. در این خصوص حتما می بایست جزئیات مربوط به مشتریان هدف خود را در طراحی فرم لحاظ کنید.

جلب رضایت مشتری: ارتباطات هسته مرکزی سرویس دهی به مشتری محسوب می شود. با آسان گرداندن ارتباط مشتریان با خود می توانید رضایت و اعتماد آنها نسبت به برند خود را جلب نمایید.

شناخت بهتر از مشتری: هر بار که با یک مشتری به گفتگو می پردازید شناختتان از توقعات و ذهنیت مشتریان افزایش پیدا می کند. توجه به بازخوردهای مشتریان می تواند اثر شگرفی در رشد و توسعه شرکت شما داشته باشد.

مقاله مرتبط:“هنگام ساخت فوتر سایت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ “

الگوهایی برای طراحی فرم های تماس با ما

فرم استاندارد: این فرم دربرگیرنده تمامی فیلدهای اساسی می باشد. نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، و فضایی کافی جهت ارسال یک پیام کوتاه. این نوع از فرم ها برخوردار از انعطاف لازم جهت استفاده توسط مشتریان، شرکای بالقوه و نیروی کار جویای شغل هستند.

فرم مینیمال: ویژگی اصلی این نوع از فرم ها سادگی و روشنی آنهاست. فرم های مینیمال به مخاطبان شما امکان می دهند تا به سرعت و به آسانی با شما ارتباط برقرار کنند. این فرم ها همچنین فضای زیادی از سایت را نیز به خود اختصاص نمی دهند. اگر هدف اصلیتان به دست آوردن اطلاعات تماس مشتریانتان است این نوع از فرم ها مناسب برای شما هستند.

فرم چند مرحله ای: کارکرد این فرم ها مربوط به اخذ ثبت نام مشتریان برای یک برنامه خاص یا دریافت یک خدمت خاص می باشد. این فرم ها عملیات ثبت نام را در سه مرحله به انجام می رسانند. به این معنی که مشتری ابتدا فرم اول را کامل کرده و سپس وارد فرم بعدی می شود. برای فرم های طولانی تر و حجیم تر بهتر است از این روش استفاده نمود تا فضای زیادی از سایت اشغال نشود.

فرم درخواست شغل: این فرم ها جهت ارتباط با نیروی کار بالقوه مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از فرم ها اغلب حاوی گزینه های از پیش آماده می باشند. یعنی مخاطب لازم نیست که خودش اطلاعات را وارد کند. بلکه صرفا یکی از گزینه های موجود را انتخاب می نماید.

فرم راهنمایی خرید: اگر هدفتان هدایت مشتری به کانال های فروش است می توانید از این نوع فرم ها استفاده کنید.

فرم خدمات مشتری: با استفاده از این فرم ها می توانید مشتریان خود را مستقیما با واحدهای خدمات مشتری مرتبط سازید. در این فرم ها معمولا مشکلات رایج مشتریان به شکل درخواست های آماده در اختیار آنها قرار می گیرد. یعنی مشتری صرفا کافیست از بین گزینه هایی که در فرم موجود است موضوع مورد نظر خود را انتخاب نماید.

فرم بازخورد: فیدبک مشتریان اغلب بهترین وسیله برای رشد و توسعه کسب و کار شماست. بهتر است در طراحی این نوع از فرم ها سوالاتی از قبیل “چگونه می توانیم بهتر شویم” از مشتری پرسیده شود. همچنین می توانید در انتهای این فرم ها آپشن ستاره دهی را نیز در اختیار مشتری قرار دهید تا بتواند به کیفیت محصول یا خدمت شما امتیاز دهد.

مقاله پیشنهادی:ترندهای طراحی سایت در سال 2022 “

نمونه هایی از فرم تماس با ما

در ادامه به معرفی چند سایت دارای فرم ایده آل تماس با ما می پردازیم. توجه به جزئیات این فرم ها می تواند برای شما در طراحی فرم تماس با ما در سایت خود مفید باشد.

سایت Citisonship: این سایت دارای یکی از بهترین نمونه های طراحی فرم تماس با ما می باشد. فرم طراحی شده توسط این سایت دارای لوگوی برند نیز می باشد. قسمت “تماس با ما” جهت جلب نظر بیشتر به شکل بولد طراحی شده و ساختار کلی فرم از نوع مینیمال است. یک فرم ساده و کارآمد که فضای زیادی را هم اشغال نمی کند.

سایت Puffin Packaging: این سایت در طراحی فرم تماس با ما از ساختار عمودی استفاده نموده است. برخورداری از طراحی براق در کنار استفاده از زبانی گرم و صمیمی دو ویژگی اصلی فرم این سایت هستند. همچنین در قسمت بالای فرم چند گزینه دیگر برای ارتباط نیز معرفی شده که شامل شماره تلفن، آدرس، ایمیل و نشانی صفحات برند در شبکه های اجتماعی می باشد.

سایت Islango: طراحی فرم تماس با ما توسط این سایت به شکلی انجام گرفته که در اولین نگاه نظر بیننده را به خود جلب می کند. این فرم در قسمت فوتر سایت قرار گرفته و هدف این برند از طراحی آن هدایت مشتری به کانال های خرید محصول است.

سایت Wavelength: این سایت فرم تماس با ما را در یک صفحه جداگانه عرضه نموده است. همچنین برای تشویق مشتریان به برقراری ارتباط، آپشن ارائه مشورت دو ساعته را نیز در این فرم پیشنهاد کرده است. به علاوه لینک مستقیم اتصال به صفحات کمپانی در شبکه های اجتماعی نیز در فرم قرار داده شده است.

سایت Bright Light Theatre: این سایت هنری علاقه مندان به برنامه های خود را با این فرم تشویق به برقراری ارتباط کرده است. فرم تماس با ما توسط این سایت به صورت شکیل و ساده طراحی شده و مخاطبان می توانند به سرعت و به آسانی موضوع مدنظر خود را در میان بگذارند.

سایت Orchard World: استفاده از رنگ و تصویر در طراحی فرم تماس با ما توسط این سایت ویژگی اصلی آن می باشد. همچنین استفاده از عبارت “سلام کنید” در عنوان فرم می تواند در تشویق مخاطبان به برقراری ارتباط اثرگذار باشد.

سایت Power-fact: استفاده از رنگ نارنجی در طراحی فرم تماس با ما توسط این سایت موجب نظرگیرتر شدن آن گردیده است. همچنین استفاده از عبارت “ارتباط با پشتیبان متخصص” می تواند در علاقه مخاطب به برقراری ارتباط اثر مثبتی ایجاد کند. این سایت در فرم خود چند گزینه را نیز قرار داده تا مخاطبان بر اساس آنها ارتباط آسان تری را با واحدهای پشتیبانی و خدمات برقرار کنند. همچنین این آپشن به کمپانی کمک می کند تا پیام های دریافتی خود را طبقه بندی کرده و پاسخ دهی به آنها را بهینه تر نماید.

 همانطور که گفته شد در این مقاله به اهمیت و مزایای طراحی فرم تماس با ما برای سایت پرداختیم. و همچنین چند نمونه از الگو های عالی فرم تماس با ما را معرفی کردیم امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.