روش‌های کسب درآمد از اینترنت در منزل، بسیار متنوع اند. در برخی از این روش ها با افراد و مشتریان و به طور کلی اشخاص حقیقی سروکار دارید. در برخی دیگر، کار یا خدماتی را برای یک پلتفرم، شرکت یا یک مجموعه حقوقی انجام دهید. اما گاهی هیچ کاری با سایرین ندارید و صرفا برای خود کار می کنید. به طور کلی اینترنت را مانند یک پل ارتباطی ببینید که به وسیله آن می‌توانید از دانشی که دارید پول در بیاورید.

اینترنت مشاغل خانگی زیادی را ایجاد کرده است. محدودیت های مکانی را برای شما از بین می برد و می‌توانید از داخل خانه خود کار کرده و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. شاید دقیقا ندانید چه کارهایی را به وسیله اینترنت می‌توان انجام داد که به کسب درآمد منتهی می شوند. در ادامه برای روشن تر شدن موضوع، تعدادی از این کارهای اینترنتی خانگی مرور خواهند شد.

کسب درآمد از اینترنتی در خانه با ارائه خدمات مشاوره ایِ آنلاین

مشاوره دادن یکی از شیوه های کسب درآمد از اینترنت در منزل است. مشاورین جزو افرادی هستند که هیچ وقت کارشان کساد نمی شود. این شغل در برخی از موارد، حتی نیاز به مدارک دانشگاهی نیز ندارد. بلکه صرفا باید ثابت کنید که در یک زمینه خاص تجربه و مهارت کافی دارید و می‌توانید این مهارت را به دیگران منتقل کنید. مشاوران تحصیلی نمونه ای بارز از مشاورانی هستند که نیاز به مدارک دانشگاهی ندارند. شاید در ابتدا بگویید اینطور نیست ولی متاسفانه اشتباه می کنید.

فرضا شما یک رتبه برتر کنکور هستید. مطمئن باشید حتی بدون رفتن به دانشگاه می توانید شروع به کسب درآمد آنلاین کنید. تنها کافیست از همین لحظه تصمیم بگیرید که در مورد شیوه درست مطالعه دروس کنکور به دیگران مشاوره آنلاین بدهید. با اطمینان می توان گفت صدها نفر دوست دارند به توصیه های شما گوش دهند و برای شنیدن و یا خواندن آنها پول پرداخت کنند. اگر در هر زمینۀ دیگری، موفقیتی کسب کرده اید می توانید در مورد موفقیت خود به دیگران مشاوره دهید.

کسب درآمد از اینترنتی با آموزش

درآمد اینترنتی

آموزش نیز مانند مشاوره، روشی موثر برای کسب درآمد از اینترنت در منزل است. در آموزش آنلاین نیز تقریبا کاری مشابه مشاوره را انجام می دهید. البته تفاوت هایی نیز وجود دارند. از جمله اینکه مشاوره اغلب مبتنی بر پرسش و دریافت اطلاعات اولیه از مشورت گیرنده است. اما در آموزش نیاز چندانی به پرسش از مخاطب نیست. در مشاوره در مورد موضوع یا یک شرایط خاص، از مخاطب اطلاعاتی دریافت می شود. مخاطب باید مشکل خود را توضیح دهد و مشاور راه حل هایی را به وی ارائه می دهد. اما در آموزش، مجموعه ای از اطلاعات طبقه بندی شده و کلی تر به مخاطبین ارائه می شود.

به هر حال اگر در هر زمینه ای تخصص، دانش یا تجربه دارید می‌توانید از دانسته های خود برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید. باید دانسته های خود را به صورت طبقه بندی شده و قابل فهم درآورید. آنگاه می‌توانید به شیوه های مختلف در قالب آموزش آنلاین، بسته های آموزشی و… از آن کسب درآمد کنید. مدرسین و آموزگاران با گسترش شبکه های اجتماعی، دیگر صرفا افرادی تحصیل کرده نیستند. امروزه هر شخصی به صرف داشتن دانش و تجربه می‌تواند تریبون های زیادی برای آموزش آنلاین پیدا کند.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با تفسیر و تحلیل مسائل

گاهی برای کسب درآمد آنلاین، لازم نیست به دیگران مشاوره یا آموزش دهید بلکه صرفا با اظهار نظر کردن می‌توانید امرار معاش کنید. اگر کمی بیشتر به رسانه ها دقت کنید به صورت روزانه ده ها نمونه از این حالت را مشاهده می کنید. افرادی که به عنوان کارشناس مسائل مختلف در تلویزیون می بینید به همین کار مشغول اند. تلویزیون ها یا شبکه های آنلاین در مورد مسائل مختلف با کارشناسان، تماس آنلاین تصویری برقرار می‌کنند. کارشناسان نیز تنها کاری که انجام می دهند اظهار نظر کردن، تفسیر و تحلیل مسائل است.

البته این نوع از کسب درآمد از اینترنت در منزل، کار چندان آسانی نیست. زیرا که اکثر تحلیلگران تلویزیونی جزو افرادی هستند که مدارک عالی دانشگاهی در رشته های مرتبط با موضوع دارند. اما وقتی که به عنوان یک صاحب نظر، شناخته شدید همه دوست دارند در ازای اظهار نظر و صحبت کردن به شما پول پرداخت کنند. اینگونه می‌توانید یک روش پایدار برای کسب درآمد از اینترنت در منزل، برای خود داشته باشید.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با تشخیص مشکل

شاید در ابتدا تعجب کنید ولی بسیاری از افراد با گفتن مجهولات دیگران به آنها، اقدام به کسب درآمد آنلاین می کنند. اغلب ما برای فهمیدن چیزی که نمیدانیم حاضریم پول پرداخت کنیم. افرادی هستند که اگر با آنها صحبت کنید برخی از مشکلات خاص شما را تشخیص داده و برای آن راه حل دارند. پزشکان جزو این گروه هستند. امروزه پزشکان زیادی را می‌توان در اپ های مختلف یافت که به صورت زنده و آنلاین اقدام به ویزیت بیماران می کنند. البته این نوع از کسب درآمد آنلاین را نیز می‌توان جزو خدمات مشاوره ای قرار داد. اما بنا به دلایلی در اینجا به صورت مجزا به آن پرداخته شد.

درآمدزایی آنلاین در منزل با تولید محتوا

تولید محتوای متنی: تولید محتوا یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت در منزل است. محتوایی که می توانید تولید کنید انواعی دارد. برای تولید هر نوع محتوا نیاز به مهارت هایی خاص و استفاده از ابزارهایی ویژه دارید. مثلا در تولید محتوای متنی، نیاز به برخورداری از مهارت نویسندگی و سئو دارید. این نوع محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها و برخی از شبکه های اجتماعی ازجمله تلگرام، خواهان دارد. ترجمه، داستان نویسی، رپورتاژ نویسی و… همگی انواعی از تولید محتوای متنی هستند.

تولید محتوای ویدیویی: برای کسب درآمد از اینترنت در منزل می‌توانید محتوای ویدیویی بسازید. تولید محتوای ویدیویی در شبکه های اجتماعیِ مختلف از جمله اینستاگرام، تیک تاک، فیسبوک و یوتیوب بسیار اهمیت دارد. اغلب محتواهای ویدیویی در این شبکه های اجتماعی با هدف سرگرمی و جذب مخاطب تولید می شوند. اما ساخت ویدئوهای تبلیغاتی، آموزشی، مستند، ویدیوهای خبری، تحلیلی و… نیز بسیار رایج است.

تولید محتوای ویدیوی

تولید محتوای گرافیکی: ساخت اسلاید، انیمیشن و موشن گرافیک نیز می تواند راهی موثر در کسب درآمد از اینترنت در منزل باشد. برای ساخت این نوع محتوا باید به نرم افزارهایی ویژه، تسلط داشته باشید. بعد از تولید تصاویر متحرک باید گوینده خوبی نیز باشید تا روی محتوای خود صحبت کنید. این نوع محتوا برای مقاصد تبلیغاتی، آموزشی و… تقاضای زیادی دارد و اگر بتوانید در این زمینه، متخصص شوید مطمئنا درآمد خوبی خواهید داشت. تولید محتوای صوتی مانند تولید پادکست نیز می تواند وسیله ای برای کسب آنلاین باشد.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با مدیریت شبکه های اجتماعی

ادمین شدن یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت در منزل است. مدیریت گروه های چت، پاسخگویی به سوال اعضای کانال‌ها و پیج‌ها و گذاشتن منظم پست از جمله کارهایی است که ادمین ها انجام می دهند. افرادی که در تولید محتوا مهارت دارند می‌توانند در این شغل نیز موفق باشند. البته بسته به نوع شبکه اجتماعی ای که شما مدیریت آن را بر عهده می گیرد ممکن است تولید محتوا اهمیت متفاوتی داشته باشد. برخی از ادمین ها کار تولید محتوا را انجام نمی دهند. آنها بیشتر وظیفه دارند در چندین ساعت از شبانه روز، آنلاین باشند و به سوالات مخاطبین یا مشتریان پاسخ دهند.

اینستاگرام و تلگرام از جمله شبکه های اجتماعی هستند که تقاضای زیادی برای شغل ادمینی در آنها وجود دارد. به گونه ای که امروزه، ادمین شدن به یک شغل پر تقاضا تبدیل شده است. بسته به مهارت ادمین، حقوقی که دریافت می کند متفاوت خواهد بود. ادمین های تازه کار ممکن است درآمد چندانی نداشته باشند اما با ماهر شدن در کار خود، کم کم موفق به کسب درآمد بیشتری خواهند شد. برخی از ادمین های حرفه‌ای اینستا و تلگرام درآمد بالای 10 میلیون تومان دارند که نسبت به سایر مشاغل آنلاین درآمد خوبی محسوب می‌شود.

کسب درآمد اینترنتی در منزل با فروش اکانت

فروش اکانت پلتفرم های مختلف یکی از روش های رایج کسب درآمد از اینترنت در منزل است. مثلا فرض کنید شما با فعالیت در یک شبکه اجتماعی، موفق به جذب هزاران فالوور شده اید. حال می توانید به جای فعالیت در آن شبکه اجتماعی اکانت خود را به شخص دیگری بفروشید و پول خوبی از وی دریافت کنید. آن شخص برای رونق بیشتر به کسب و کار خود از مخاطبان آن شبکه اجتماعی به نفع خود استفاده خواهد کرد.

علاوه بر شبکه های اجتماعی، اکانت بازی های کامپیوتری و موبایلی مختلف را نیز می‌ توان فروخت. یکی از روش های کسب درآمد آنلاین برای بسیاری از گیمر ها همین کار است. آنها بعد از پیشرفت در مراحل یک بازی خاص، اکانت خود را به فردی دیگر می فروشند. فرد خریدار در یک سطح رضایت بخش از بازی قرار می‌گیرد و دیگر نیاز نیست برای پیشرفت در بازی زمان زیادی را صرف کند. گذراندن تک تک مرحله های یک بازی، سخت است پس برخی از افراد با پرداخت پول از سد این دشواری‌ها عبور می کنند.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با انجام پروژه های کاری و تحصیلی دیگران

اگر در یک نرم افزار درسی خاص تخصص دارید می توانید از این تخصص خود برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید. بسیاری از دانشجویان یا دانش آموزان، پروژه های تحصیلی خود را به اینگونه متخصصان واگذار می کنند. مثلا اگر به نرم افزارهایی مثل اکسل، پاورپوینت، اتوکد و برنامه‌های طراحی و نقشه کشی تسلط دارید می‌توانید شروع به کسب درآمد از آنها کنید. تنها کافیست در گروه های دانشجویان عضو شوید و برای تخصص خود آگهی دهید.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با انجام پروژه های تحصیلی و دانشجویی کاری بسیار رایج است. انجام پروژه های تحصیلی دامنه وسیعی دارند. ممکن است حتی با کارهای ساده‌ای همچون خلاصه نویسی، پاک نویسی، تایپ، نکته برداری و… بتوانید موفق به کسب درآمد از اینترنت در منزل شوید. بسیاری از دانشجویان حتی در هنگام تحصیل می توانند از راه انجام پروژه های دیگران، درآمد داشته باشند. برخی نیز بعد از فارغ التحصیلی به جای اشتغال در فرصت‌های شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی خود به شغلِ انجام پروژه‌های دانشجویی مشغول می شوند.

مقاله مرتبط:”روش های نوین کسب درآمد از اینترنت روزانه ۲۰۰ هزار تومان ”

کسب درآمد از اینترنت در منزل با تحلیل بازارهای مالی

یکی دیگر از روش هایی که برای کسب درآمد از اینترنت در منزل می‌توانید در پیش بگیرید تحلیل بازارهای مالی است. بازار فارکس، فیوچرز، بازار سهام، CFD ها، ارزهای دیجیتال و فلزات گرانبها از جمله مواردی هستند که می‌توانید آنها را تجزیه و تحلیل کنید. برای تحلیلگر شدن نیاز به تسلط بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دارید. یعنی باید شیوه درست ترسیم سطوح حمایت و مقاومت، تفسیر اندیکاتور و نمودار های قیمتی را بدانید. همچنین باید در کار کردن با نرم افزارهای معاملاتی مانند متاتریدر، داینامیک تریدر، تریدینگ ویو و… تجربه داشته باشید.

تحلیل بازار

افرادی که می خواهند  با تحلیلگری، موفق به کسب درآمد آنلاین شوند باید بتوانند از آینده و جهت حرکات احتمالی بازار، پیش بینی داشته باشند. همچنین باید سخنران هایی حرفه ای باشند تا بتوانند به صورتی جذاب در مورد آینده بازارهای مالی اظهار نظر کنند. هر تحلیلگر مالی در صورتی که مجموعه‌ای کامل از مهارت‌های فوق الذکر را داشته باشد می‌تواند در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان زیادی پیدا کند. در نهایت می‌تواند از مخاطبین خود حق اشتراک بگیرید یا از دیده شدن توسط این جمع کثیر از مخاطب به روش های مختلف کسب درآمد کند.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با فروش اینترنتی

فروش اینترنتی دامنه بسیار وسیعی دارد و جزو یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد از اینترنت در منزل است. تقریبا می توانید هر چیز قابل خرید و فروشی را در اینترنت به فروش برسانید. از محصولات کشاورزی گرفته تا نوشت افزار، محصولات آرایشی، پوشاک و لوازم خانگی. برای فروش اینترنتی می توانید یک سایت فروشگاهی، راه اندازی کنید. اما اگر پول کافی برای این کار را ندارید می توانید از شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید.

بیشتر خریداران دوست دارند با یک اپراتور صحبت کنند و بعد، اقدام به خرید اینترنتی کنند. اما برخی از فروشندگان آنلاین حتی هیچ فروشنده تلفنی ای ندارند و تنها با یک ربات تلگرام محصولات خود را می فروشند. پس الزاما نیازی نیست چندین ساعت از شبانه روز را به پاسخگویی به تلفن های مشتریان اختصاص دهید. می توانید با در پیشگیری یک روش خلاقانه تر کار فروش اینترنتی را برای خود بسیار تسهیل کنید. مهمترین موضوع در فروشندگی آنلاین تعهد و صداقت با مشتریان است که باید حتما در کار خود لحاظ کنید.

کسب درآمد از اینترنت در منزل با رایگان کردن خدمات اینترنتی پولی

در کشورهایی مثل ایران برای کسب درآمد از اینترنت در منزل گاها روش های نامتعارفی وجود دارد. این روش ها شاید در سایر کشورها جرم تلقی شوند. اما به دلیل محدودیت هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارند این خدمات، بسیار ارزنده و شایان تشکر هستند. مثلا همانطور که می دانید اکثر برنامه های ویندوز، پولی هستند و اگر بخواهیم آنها را از سایت های خارجی بخریم باید مبلغ های دلاری زیادی را پرداخت کنیم.

حتی تماشای بسیاری از فیلم های خارجی از سایت های مرجع مشمول قوانین کپی رایت و مستلزم پرداخت پول است. اما سایت های ایرانی متعددی هستند که اینگونه خدمات پولی را برای کاربران ایرانی، رایگان می کنند. مثلا نرم افزارهای کامپیوتری را به صورت کرک شده و رایگان برای دانلود قرار می دهند. اینگونه خدمات آنلاین، علاوه بر تسهیل دسترسی هموطنان به خدمات اینترنتی، مشاغلی  با قابلیت درآمد زایی مناسب تلقی می شوند.

مقاله مرتبط:”روش های کسب درآمد اینترنتی از سایت های خارجی 

کسب درآمد از اینترنت در منزل با تست خدمات آنلاین

استفاده از خدمات آنلاین و نظر دادن در مورد این خدمات، یک روش جذاب دیگر برای کسب درآمد آنلاین است. بسیاری از اپلیکیشن ها برای جذب کاربران بیشتر به کاربران اولیه خود پاداش هایی می دهند. کیف پول های ارز دیجیتال جزو این اپ ها هستند که گاها به کاربران توکن رایگان اهدا می کنند. برخی از سایت ها نیز به کاربرانی که از اپ های موبایلی خاصی استفاده می کنند پاداش های نقدی می‌دهند. البته اغلب اینگونه سایت ها خارجی هستند. این سایت‌ها از کاربران می‌خواهند که بعد از نصب اپ‌ها در مورد آنها کامنت بنویسند یا نظر خود را با ضبط ویدیو به اشتراک بگذارند.

کلام آخر

راه های کسب درآمد از اینترنت در منزل، روز به روز در حال توسعه و زیاد شدن هستند. چنین به نظر می رسد که کل مشاغل، در حال حرکت به سمت آنلاین شدن هستند. پس اگر در گذشته، امکان درآمدزایی از اینترنت کم بود یا وجود نداشت این روند در آینده، معکوس خواهد شد. در هر زمینه ای که مهارت دارید می توانید از مهارت خود در بستر اینترنت نیز درآمد بدست بیاورید. در بسیاری از موارد، تنها کافیست با گرفتن یک ویدیو از خود، نشان دهید که چنین مهارت هایی دارید.

اما گاها در بستر وب، باید خدمات مفیدی به دیگران ارائه دهید. فریلنسر ها، مدرسین، مشاوران و تحلیلگران آنلاین جزو افرادی هستند که چنین خدماتی را ارائه می دهند. گاهی هم چیزی دارید که قصد فروش اینترنتی آن را دارید. به هرحال، انگار خانه ها اصلی ترین محل های کار در آینده خواهند بود. کسب درآمد به لطف اینترنت خانگی، آسانتر و سریع تر از همیشه شده است. دیگر نیازی به گذراندن چندین ساعت برای رفت و آمد بین خانه و محل کار نیست.