بحران های رو به رشد جهانی در زمینه ی کسب و کار مانند ویروس کرونا، افراد زیادی را به فکر استخدام در ادارات دولتی و یا سازمان های خصوصی انداخته است؛ ولی آیا همه شانس استخدام در یک اداره را دارند؟ در این جاست که لزوم راه اندازی یک کسب و کار شخصی به شدت احساس می شود. این کسب وکار باید توانایی توسعه و درآمدزایی را داشته باشد. کسب و کار خانگی یکی از همین درآمدزایی هاست.

این مقاله برای زنان خانه دار و یا دانشجویانی که خواهان کار پاره وقت، کارمندان و یا افراد بیکاری که در منزل، و جویای کار هستند نوشته شده است. ما در این مقاله به عنوان یک راهنما و معلم صفر تا صد راه اندازی کسب و کار خانگی را آموزش می دهیم. در ادامه ی مقاله همراه باشید.

کسب و کار خانگی چیست؟

در کسب و کار خانگی فرد می تواند شغل خود را در منزل انجام دهد و یا اقدام به کارآفرینی نماید. در واقع می توان گفت به هرگونه فعالیت اقتصادی در منزل که منجر به درآمدزایی شود، کسب و کار خانگی می گوییم.

چرا کار در منزل؟

زمانی که از کارآفرینی و یا درآمد زایی صحبت می شود اغلب مردم به مشاغل خارج از منزل و یا همان مشاغل سخت و فرسوده فکر می کنند در حالی که امروزه به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی خبری از مشاغل سخت و طاقت فرسا نیست.

امروزه می توان در منزل به درآمدزایی رسید. به دلیل ظرفیت و تنوع بالای مشاغل خانگی، بسیاری از مردم جهان از همین کسب و کار های خانگی به درآمدزایی رسیده اند. در ایران نیز کسب و کار خانگی سابقه ی قدیمی دارد و می توان گفت زنان روستایی جزو اولین افراد در حوزه ی راه اندازی کسب و کار های خانگی هستند.

زنان و دختران روستایی با تولید صنایع دستی، بافت فرش و گلیم و یا تولید محصولات لبنی و فروش آن به شهر پرچمدار راه اندازی کسب و کار خانگی هستند.

کار در منزل با لبتاب

در کسب و کار خانگی می توان از کاری که از آن لذت می بریم به درآمد برسیم.

کسب و کار در منزل یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا از منزل خود می توان به عنوان یک پایگاه و یا دفتر برای راه اندازی کسب و کار استفاده کرد.

برخی از مشاغل خانگی که به صورت آنلاین نیز فعالیت می کنند بدون آنکه جنس زیادی خریداری کنند و انبار کنند اقدام به فروش محصولات خود در منزل می نمایند.

مزایای کسب و کار خانگی

راه اندازی یک کسب و کار آن هم از نوع خانگی به طور طبیعی طرفداران و مخالفان خودش را دارد. اما دو فاکتوری که هم موافقان و هم مخالفان بر آن اتفاق نظر دارند، صرفه جویی در هزینه و وقت است. در ادامه برخی از آنها را ذکر می کنیم:

بدون رفت و آمد

بارزترین مزیت مشاغل خانگی عدم وجود هرگونه رفت و آمد است که باعث صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه ی های آمد و شد می شود. رفت و آمد برای بسیاری از مشاغل خانگی  فقط در حد جا به جایی بین اتاق ها می باشد مگر اینکه برای بازدید و یا قرارداد جدید سفر بین شهری انجام دهید.

کاهش هزینه های جاری

همه ی مشاغل خانگی در این مزیت سهیم هستند که از پرداخت هزینه ی اجاره و یا خرید محل کسب و کار معاف هستند و این هزینه های جاری را تا حد زیادی کاهش می دهد. از آنجایی که دفتری برای اجاره وجود ندارد در هزینه هایی مانند آب و برق و یا سایر هزینه های مجوز های تجاری نیز صرفه جویی می شود.

حذف مالیات بر درآمد

راه اندازی و کارآفرینی در کسب و کار خانگی می تواند راهی عالی برای جبران هزینه های کسب و کار در خارج از منزل می باشد. به طور مثال کسب و کار های خانگی مالیات بر درآمد ندارند که این امر به حذف درآمد بیشتر شما کمک می کند.

عدم نیاز به سرمایه هنگفت

برای راه اندازی کسب و کار خانگی احتیاجی به سرمایه ی زیاد نیست زیرا فاکتور های اولیه اعم از اجاره و یا خرید دفتر، استخدام و بیمه نیروی کار، مواد اولیه زیاد و هزینه ی انبار در آن حذف می شود.

خانه داری

اگر خانه دار هستید و بچه دار، راه اندازی یک کسب و کار خانگی بسیار توصیه می شوند. کسب و کار خانگی انعطاف زیادی برای مراقبت بیشتر از بچه ها و زمان زیادی را برای در کنار خانواده بودن به شما می دهد.

کاهش ریسک

یکی از دلایلی که اغلب افراد سراغ راه اندازی کسب و کار نمی روند از دست دادن سرمایه است. کسب و کار خانگی این ریسک را کاهش می دهد. زیرا کسب و کار خانگی نیاز به سرمایه ی هنگفت اولیه اعم از خرید و انبار جنس، خرید و یا رهن محل کار ندارد.

کاهش ریسک کردن

کار پاره وقت

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان به دنبال کار پاره وقت هستند کاری که بتوان از آن به درآمد رسید اما خیلی وقت گیر نباشد. راه اندازی کسب و کار خانگی خصوصا آنلاین می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

متناسب با تخصص و هنر

افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خودشان هستند اگر بر روی دانش، تخصص و هنر خود تکیه کنند راه موفقیت بر آنها هموار خواهد شد. مهارت ها و استعداد های افراد سبب بروز ایده ی نو می شود. اگر این ایده با چاشنی خلاقیت نیز همراه شود موفقیت آمیز است.

معایب کسب و کار خانگی

برخی از معایب کسب و کار خانگی به شرح زیر هستند:

گوشه گیری و انزوا طلبی

برخی از افرادی که به کسب و کار خانگی مشغول هستند از احساس انزوا و به دور از حلقه ی جامعه رنج می برند. البته این احساس بیشتر شامل افرادی می شود که ساعات زیادی از شبانه روز را در منزل هستند و ارتباط زیادی با دنیای بیرون ندارند.

تداخل کسب و کار با زندگی شخصی و خانوادگی

افراد زیادی که درگیر کسب و کار خانگی هستند توانایی تمیز دادن بین ساعات کاری در منزل با ساعاتی که زندگی عادی و شخصی خود را ندارند.

درست است که یکی از مزیت های کسب و کار خانگی عدم محدودیت زمانی است و هر ساعتی از شبانه روز  می توان کار کرد؛ اما این نوع کار کردن سبب محو شدن خطوط بین خانه و محل کار می شود و این امر برای سلامت روح و آرامش اصلا خوب نیست.

فعالیت های ذهنی زیاد

افرادی که در منزل درگیر کسب و کاری هستند، مدام در حال فکر کردن و برنامه ریختن برای کسب و کار خود هستند زیرا مسئولیت تمام کار به عهده ی صاحب آن می باشد. مشغله ی زیاد ذهنی از معایب کسب و کار خانگی می باشد. افرادی که برای دیگران در منزل کار می کنند آسودگی ذهنی بیشتری دارند.

برداشتن 6 قدم اولیه برای راه اندازی کسب و کار خانگی

برای آنکه بتوان تجارت خود را در خانه راه اندازی کرد نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی و در مواقع ضروری فعالیت های قانونی است.

قدم اول برای شروع هرکای معمولا دشوار به نظر می رسد ولی اگر همان قدم اول برداشته شود، بقیه روند آسان و قابل مدیریت می شود.

قدم اول: تصمیم گیری درباره ی یک ایده ی ناب

اولین قدم برای شروع کسب و کار خانگی این است که انتخاب کنید که در منزل چه کاری می خواهید انجام دهید.

به اندازه ی تمام انسان های روی زمین ،ایده برای کسب و کار خانگی وجود دارد؛ ولی باید توجه کرد که بعضی از مشاغل خانگی محبوب تر و یا امکان پذیر تر هستند برای مثال مشاغلی که مربوط به فناوری اطلاعات می شوند و یا مشاغلی که تولیدی و ساخت و ساز هستند.

تصمیم گیری برای ادامه مسیر در کسب کار خانگی

برای آنکه بتوان کسب و کار خود را پیدا کرد، توجه به استعداد ها، مهارت ها و یا علایق؛ بهترین ایده ها برای شروع تجارت خانگی هستند. البته به این نکته که این ایده از خانه قابل اجرا باشد را نیز باید توجه کرد.

حال که برای خود یک ایده انتخاب کرده اید باید مطمئن شوید که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تحقیقات بازار

برای ارزیابی سرمایه گذاری باید از تحقیقات در بازار شروع کنید. در تحقیقات در بازار است که می توان متوجه شد برای محصول و یا خدمات ما تقاضایی وجود دارد یا نه؟.

در تحقیقات در بازار می توان متوجه شد رقبای شما چه کسانی هستند و یا ارزش محصول و خدمات شما چقدر است. در این مرحله نیز حتی می توان بازار هدف را شناسایی کرد.

تعیین هزینه ها

هزینه های کسب و کار خود را یادداشت کنید. قبل از آنکه کسب و کار خود را شروع کنید هزینه های شروع کسب و کار و ادامه ی آن را بررسی کنید. بعضی از کسب و کار های خانگی مانند نویسندگی هزینه های زیادی ندارند اما برخی از کسب وکار ها مانند تولید محتوای ویدئویی و یا َآشپزی، مواد اولیه ی هزینه بری دارند.

آزمایش ایده

ایده ی خود را قبل از به اجرا گذاشتن در سطح وسیع، حتما آزمایش کنید. برای آنکه بتوان تشخیص داد ایده ی شما قابل اجرا و یا قابل سرمایه گذاری است حتما آن را در سطح محدود و جزئی آزمایش کنید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار خدماتی را دارید ابتدا آن را رایگان در اختیار مردم قرار دهید و یا برای فروش محصولات خود از مقدار کم شروع کنید تا متوجه بازخورد ها شوید.

قدم دوم: یک طرح تجاری بنویسید.

زمانی که یک ایده ی سودآور را انتخاب کردید حال نوبت نوشتن طرح تجاری است. نوشتن طرح تجاری برای پیشرفت کسب و کار خانگی لازم و دورنما کسب و کار شما را مشخص می کند.

طرح تجاری چیست؟

تمام اطلاعاتی که برای شروع کسب و کار به آن نیاز دارید را طرح تجاری می گویند. این طرح شامل تحلیل بازار، بازاریابی و فروش، نوشتن یک برنامه ی مالی و پیش بینی آینده می باشد.

نوشتن طرح تجاری به شما کمک می کند در مورد نحوه و عملکرد کسب و کار تجاری خود، به جزئیات بیشتر توجه کنید. نوشتن طرح تجاری به مشابه یک نقشه راه است که راه موفق یک کسب و کار خانگی را برای شما ترسیم می کند.

برنامه ریزی تجاری

قدم سوم: انتخاب نام و برند تجاری

برای انتخاب نام کسب و کار باید این نکته را توجه داشته باشید که این نام به یادماندنی و همیشگی خواهد بود و یا اینکه این نام باید تا حدودی معرف کسب و کار شما باشد.

قدم چهارم: ثبت برند تجاری (اختیاری)

این قسمت مخصوص کسانی است که می خواهند شرکتی تاسیس کنند و یا اینکه می خواهد کسب و کار خود را به صورت قانونی ادامه دهند.

قدم پنجم: انجام امور مالی

برنامه ریزی و آینده نگری امور مالی، امری مهم و ضروری برای کسب و کار خانگی است.

جداسازی درآمد

در کسب و کار خانگی نکته ی دیگری که اهمیت دارد جداسازی درآمد وامور مالی و شخصی از در آمد کسب و کار خانگی است. شاید کسب و کار خانگی شما تک نفره باشد ولی این جداسازی، برنامه ریزی مالی کسب و کار خانگی شما را هدفمند تر می کند.

یکی از اولین راه ها برای انجام امور مالی افتتاح حساب است. شما از این حساب برای مدیریت هرگونه پولی که وارد کسب و کارتان می شود و یا برای پرداختی های مواد اولیه و یا کارکنان خود استفاده می کنید.

از آن جایی که کسب و کار خود را از خانه مدیریت می کنید این حساب باید برپایه ی بانکداری آنلاین، باشد.

تامین مالی

مرحله ی دوم از انجام امور مالی تامین مالی می باشد. درست است که کسب و کار شما خانگی است و مزیت کسب و کار خانگی معاف شدن از برخی از هزینه های هنگفتی نظیر خرید و یا اجاره ی دفتر است ولی برای شروع کار خود، نیاز به تامین مالی برخی از هزینه های راه اندازی کسب و کار را دارید. اگر کسب و کاری را راه اندازی می کنید که نیاز به سرمایه اولیه دارد باید گزینه های مالی خود را بررسی کنید.

قدم ششم: انتخاب محل کار

با انجام مراحل گذشته، حال شما آماده ی راه اندازی کسب و کار خود به صورت اجرایی هستید.

در این قسمت باید دفتر کار خود را در منزل آماده کنید. در نظر گرفتن یک فضای کاری خاص، برای بالا بردن سطح بهره وری و جدا سازی کار از خانه بسیار مهم است.

مکان مناسبی که بتوان کار خود را در آن راه اندازی کنید باید دنج، آرام، قابل پیاده سازی کسب و کار شما و مکانی برای به حداقل رساندن حواس پرتی باشد.

نکاتی مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق و سودآور

تمام مراحلی که عنوان شد برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی کاربرد دارد حال اگر بخواهیم کسب و کار خود را در سودآور و بهره وری آن را بالا ببریم باید نکات زیر را رعایت کنیم:

بیمه تجارت

سرمایه گذاری در بیمه می تواند برای کاهش خطرات احتمالی که کسب و کار شما را تهدید می کند مناسب باشد و همچنین بیمه از دارایی ها و اموال کسب و کار شما محافظت می کند.

ایجاد وبسایت تجاری و یا انتخاب برند اجتماعی برای تبلیغات آنلاین

یکی از بهترین راه ها برای ارتقای کسب و کار خود، ایجاد یک نمایه اجتماعی آنلاین می باشد. عرضه و معرفی محصولات و یا خدمات از طریق رسانه های اجتماعی و یا همان فضای مجازی، ارتباط با مشتری را آسان می کند.

بازاریابی

بازاریابی، یکی از نکات ضروری برای رونق کسب و کار است. کسب اطلاعات در مورد مشتریان خود، اینکه چه چیزی برای آنها موثر و مفید است می تواند به بازاریابی کمک کند.

ابزار بازاریابی و جذب مشتری

20 ایده راه اندازی کسب و کار خانگی آنلاین

می توان گفت کسب و کار اینترنتی یکی از کسب و کارهای نسبتا نو و جدید است .بسیاری از شرکت ها، برند ها و کمپانی های بزرگ به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود در فضای مجازی اقدام می نمایند.

فضای مجازی و یا همان شبکه های اجتماعی و وبسایت ها، به عنوان بستری برای تجارت آن هم در مقیاس جهانی شناخته شده اند. فضای مجازی می تواند سریع تر، پر تعداد تر از نظر مشتری و پر سودتر نسبت به مشاغل آفلاین فعالیت کند.

از طریق فعالیت تجاری در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام و تلگرام می توان به معرفی برند و کسب و کار خانگی خود بپردازیم. این شبکه های اجتماعی مشابه یک ویترینی عمل می کنند که می توانند محصولات و خدمات تولیدی شما را در معرض دید مشتریان قرار دهد. شما می توانید برای ساخت سایت از یک پلتفرم سایت ساز استفاده کنید.

در ادامه به معرفی 20 شغل پر درآمدخانگی می پردازیم.

1.خرید محصولات به صورت عمده و فروش آن در فضای مجازی

کار بسته بندی یکی از شغل های راحت و تقریبا بدون دردسر است. در این کسب و کار می توان محصولات را به صورت عمده خرید و بسته بندی کرد و به صورت آنلاین فروخت. بسته بندی ادویه از شغل های پردرآمد آنلاین می باشد.

2.خط فروش تولید لباس

اگر خیاطی بلدید و دستی بر طراحی لباس دارید می توانید با  دوخت پارچه در منزل اقدام به فروش لباس کنید. فروش لباس دنیای عجیب و بزرگی دارد که در هر نقطه از آن می تواند درآمدزایی کرد. از طراحی و دوخت لباس زنانه و مردانه بگیر تا دوخت پوشاک کودکان.

دوخت ملزومات حجاب و یا دوخت لوازم آشپزخانه می تواند از دیگر گزینه های خط فروش لباس باشد. هیچ چیز رضایت بخش تر از ایجاد محصولاتی نیست که مردم روزانه از آن استفاده می کنند.

3.نقاشی آنلاین بکشید و آن را بفروشید

کشیدن نقاشی و فروش آن به صورت آنلاین نیز یکی از کسب و کار های خانگی می باشد. این کسب و کار که نیاز به سرمایه ی کمی نیز دارد می تواند درآمد زیادی برای شما کسب کند.

می توان نمونه کار های خود را در صفحه ی رسمی خود بگذارید و سفارش قبول کنید و یا اینکه به صورت آنلاین منظره بکشید و پرتره ی صورت طراحی کنید.

4.طراح و توسعه دهنده ی وب

طراح و توسعه ی دهنده ی وب از قدیمی ترین شغل های آنلاین می باشد. توسعه دهندگان و طراحان گرافیک می توانند بر اساس استعداد های خود یک کسب و کار همیشگی داشته باشند.

یکی از نکات مثبت این کسب و کار خانگی، آموزش با هزینه ی کم و بدون نیاز به سرمایه ی زیاد است. تنها با یک رایانه می توان این کسب و کار را راه اندازی کرد. شما به راحتی می توانید پروژه هایی با اندازه ی کوچک و متناسب با برنامه ی خود بردارید.

5.آموزش

یکی از مفاهیم پر کاربرد در کسب و کار خانگی آنلاین، فروش دوره های آموزش است. آموزش آنلاین یک ایده ی تجاری بدون سرمایه برای ایجاد درآمد است.

اولین قدم برای تولید محتوای آموزشی، توجه به تخصص و یا مهارت های فردی است. اگر در درس خاصی نظیر موسیقی ویا ریاضی یا مهارت خاصی نظیر فتوشاپ توانایی دارید، می توانید در یک ویدئو کوتاه مهارت و یا تخصص خود را توضیح دهید و در سایت و یا پیج خود بارگذاری کنید.

برای ثبت نام افراد زیادی در دوره های آموزشی خود، احتیاج به تلاش فراوان و تولید محتوای آموزشی عالی دارید.

برای ضبط ویدئو های آموزشی می توانید از نرم افزار screen flow استفاده کنید. این نرم افزار یک برنامه ی پخش است که می تواند صدای شما را در حالی که دانش آموزان خود را راهنمایی می کنید ضبط کند. همچنین این نرم افزار امکان ویرایش و برش ویدئو را نیز به شما می دهد.

6.راه اندازی فروشگاه های دست دوم

اگر عاشق راه اندازی فروشگاه های دست دوم هستید این یک ایده تجاری آنلاین است که کالاها و یا گنجینه های دست دوم دیگران را بفروشید. می توانید با کمک فروشگاه ساز سایتی شو یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید و محصولات خود را به تمام ایران بفروشید.

7.کتاب خود را در فضای مجازی منتشر کنید

بارها شده است که دنبال چاپ و یا نشر کتاب خود بوده اید ولی متاسفانه با ممیزی هایی برخورد کرده اید که امکان چاپ کتاب را به شما نمی دهند. نشر کتاب در فضای مجازی یکی از راه های آسان برای رسیدن آثار شما به دست مشتریان است.

چاپ کتاب شما می تواند ترجمه ای روان از یک رمان ارزشمند و یا یک کتاب تصویری کودکان باشد. انتشار کتاب در فضای مجازی و فروش آن به کتابخانه های آنلاین یکی از بهترین ایده های کسب و کار خانگی است.

8.راه اندازی وبلاگ

وبلاگ و یا همان مجله ی مجازی یکی از تفریحات قدیمی در فضای مجازی محسوب می شود. در قدیم بسیاری از کاربران فضای مجازی حداقل یکبار یک وبلاگ شخصی برای خود راه اندازی کرده اند. اما امروزه بسیاری از مردم از همان وبلاگ قدیمی خود درآمدزایی می کنند.

فردی در حال راه اندازی بلاگ

وبلاگ خود می توانید پست های حمایت شده را انتشار دهید و یا میزبانی تبلیغات کنید و یا محصولات خود را بفروشید. نکات راه اندازی بلاگ موفق عبارتند از:

  1. کلید راه اندازی یک وبلاگ پربازدید، درگیر کردن و وفادار کردن مخاطب است.
  2. زمانی که مخاطب به شما وفادار می شود می توانید اعتماد او را جلب کنید.
  3. پس از جلب اعتماد است که می توان از همان وبلاگ درآمد زایی کرد.
  4. در راه اندازی وبلاگ نکته ای که قابل توجه این است که راه اندازی وبلاگ یک بازی طولانی است و نتایج درآمدزایی آن را نمی توان یک شبه دید.
  5. راه اندازی وبلاگ می تواند یک درآمد پایدار و پتانسیل رشد نامحدودی داشته باشند.

9.ادمین سایت ها و یا پیج ها

ادمینی و یا همان دستیار مجازی همان کار در پشت صحنه تجارت است. دستیار مجازی به بلاگرها، اینفلوئنسرها و یا افرادی که پیج های بزرگی دارند کمک می کند تا زندگی شخصی و حرفه ای خود را سازماندهی کنند.

برنامه ریزی قرار ملاقات ها، جواب دادن کامنت ها و ارتباط با مردم و پاسخگویی و یا حتی بازاریابی اولیه از وظایف دستیاران مجازی و یا همان ادمین ها می باشد.

10.اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه در ایران تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی شده است. و به طور قطع می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ در صحنه ی بازاریابی و یا تبلیغات در حال منفجر شدن است. این روش یکی از بهترین روش های اینستاگرام مارکتینگ می باشد.

برخی از این افرادی ناشایست که صحنه گردان فضای مجازی به خصوص اینستاگرام شده اند صدها میلیون تومان درآمد ماهانه دارند اما این افراد با تبلیغات خود که متاسفانه فالوور فیک زیادی را روانه پیج کسب و کارهای آنلاین می کنند باعث نابودی آنلاین شاپ ها می شوند.

اگر خواهان معروفیت در فضای مجازی هستید باید فاکتور محبوبیت را نیز برای خود در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط: تبلیغات در اینستاگرامآموزش اینستاگرام

11.برنامه نویسی

اگر به فناوری اطلاعات آگاهی دارید برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد خانگی می باشد. با دانش مهارت کدنویسی شروع به ساختن کنید. می توانید برنامه های تلفن همراه و یا وب سایت بسازید.

با ساخت قالب سفارشی تم می توانید آن را به شرکت هایی بفروشید که خواهان تم ارزان قیمت و مقرون به صرفه هستند. برنامه نویسی دنیای بی پایان درآمدزایی است.

12.پادکست

امروزه محبوبیت پادکست ها در جهان در حال افزایش است. اگر صدای خوبی دارید می توانید اقدام به تولید پادکست کنید. پادکست ها یک ایده ی عالی برای کسب درآمد خانگی است. پادکست ها مانند وبلاگ ها می توان از موضوعات گوناگون برای تهیه ی محتوای آن ها استفاده کرد.

برای ایجاد پادکست احتیاج به میکروفون، نرم افزار ضبط صدا دارید.

13.بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته به بازاریابی گفته می شود که با اشتراک گذاری محصول و یا خدمات دیگران در رسانه های اجتماعی دیگران و یا در صفحه های خود، مشتری جذب می کنید. هربار که فردی از طریق لینک شما و یا کد شما خرید می کند کمیسیون دریافت می کنید.

14.فروش محصولات سنتی و صنایع دستی

اگر در منطقه ی خاصی زندگی می کنید که در آن منطقه صنایع دستی خاصی تولید می شود می توانید با اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های آن محصول اقدام به معرفی نمایید. فروش محصولات تولیدی دیگران یکی از راه های آسان کسب درآمد در منزل است.

15.حسابداری آنلاین

برای آن که بتوان حسابدار بود لازم نیست مدارج دانشگاهی را طی کرد. با ثبت نام در یک کلاس آموزش حسابداری می توان یادگرفت. پس از گذراندن دوره ی حسابداری می توان به حسابرسی بپردازید. برای شروع نیز می توانید از کسب و کار های کوچک آغاز کنید.

حسابدار بالبتاب و ماشین حساب

16.مربی بدنسازی

امروزه به دلیل ویروس کرونا بسیاری از سالن های ورزشی با محدودیت مواجه شده اند. و یا بسیاری از افراد اعم از مادران خانه دار و یا افرادی که توانایی حضور در کلاس را ندارند خواهان مربی ورزش در منزل هستند. اگر توانایی و مدرک مربی گری دارید می توانید از راه دور دیگران را آموزش ورزشی دهید.

برای این آموزش می توان ویدئو اموزشی ضبط کرد و یا به صورت آنلاین و لایو ورزش کرد.

17.امنیت پیج

این کسب و کار را کسانی می توانند راه اندازی کنند که دانش و تخصص امنیت اینترنت را دارند. شما باید پیج ها و شبکه های دیگران از خطرات احتمالی مانند هک محافظت کنید.

18.املاکی آنلاین

اگر مجوز املاک و مستغلات کشور را دارید می توانید به صورت آنلاین اقدام به خرید و فروش و یا رهن و اجاره ملک نمایید. شما می توانید عکس ها و ویدئو های مورد های فروش خود را در فضای مجازی بارگذاری کنید و به ارائه ی اطلاعات درباره ی آن بپردازید. بعد از جذب مشتری می توانید بازدید حضوری هماهنگ کنید.

19.مشاوره آنلاین

بسیاری از کارشناسان و روان درمانان امروزه به صورت آنلاین و در منزل به مراجعه کنندگان خود خدمات می دهند. مشاوره ی آنلاین یکی از کسب و کار های اینترنتی می باشد که فرد کارشناس از طریق ویدئو کنفرانس و یا لایو اقدام به مشاوره می نماید.

دانشجویان فارغ التحصیل روانشناسی ابتدا برای جذب مراجعه کننده می توانند به صورت رایگان ویدئو ها و کلیپ های مشاوره ای تولید کنند.

20.ساخت تیزر های تبلیغاتی

این کسب و کار برای آن دسته از افرادی که به کارهای تبلیغاتی علاقه دارند مناسب است. برای این کار ابتدا باید اقدام به کسب مهارت در زمینه ی نرم افزارهای ساخت تیزر و موشن گرافی ها بنمایید. بعد از کسب مهارت می توانید تیزر های تبلیغاتی خود را ساخته و در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

مقاله مرتبط: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

20 ایده برای کسب درآمد خانگی

در اینجا به معرفی 20 ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی می پردازیم”

1.دوخت لباس برای حیوانات

دوخت لباس برای حیوانات نظیر سگ و یا گربه می تواند یکی از ایده های تازه و نو در ایران باشد. امروزه بیشتر لباس های حیوانات وارداتی می باشد که شما با ایجاد خلاقیت و ایده نو می توانید در این کسب و کار نو موفق باشید.

در دوخت لباس برای حیوانات اگر از طراحی خوب و جنس خوب استفاده شود می تواند جای محصول خارجی را بگیرد. می توانید لباس بدوزید و آن را به پت شاپ های حیوانات معرفی کنید.

2.عکاسی

اگر عکاسی بلدید و یا اشتیاق عکاسی دارید می توانید در بیرون از منزل سفارش قبول کنید. با عکاسی کردن در خارج از منزل می توانید این اشتیاق خود را تبدیل به یک جریان درآمدزا کنید.

دوربین های عکاسی و قطعاتشان

3.آموزش در منزل

به دلیل شیوع کرونا و بسته شدن مدارس بسیاری از دانش آموزان امروزه نیاز به آموزش دارند. و شما می توانید با مهارت و دانشی که قبلا کسب کرده اید با دیگران آن را به اشتراک بگذارید.

اگر معلم بازنشسته هستید و یا دانشجوی تربیت معلم این کسب و کار خانگی می تواند اوقات فراغت شما را پرکند و برای شما درامدزایی کند.

دانشجویان فارغ التحصیل رشته ی زبان و یا ریاضی نیز در منزل می توانند شاگرد بپذیرند. و همچنین اگر در نواختن موسیقی نیز مهارت دارید می توانید هنرجو بپذیرید.

4.نویسندگی

یکی از شغل های راحت و بدون سرمایه نوشتن کتاب است. اگر ذهن خلاقی در زمینه ی خیال پردازی و دستی بر نوشتن دارید می توانید از این استعداد خود به درآمد برسید.

5.بازاریابی تلفنی

در منزل می توانید برای شرکت ها، فروشگاه ها و یا دفاتر فروش اقدام به بازایابی کنید و در ازای جذب مشتری می توانید کمیسیون دریافت کنید. تنها سرمایه ی نیاز برای راه اندازی این کسب و کار خانگی، یک خط تلفن است. یکی از روش های افزایش فروش بازاریابی تلفنی می باشد.

6.شمع سازی و یا اسماج

تولید شمع و اسماج یکی از راه های آسان کسب درآمد در منزل است. خانم هایی که علاقه به دیزاین منزل خود با شمع دارند می توانند شمع خود را تولید و بفروشند. شمع سازی یکی از هنر هایی است که نیاز به سرمایه و مواد اولیه ی بسیار ارزان و محدودی دارد.

اسماج یا همان عود نیز از موارد دست ساز پولساز است. اسماج ها که امروزه در تنوع رنگ وبو های مختلف به بازار عرضه می شود شاید بتوان گفت نیازی به سرمایه ی اولیه ندارد. اسماج ها از ساقه ی گیاهان و گل های طبیعی که در طبیعت به رایگان یافت می شود درست می شوند.

7.خراطی و معرق

معرق کاری و خراطی یکی از هنر های دستی چوبی می باشد که طرفداران خود را دارد. امروزه وسایل چوبی به دلیل استحکام و زیبایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

8.بسته بندی محصولات

شما می توانید در منزل با یک شرکت و یا کارخانه قرارداد بسته و محصولات تولیدی آنان را در منزل بسته بندی کرده و به دست مشتری برسانید.

بسته بندی بادکنک، شکلات، چای و یا ادویه از بسته بندی های پرطرفدار می باشد.

9.آشپزی

اگر خانم خانه دار هستید ویا علاقه به آشپزی دارید می توانید در منزل َآشپزی کرده و آن را بفروشید. اولین قدم برای جذب مشتری جلب اعتماد است. اگر اعتماد فردی جلب شود از مشتریان دایم دست پخت شما خواهد شد. برای بازاریابی اولیه می توان به فامیل و یا همسایه نمونه دست پخت خود را بدهید.

10.ویراستاری

بسیاری از چاپ و نشر ها به دنبال ویراستار هستند. ویراستاری یک شغل آرام و بی دردسر است که می توان آن را در منزل و بدون نیاز به سرمایه اولیه و تنها با یک رایانه انجام داد.

11.جواهردوزی

جواهردوزی یکی از اکسسوری ها و ملزومات لباس می باشد که امروزه طرفداران خود را دارد. بسیاری از خانم هایی که علاقه به دوخت و دوز ندارند به دنبال اکسسوری های آماده هستند. شما می توانید با طراحی و دوخت جواهردوزی به درآمد برسید.

12.چرم دوزی

چرم دوزی و یا دوخت ملزومات چرمی یکی از هنرهای دستی بسیار سودآور و گران می باشد. برای ثبت نام در دوره های آموزشی چرم دوزی می توان به فرهنگ سراهای شهر و یا درکلاس های فنی حرفه ای شرکت کرد. بعد از آنکه مهارت کافی را یاد گرفتید می توانید در منزل چرم دوزی کنید. خلاقیت و تلاش از رموز موفقیت در این مسیر است.

13.تایپیست

تایپ کردن جزو مشاغل خانگی بی دردسر و بدون سرمایه می باشد. پروژه های تایپی را می توانید از طریق درخواست در سایت هایی نظیر دیوار و یا شیپور دریافت کنید.

تصمیم گیری برای ادامه مسیر در کسب کار خانگی

14.پرستار کودک

بسیاری از زنان شاغل به دنبال فردی برای نگه داری از فرزند خود می گردند و شما می توانید با قبول کودک، از او در منزل خودتان پرستاری کنید.

15.دوبله و صداگذاری

اگر امکانات جزئی ضبط صدا را دارید و علاقه به کار دوبله دارید می توانید در منزل اقدام به صداگذاری کنید. بازی های کامپیوتری، انیمیشن ها و یا تیزر های تبلیغاتی می تواند سوژه های دوبله ی شما باشد.

16.پیاده سازی فایل های صوتی

رونویسی و یا همان پیاده سازی نیز یکی از موارد کار در منزل محسوب می شود شما با دریافت پروژه در منزل می توانید سخنرانی ها و یا سمینار های رسمی را گوش داده و به صورت فایل های متنی دربیاورید.

17.پرورش پرنده زینتی

اگر به حیوانات خصوصا پرنده ها علاقه دارید و اینکه در منزل شرایط پرورش آن را دارید می توانید یک کسب و کار خانگی لذت بخش راه اندازی کنید.

18.گلخانه

پرورش گل و گیاه نیز یکی دیگر از مشاغل خانگی به شمار می رود. برای پرورش این گیاهان زینتی باید ابتدا محیط مناسبی برای پرورش آن در نظر بگیرید. اگر آموزش های مناسبی در زمینه ی پرورش گیاهان دیده اید می توانید با کمی خلاقیت و نوآوری به درآمد برسید.

19.کیک پزی و شیرینی پزی

تولید و پخت کیک و شیرینی های خانگی به یکی از کسب و کارهای پرطرفدار و سودآور تبدیل شده است. افرادی که خواهان محصولات ارگانیک هستند تولیدات خانگی از انتخاب های اول آنان است. ب

ه دلیل آسانی و کم هزینه بودن مواد اولیه ی آن، بسیاری از افراد رو به پخت محصولات خانگی آورده اند که با کمی هنر و سلیقه می توان رقبای حاضر در این زمینه را کنار زد.

20.تولید محتوا

امروزه می توان کسب و کار های زیادی را مشاهده کرد که برای رونق و فروش بیشتر خود اقدام به آنلاین بودن کسب و کار خود کرده اند اما این شرکت ها از تولید محتوا و بارگذاری در صفحه خود و یا حتی چگونگی معرفی محصولات خود چیزی نمی دانند.

اگر شما مسلط به فتوشاپ و یا ویرایش و ادیت فیلم و عکس باشید می توانید در زمینه ی تولید محتوا و فروش آن درآمد زایی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله نگاهی کوتاه به برخی از رایج ترین مشاغل خانگی انداخته شد. و می توان گفت امروزه بخش غیرقابل انکاری از اقتصاد جهان بر پایه ی مشاغل خانگی است که ایران نیز می تواند با توانمندسازی و بهینه سازی مشاغل خانگی قدمی برای پیشرفت این کسب و کار بردارد.