اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب بین کاربران فضای مجازی است. این شبکه ی اجتماعی رایگان است و برای به اشتراک گذاری فیلم و عکس کاربرد دارد. کاربران شبکه ی اینستاگرام عکس ها و فیلم های گوناگون خود را با فیلتر های مختلف اصلاح رنگ کرده و با گذاشتن اطلاعات مکانی آن ها را در فضای مجازی آپلود کنند. در این مقاله به آموزش اینستاگرام به طور کامل و حرفه ای می پردازیم.

اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

اینستاگرام از زمان راه اندازی به شبکه ای اجتماعی محبوب برای ارتباط بین خانواده ها، افراد مشهور، انواع برند ها و کسب و کارها تبدیل شد زیرا این شبکه ی اجتماعی شبیه هیچ شبکه ی اجتماعی دیگری نبود. در اینستاگرام همه چیز حول محور فیلم و عکس می چرخد. این شبکه ی اجتماعی بی نظیر خیلی زود توانست نظر عموم مردم را جلب کند و میلیون ها کاربر را از سراسر جهان عضو کند.

اینستاگرام با توجه به جذابیت بصری که دارد مورد توجه بسیاری از صاحبان مشاغل قرار گرفت. اینستاگرام به مانند یک ویترین بزرگی است که می تواند محصولات و خدمات صاحبان مشاغل را به نمایش بگذارد. به همین منظور است که خیلی از کسب و کارهای سنتی به فکر آنلاین کردن شغل خود افتاده اند.

اگر متوجه شدید که می توانید از این شبکه ی اجتماعی به عنوان سرگرمی ویا برای رونق دادن کسب و کار خود استفاده کنید با ادامه ی مقاله همراه باشید.

آموزش اینستاگرام،نصب و راه اندازی 

برای آنکه بتوان از نرم افزار اینستاگرام استفاده کرد ابتدا باید این نرم افزار دانلود شود.

نرم افزار رایگان این اپلیکیشن در دستگاه های IOS، Android، Windows قابل دسترس است که با توجه به نوع وسیله ی مورد نظر یعنی گوشی و یا رایانه دانلود آن متفاوت می شود.

نصب اینستاگرام در تلفن همراه

برای آنکه بتوان اپلیکشن اینستاگرام را نصب کرد باید ابتدا با توجه به سیستم عامل گوشی خود از طریق گوگل پلی و یا اپ استور اقدام کرد. کاربران گوشی های اندرویدی این نرم افزار را از بازار نیز می توانند دانلود کنند.

در مرحله ی اول آموزش اینستاگرام باید ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را از درگاه های ذکر شده دانلود کرده و پس از طی کردن مراحل نصب یک حساب کاربری ایجاد کنید.

دانلود اینستاگرام از گوگل پلی

برای ساخت یک حساب کاربری در اینستاگرام احتیاج به ایمیل و یا شماره تلفن همراه است. و یا می توان از هردو استفاده کرد.

ثبت نام از طریق شماره تلفن مانند ثبت نام از طریق ایمیل است با این تفاوت که در این نوع ثبت نام کد فعالسازی به گوشی ارسال می شود و این کد باید وارد شود تا به مراحل بعدی رفت.

مرحله اول ثبت نام در اینستاگراممرحله دوم آموزش اینستاگرام

همانطور که در تصویر قابل مشاهده است گزینه ی ثبت نام از طریق فیسبوک نیز وجود دارد که البته فقط دارندگان اکانت فیسبوک می توانند از این طریق ثبت نام کنند.

ساخت حساب کاربری از طریق ایمیل

برای ساخت حساب از طریق ایمیل باید آدرس ایمیل در قسمت email address وارد شود و گزینه ی  log in انتخاب شود. در این قسمت ساخت حساب کاربری وارد مرحله ی تکمیل اطلاعات اولیه شده است.

ثبت نام اینستاگرام با ایمیل

در این مرحله از آموزش اینستاگرام حساب کاربری برای شما ساخته شده است و شما در مراحل بعدی باید به تکمیل اطلاعات اولیه خود اعم از سن و نام گذاری پیج خود بپردازید.

وارد کردن تاریخ تولد هنگام ثبت نام در اینستاگرام

در نام گذاری صفحه ی خود اینستاگرام بر اساس اطلاعات ایمیل شما اسمی را پیشنهاد می دهد که شما می توانید از آن استفاده کنید. اگر پیج شما کاری است و برای کسب و کار ساخته شده است می توانید اسم آن را عوض کرده و به دلخواه نام گذاری کنید.

در مرحله ی بعدی از آموزش اینستاگرام از شما می خواهد برای صفحه ی خود عکسی انتخاب کنید که شما می توانید از آلبوم گوشی خود عکسی شخصی و یا برند تجاری خود را بارگذاری کنید. بدین صورت صفحه ی شما عکس دار شد.

مرحله افزودن عکس در اینستاگرام

پیداکردن دوستان در اینستاگرام

قسمت از ساخت حساب کاربری و یا همان اکانت اینستاگرام وارد پیداکردن و انتخاب دوستان خود می شوید. اینستاگرام بر اساس مخاطبین شما پیشنهاداتی از دوستان و یا آشنایان شما می دهد که شما می توانید با زدن گزینه ی follow آن هارا انتخاب کنید.

با اتمام این مراحل حساب کاربری شما در اینستاگرام ساخته شد و اکنون شما دارای یک پیج شخصی و یا کاری در اینستاگرام هستید.

نصب اینستاگرام در رایانه

اپلیکشین اینستاگرام برای سیستم عامل ویندوز نسخه ای ارائه نداده است و نمی توان برای رایانه ی شخصی اینستاگرام نصب کرد اما می توان از طریق وب سایت اینستاگرام و یا برنامه های شبیه ساز اندروید وارد حساب کاربری خود شد اما  استفاده اینستاگرام از طریق رایانه سبب می شود که یکسری از امکانات اپلیکشن قابل دسترس نباشد.

آموزش اینستاگرام به صورت کاربردی

در ادامه به آموزش اینستاگرام به  طور جامع  می پردازیم.

آموزش فالو کردن

فالو و یا همان دنبال کردن پیج افراد مورد علاقه ی ماست. این افراد می توانند فامیل، دوست، اشنا و یا پیج های تجاری و کاری باشد. با فالو کردن کاربر ها تمام پست ها و استوری های پیج آنان برای شما نمایش داده می شود.

برای فالو کردن ابتدا باید به صفحه ی جست و جوی اینستاگرام رفته و نام پیج مورد نظر را تایپ کنید. در مرحله ی بعد با کلیک بر روی پیج مورد نظر وارد صفحه ی آن شده و گزینه ی follow را لمس کنید. بدین صورت شما جزو دنبال کننده های آن پیج محسوب می شوید.

آموزش پست گذاشتن

برای اشتراک گذاری فیلم و یا عکس در صفحه ی خود ابتدا وارد پیج خود شده و علامت + در پایین صفحه را کلیک کرده در این مرحله مستقیما وارد گالری گوشی خود می شوید. بنا بر نیاز خود یک تا ده عکس را انتخاب کرده و با لمس گزینه ی NEXT وارد مرحله ی بعد می شوید. در این قسمت که هنری ترین مرحله ی اشتراک گذاری است باید افکت و یا همان جلوه ی های بصری زیبایی به عکس خود بدهید.

در مرحله ی بعد وارد قسمت کپشن نویسی و یا همان توضیحات می شوید. در این بخش با توجه به نیاز و یا سلیقه ی خود توضیحاتی درباره ی عکس و یا نوشته های زیبا و یا هشتگ گذاری بدهید.

در صورت لزوم می توانید لوکیشن و یا موقعیت جغرافیایی عکس را داده و دیگران را از آن موقعیت با خبر کرد.

بعد از انجام مراحل بالا گزینه ی Share  را لمس کنید تا عکس به اشتراک گذاشته شود.

آموزش اینستاگرام؛استوری گذاشتن

استوری یک قسمت جداگانه از اشتراک گذاری فیلم و عکس به صورت پست است که بعد از 24 ساعت پاک  می شود.

استوری در اینستاگرام به صورت نمایش اسلاید به اسلاید چند ثانیه ای است. استوری فقط برای دنبال کنندگان صفحه قابل نمایش است. استوری ها در صفحه کاربر قابل نمایش نیست و با یک دایره ی قرمز به دور تصویر پروفایل کاربر نشان داده می شود.

برای گذاشتن استوری در صفحه ی خود ابتدا به صفحه ی اصلی خود مراجعه کرده و با لمس کردن علامت + بر روی عکس پروفایل خود وارد گالری گوشی شده و می توان فیلم و عکس بارگذاری کرد. فقط باید توجه کرد که زمان این فیلم و عکس ها 15 ثانیه می باشد.

 IGTV

IGTV یا همان تلوزیون اینستاگرام قابلیتی است که در آن می توان فیلم هایی با ثانیه و دقیقه های بالا در اینستاگرام آپلود کرد. قبل از قابلیت IGTV اینستاگرام فقط اجازه ی آپلود فیلم های 15 ثانیه ای صادر می کرد که بعد از ایجاد این قابلیت می توان فیلم های چند ساعته و به صورت عمودی و یا افقی اشتراک گذاری کرد.در ادامه از آموزش اینستاگرام بع آموزش IGTV می پردازیم.

 اموزشigtv Instagram

آموزش IGTV

برای آنکه بتوان در اینستاگرام کانال IGTV راه اندازی کرد باید حتما اینستاگرام به روز شده باشد. بعد از به روز رسانی نرم افزار یک آیکون در سمت راست بالای صفحه ی پیج نمایش داده می شود بعد از لمس آن آیکون گزینه ی IGTV VIDEO برای شما نمایش داده می شود که با انتخاب این گزینه می توان ویدئو هایی با دقیقه های بالا ثبت کرد.

آموزش اینستاگرام برای بستن کامنت ها

کامنت ها یا همان بازخورد های مثبت و منفی پست ها، یکی از جنجالی ترین قسمت اینستاگرام می باشد. در این بخش است که بسیاری از کاربران بدون رعایت اخلاق و ادب به پست ها و پیج های دیگران حمله کرده و فرد را تخریب می کنند. کامنت منفی تا حد زیادی بر روی افراد تاثیر گذاشته به طوری که موجب خداحافظی و یا بستن پیج افراد شده است. کامنت های انرژی منفی و تخریبی تاثیر موجب شده است که نرم افزار اینستاگرام به فکر ارائه ی راه حلی برای آن باشد.

بستن و یا سانسور کردن کامنت ها راه حل پیشنهادی اینستاگرام می باشد.

برای سانسور کردن کامنت هایی حاوی الفاظ زشت و یا توهین آمیز ابتدا باید به تنظیمات پیج رفته و بر روی گزینه ی comment کلیک کنید. بعد از آن گزینه ی custom keywords را انتخاب و کلمه ی مورد نظر را تایپ کنید.

بعد از اعمال این مراحل کلمه و یا عبارت نابه هنجار در کامنت ها را مشاهده نمی کنید.

برای بستن کامنت ها باید مراحل زیر را طی کرد:

برای بستن کامنت ها زیر یک پست باید زمان بارگذاری آن این گزینه را اعمال کرد. برای فعال سازی ابتدا در مرحله ی کپشن نویسی باید گزینه ی advanced setting را انتخاب و قابلیت کامنت گذاشتن را ببندید.

آموزش بلاک کردن

در این قسمت از آموزش اینستاگرام به بلاک یا همان مسدود کردن می پردازیم. بلاک کردن به معنای عدم دسترسی دیگر کاربران به پیج شما می باشد. پیج بلاک شده توانایی ارسال پیام در دایرکت و یا مشاهده پست ها و استوری های شما را نخواهد داشت. این قابلیت را اینستاگرام جهت جلوگیری از مزاحمت اکانت های فیک و یا اکانت های مزاحم ارائه داده است.

برای بلاک کردن پیج مورد نظر ابتدا به پیج رفته و روی گزینه ی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کرده و بعد از نمایش گزینه ی block آن را انتخاب کنید.پیج مورد نظر بلاک شد. بلاک کردن برای پیج هایی با محتوای نامناسب نیز کاربرد دارد.

آشنایی با برخی از کلید واژه های اینستاگرام

در اینجا با برخی از کلید واژه های ایسنتاگرام آشنا می شویم:

تگ و منشن

با لمس کردن و یا ضربه زدن بر روی برخی از عکس ها برچسب هایی نمایان می شود که نام کاربری و نشان دهنده ی صفحه ی افرادی است. ثبت اکانت کاربر بر روی عکس را تگ کردن می گویند. این آموزش اینستاگرام برای معرفی افراد و یا محصولات موجود در پیج کاربرد فراوانی دارد.

منشن نیز نوعی دیگر از تگ کردن است که در کپشن معرفی می شود. برای منشن کردن باید از @ استفاده کرد.

منشن کردن در کامنت نیز کاربرد دارد بدین صورت که پیج مورد نظر را برای معرفی به دوست و یا َآشنا از این طریق می توان معرفی کرد.

نوتیفیکشن

نوتیفیکیشن یا همان اعلان ها است. از طریق نوتیفیکشن است که اتفاقات پیج شما اعم از لایک و یا دایرکت به شما گزارش داده می شود. این اعلان بر نوار ابزار بالای صفحه ی گوشی نمایش داده می شود.

دایرکت

دایرکت یا همان پی وی فضای خصوصی پیج با دیگر کاربران است. در دایرکت است که می توان پیام و یا عکسی ارسال کرد بدون آنکه دیگران متوجه شوند. در دایرکت می توان گروه تشکیل داد و به اشتراک گذاری فیلم و عکس پرداخت.

هشتگ

هشتگ به عنوان کلماتی گفته می شود که با علامت # مشخص می شوند. هشتگ ها همان برچسب هایی هستند که می توان راحت آن ها را در اینستاگرام جست و جو کرد. هشتگ در واقع ساده جست و جو کردن کلمات می باشد. هشتگ ها باید در کامنت ها و یا کپشن ها نوشته شوند.

هشتک بنفش رنگ

ریپورت

ریپورت در اینستاگرام به منظور عدم فعالیت پیج هایی با محتوای نامناسب اخلاقی، کاربران مزاحم و یا هرگونه فعالیتی برخلاف قوانین اینستاگرام است. با فرایند ریپورت کردن می توان پیج های نامناسب را از بستر اینستاگرام حذف کرد.

 آموزش اینستاگرام؛ ترفند های جذاب و کاربردی آن 

برای آن که از نرم افزار اینستاگرام برای گشت و گذار در اینترنت و یا برای بازاریابی و کسب و کار به بهترین شکل استفاده کرد باید از ترفند ها و نکات پنهان این اپلیکیشن آگاهی داشت. آگاه شدن از ترفند های پنهان این آپ سبب استفاده ی آسان از آن می شود.

قبل از به کار بردن این ترفند ها باید از آخرین نسخه ی نصب اینستاگرام اطمینان حاصل کنید.

دسته بندی پست های ذخیره شده

قابلیت save  در اینستاگرام، این امکان را به کاربر می دهد که پست های مورد علاقه ی خود را ذخیره کند اما گاهی اینقدر پست های ذخیره شده افزایش پیدا می کند که پیدا کردن یک عکس و یا فیلم در آن غیر قابل ممکن می شود. در این  قسمت از آموزش اینستاگرام  داده می شود که چگونه پست های خود را دسته بندی و نام گذاری کنید.

به صفحه ی پروفایل خود رفته و آیکون سه نقطه در بالای صفحه را انتخاب کنید.

گزینه ی save  را انتخاب کرده و علامت + را لمس کنید.

تعدادی از پست های سیو شده را که می توانند در یک دسته بندی قرار بگیرند را انتخاب و در مرحله ی بعد وارد نام گذاری اسم دسته بندی شده و در آخر گزینه ی done  را لمس کنید.

دیدن استوری بدون سین خوردن

در این ترفند می توان استوری های پیجی را دید بدون آنکه صاحب پیج متوجه بازدید شما شود. برای اعمال این ترفند باید از سایت های دانلود استوری کمک گرفت. یکی از این سایت هایی که برای این ترفند کاربرد دارد سایت storydownloader.net  می باشد. فقط کافیست در این سایت آدرس پیج مورد نظر وارد شود تا بتوان استوری های آن را تماشا کرد. فقط باید توجه داشت که حتما آن پیج باز و یا به اصطلاح پابلیک باشد.

عکس های تگ شده را مخفی کنید

هنگامی که فردی نام پیج شخصی شما را در عکسی tag می کند. این عکس در پروفایل شما در قسمت tag برای همه ی مخاطبان شما قابل نمایش است. در این آموزش اینستاگرام ترفند های  گفته  می شود که چگونه عکس و یا همان پست tag  شده را از دیگران مخفی کرد.

ابتدا به صفحه ی پروفایل خود رفته و و بعد از مراجعه به بخش tag پست مورد نظر خود را انتخاب کرده و و گزینه edit را لمس کنید.

سپس گزینه ی hide  را انتخاب و گزینه hide from profile را تب کنید.

با انجام دادن این ترفند دیگر این پست تگ شده از نمایش مخفی شد.

بستن و یا محدود کردن تگ کردن پیج

در این قسمت از آموزش اینستاگرام  می خواهیم  امکانی را معرفی کنیم که  بیشتر برای افراد مشهور اعم از بازیگران، فوتبالیست ها و یا افراد اینفلونسر اینستاگرامی به درد می خورد. زیرا پیج های این افراد در پست های زیادی تگ می شود. اگر این افراد خواهان کنترل کردن و یا محدود کردن تگ شدن پیج شان باشند. می توانند از این ترفند استفاده کنند.

در این ترفند این امکان را به صاحب پیج می دهد که روند تگ شدن در پست های دیگران را تایید و یا رد کند.

ابتدا به پست تگ شده مراجعه شود. Edit  در بالای صفحه انتخاب شده و روی کلمه ی manually approve tags بزنید. در مرحله ی بعد گزینه ی turn on نمایش داده می شود. بعد از انتخاب این گزینه وارد پستی که در آن تگ شده رفته و گزینه ی remove me from post  را لمس کرده. بدین صورت تگ پیج شخصی شما از روی پست برداشته می شود.

بستن تگ کردن پیج

کنترل حجم اینترنت استفاده شده در اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام یکی از نرم افزار های پرحجم و نت بر اینترنت است به طوری که بسیاری از کاربران اینستاگرام از کاهش حجم زیادی از بسته ی اینترنت خود پس از استفاده از اینستاگرام شاکی هستند.

در این قسمت از آموزش اینستاگرام  توضیح داده می شود که چگونه بسته ی اینترنت خود را هنگام استفاده از اینستاگرام مدیریت کنید.

در اینستاگرام وارد گزینه ی setting شده با انتخاب گزینه ی Account صفحه ی جدیدی باز می شود که باید گزینه ی cellular data use انتخاب شود.

در آخرین مرحله data server را فعال کنید. بدین صورت مصرف در مصرف اینترنت صرفه جویی می شود.

حذف اعلان لایو

در اینستاگرام برخی از پیج ها لایو های زیاد و متعددی پخش می کنند که اعلان تماشای لایو در گوشی شما فعال می شود و شما را خبردار می کند. اگر لایو های پیجی زیاد شوند این اعلان ها ممکن است کلافه کننده باشد.

با یادگیری این آمورش اینستاگرام  دیگر از اعلان لایو خبری نیست.

ابتدا به setting رفته و notification را انتخاب و گزینه ی live and IGTV را بزنید. دیگر از اعلان های مزاحم راحت می شوید.

پست های دیده شده و میزان فعالیت در اینستاگرام

این ترفند بسیار مناسب والدین بوده و آگاهی والدین را در نحوه ی استفاده ی فرزندان از اینستاگرام را مشخص می کند. این ترفند برای افرادی که ممکن است دیگران از اکانت شخصی آن ها استفاده بکنند نیز کاربرد دارد. در این بخش از آموزش اینستاگرام گفته می شود که میزان استفاده از اینترنت چه قدر بوده است و یا چه پست هایی دیده شده است.

در مرحله ی اول باید وارد Setting  شده و Account انتخاب شود.

در مرحله ی دوم وارد قسمت your activity شده و در این قسمت میزان فعالیت پیج و پست های دیده شده نمایش داده می شود.

غیر فعال کردن فالوور

نرم افزار اینستاگرام قابلیتی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که از طریق این قابلیت می توان فعالیت پیج خود را از دید برخی از فالوور های خود بدون آنکه متوجه شوند مخفی کنید.

ابتدا وارد لیست فالووران خود شده و فالوور مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ی remove  را بزنید. بدین صورت فالوور بدون آنکه متوجه بشود از فعالیت های پیج شما آگاهی نخواهد داشت.

هایلایت استوری

همانطور که می دانید زمان ماندگاری استوری 24 ساعت بیشتر نمی باشد. اگر خواهان ماندگاری استوری در پیج خود هستید این ترفند را بکار ببندید. این ترفند سبب می شود استوری برای همیشه در پیج باقی بماند.

در مرحله ی اول باید به بخش آرشیو استوری ها رفته و استوری مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه ی Highlight را انتخاب می کنید.

هایلایت پیج اینستاگرام

در مرحله ی دوم باید نام دسته بندی استوری نوشته شود و در آخر گزینه ی Add  را انتخاب می کنید. با این روش استوری های شما برای همیشه در پیج باقی خواهد ماند.

بیو متفاوت داشته باشید

برای آن که بتوان پیج جذاب و متفاوتی را به نمایش گذاشت باید ساختار پیج زیبا و متفاوت باشد. یکی از راه های زیبایی پیج تغییر فونت نوشتاری بیو آن است. اینستاگرام به تنهایی این امکان را برای کاربران فراهم نمی کند و باید از نرم افزار ها و یا سایت های دیگر کمک گرفت.

Igfonts.io یکی از همین سایت هاست که کمک می کند فونت بیوگرافی را تغییر داد. برای تغییر فونت ابتدا وارد سایت شده متن مورد نظر را تایپ کرده و فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مشاهده ی عکس هایی در نزدیک لوکیشن شما گرفته شده

بارها شده که به مسافرت و یا مکان جدیدی رفته اید و به دنبال لوکیشن زیبا و جدیدی برای گشت و گذار و یا عکس گرفتن می گردید. این آموزش اینستاگرامی ترفندی به شما یاد می دهد  که چگونه به عکس های محیطی که در آن هستید دسترسی پیدا کنید.

مرحله ی اول به بخش اکسپلور اینستاگرام رفته و گزینه ی Place را انتخاب کنید.

در مرحله ی دوم Nearly place  را لمس کرده و لیستی از مکان های نزدیک شما را نشان می دهد.

هاید کردن و یا مخفی کردن استوری

در این آموزش اینستاگرام  به شما یاد می دهیم که به توانید استوری های پیج خود را برای برخی از فالووران که تمایل به نمایش استوری های خود را ندارید مخفی می کنید.

ابتدا وارد پروفایل خود شده و setting  را انتخاب کرده و وارد بخش امنیت و یا همان privacy بشوید. در مرحله ی بعد story را انتخاب کرده و people را لمس کنید. در مرحله ی آخر می توانید مخاطبانی که می خواهید استوری از آن ها مخفی بماند را انتخاب کنید. بدین صورت استوری ها مخفی می شوند.

استفاده از محتوای دیگران در استوری های خود

استوری های اینستاگرام یکی از راه های عالی برای نمایش و تولید محتوا می باشد. از طریق استوری های جذاب و کاربردی می توان فعال بودن یک پیج را سنجید. ممکن است گاهی اوقات در استوری های خود چیزی برای نمایش نداشته باشید در آن هنگام می توان از پست های مفید دیگر افراد، در استوری خود استفاده کنید.

دراین بخش از آموزش اینستاگرام ؛ برای به اشتراک گذاشتن پست دیگران در استوری خود ابتدا باید به پست مورد نظر مراجعه و گزینه ی ارسال را بزنید و در مرحله ی دوم قسمت اشتراک گذاری در استوری را انتخاب کنید. بدین صورت پست دیگران در استوری شما نمایش داده می شود.

حذف تبلیغات مزاحم از صفحه ی جست و جو

نرم افزار اینستاگرام سعی دارد تبلیغات مورد علاقه و مرتبط با هر حساب کاربری را به آن نمایش دهد. بر همین اساس گاهی تبلیغات زیادی در صفحه ی جست و جوی نمایش داده میشود. این تبلیغات بر اساس پیج افرادی را که دنبال می کنید و یا پست هایی را که لایک می کنید نمایش می دهد. با این حال اگر از تماشا این پست ها خسته شده اید می توانید آن ها حذف کنید.

برای حذف پست های مزاحم ابتدا باید به روی یک پست رفته و سه نقطه ی سمت راست را انتخاب و گزینه ی Sponsored و hide this  را بزنید. بدین ترتیب از دیدن تبلیغات مزاحم راحت می شوید.

پاک کردن کامنت ارسال شده

بارها برای ما اتفاق افتاده است که کامنتی برای فردی ارسال کرده ایم ولی بعد از گذشت مدتی از ارسال آن پشیمان شده ایم. اینستاگرام با اضافه کردن این ترفند جذاب به ما این امکان را می دهد که بتوانیم کامنت های ارسالی خود را پاک کنیم.

در این بخش از آموزش اینستاگرام، برای انجام این ترفند ابتدا به کامنت ارسالی خود رفته و با فشار دادن چند ثانیه ای، آن را نشانه دار کنید. حال با نمایش سطل زباله می توان آن را پاک کرد.

پاسخ گویی به چند سوال مهم در اینستاگرام

در ادامه به سولات متداول در باره ی اینستاگرام پاسخ می دهیم.

آیا می توان هشتگ را جست و جو کرد؟

بارها شده است که به دنبال یک پست خاص و یا آموزش خاصی می گردید. برای مثال به دنبال دستور غذایی خاصی هستید. با جست و جوی هشتگ می توان تمام پست های بارگذاری شده در اینستاگرام را در رابطه با گزینه ی سرچ شما از طریق هشتگ پیدا کرد. بدین صورت که به صفحه ی سرچ رفته و با اعمال علامت هشتگ در کنار آن دستور آشپزی تمام پست های آموزشی آن را می توان دید.

Search place در اینستاگرام کجاست؟

جست و جوی مکانی یا همان سرچ مکانی قابلیتی است که می توان پست های یک مکان جغرافیایی به خصوص را مشاهده کرد. برای دستیابی به مکانی که در آن حضور دارید باید location خود را روشن کنید.

Top  search چیست؟

تاپ سرچ یا همان بیشترین جست و جو به مانند ترند در توییتر است. با این قابلیت شما می توانید بیشترین موارد جست و جو توسط خودتان و یا پیج افراد مشهور را مشاهده کنید.

آیا می توان آنلاین بودن خود را در اینستاگرام مخفی کرد؟

بله می توان آنلاین بودن خود را در اینستاگرام از دیگران مخفی کرد. برای اعمال این گزینه باید به تنظیمات اینستاگرام رفته و وارد بخش امنیت پیج شده و در گزینه ی  activity status شده و گزینه ی show  را غیرفعال کنید.

آیا می توان فالور فیک را از اصل تشخیص داد؟

بله می توان تشخیص داد. یک راه آسان برای تشخیص فالور فیک بررسی بیو و نام کاربری پیج است. اگر پیجی دارای اسامی عجیب و غریب اعم از حروف و عدد است و یا پروفایل بدون عکس و یا بی ربط دارد می توان گفت آن فالور فیک است. اما یک راه اصلی برای تشخیص فالور فیک در پیج شخصی بررسی میزان تعامل پیج است. اگر تعداد لایک ها و کامنت ها با میزان فالووران شخصی هم خوانی ندارد و دارای تفاوت فاحش است می توان گفت آن پیج دارای فالووران فیک می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله  به آموزش اینستاگرام به طور کامل و کاربردی به همراه چندین ترفند جدید پرداخته شد. نرم افزار اینستاگرام یکی از آپ های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان می باشد که میلیون ها نفر در آن عضو هستند. یادگیری و کاربرد بهینه با این نرم افزار موجب استفاده ی بهتر آن شده و کار با این نرم افزار را آسان و بهره وری را بالا می برد. نرم افزار اینستاگرام به دلیل دنیایی از فیلم و عکس جذاب کاربرانش را ترغیب می کند تا علاوه بر محیط سرگرمی که دارد از آن برای درآمد زایی نیز استفاده کنند.

مقالات مهم:
کسب و کار اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی
کسب و کار خانگی
راه اندازی کسب و کار
تبلیغات در اینستاگرام
اینستاگرام مارکتینگ
افزایش فروش
تبلیغات
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی