یکی از ملاک های اعتبار در اینستاگرام تیک آبی می باشد به همین دلیل این روزهاسوالات زیادی درباره تیک آبی اینستاگرام پرسیده می شود برای مثال، چگونه در اینستاگرام تایید شده و تیک آبی بگیریم؟ چرا من در اینستاگرام تیک آبی نمی گیرم؟ یا چرا اینستاگرام به من تیک آبی نمی دهد؟در ادامه این بخش از آموزش اینستاگرام به این سوالات پاسخ می دهیم.

تیک آبی اینستاگرام

همانطور که می دانید، حساب های تایید شده اینستاگرام دارای نشان آبی با علامت تیک در کنار نام پروفایل هستند. این نشان در جستجوها و زمانی که صاحب حساب در مورد یک پست نظر می دهد ظاهر می شود. این تیک نشان دهنده کاربر رسمی و تایید شده  اینستاگرام است.

تیک آبی از جعل هویت جلوگیری می کند. به همین دلیل است که حساب های دارای تیک آبی برای افراد مشهور، چهره های عمومی یا مارک های جهانی منحصر به فرد است. تأیید شدن و داشتن تیک آبی به این معنی است که حساب کاربری مطابق با قوانین این پلتفرم عمل کرده و از نظر اینستاگرام تایید شده است.

تیک آبی اینستاگرام همچنین به کاربران این پلتفرم کمک می کند تا برندهای مورد علاقه خود را در این شبکه به راحتی پیدا کنند.

مزایای تیک آبی در اینستاگرام چیست؟

در ادامه به مزایای که تیک آبی اینستاگرام  می تواند داشته باشد می پردازیم.

قابلیت اعتماد بیشتر

تیک آبی اینستاگرام باعث افزایش اعتبار برند شما می شود. با توجه به اینکه حدود ۱٪ از حساب های اینستاگرامی در حال حاضر تأیید شده و دارای تیک آبی هستند، بنابراین داشتن تیک آبی نشان می دهد که نام تجاری شما مهم و مرتبط با کارتان است.

برخی از کاربران اینستاگرامی ممکن است هنگام خرید یک محصول یا گرفتن خدمات اینستاگرامی از پیج های ناشناس محتاط باشند و شک داشته باشند که ممکن است کلاهبرداری باشد؛ اما اگر تیک آبی اینستاگرام را در کنار نام کاربری ببینند، احتمالاً حساب را قابل اعتماد می دانند.

افزایش آگاهی از برند

تیک آبی اینستاگرام همچنین می تواند آگاهی از برند و تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. این موضوع به این دلیل است که حساب های تیک دار در بالای صفحه جستجو و صفحه اکسپلور ظاهر می شوند. همچنین اعتقاد بر این است که این الگوریتم از محتوای حساب‌های تایید شده حمایت می‌کند و در نتیجه در هر پست مشارکت بیشتری دارد.

تیک آبی اینستاگرام همچنین می تواند فرصت های تجاری خوبی برای شرکت شما به ارمغان بیاورد. حتی اگر یک اینفلوئنسر یا یک کاربرد فعال اینستاگرامی قبلاً نام کاربری شما را نشنیده باشد، با بررسی حساب شما متوجه می شود که شرکت شما یک شرکت بزرگ و معتبر در صنعت است. این موضوع می تواند علاقه به ارتباط یا همکاری با تجارت شما را برانگیزد.

دسترسی زودهنگام به ویژگی های خاص

مزیت دیگر تیک آبی اینستا این است که حساب‌های تایید شده دسترسی زودهنگام به ویژگی‌های اینستاگرام را دریافت می‌کنند که می‌تواند به کسب درآمد از حساب‌ها کمک کند. به عنوان مثال، دسترسی به Swipe-up در استوری های اینستاگرام.

یک برند برای دسترسی به ابزار Swipe-up به حداقل 10000 کاربر نیاز دارد؛ اما حساب های دارای تیک آبی اینستاگرام از این قاعده مستثنی هستند.

همچنین حساب های کاربری که دارای تیک آبی اینستا هستند می توانند از سایر ویژگی های اینستاگرام استفاده کنند و تعداد فالوورهای خود را در این پلتفرم افزایش دهند.

چگونه تیک آبی اینستاگرام صادر می شود

صحفه رسمی اینستاگرام همراه با تیک آبی

روند صدور تیک آبی اینستاگرام به طور فزاینده ای انتخابی شده است. هنگامی که نشان های تیک آبی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند، کاربران این گزینه را داشتند که برای گرفتن تیک آبی درخواست کنند؛ اما بعداً در سال ۲۰۱۵، اینستاگرام این گزینه را حذف کرد.

اینستاگرام به ‌عنوان بخشی از خط ‌مشی خود، فرآیند و معیارهای در نظر گرفته شده برای تصمیم‌گیری اینکه کدام حساب‌ها باید تیک آبی بگیرند را فاش نمی‌کند. کاربران اغلب حتی زمانی که حسابشان تیک دار شده است، از این موضوع مطلع نمی شوند. آنها ممکن است فقط یک روز وارد سیستم شوند تا نشان آبی را در کنار نام حساب خود ببینند.

این بدان معنا نیست که برندها از دنبال کردن تیک آبی اینستاگرام منصرف شده اند. اکثر حساب های اینستاگرامی امروزه از مزیت های تیک آب مطلع شده اند و به دنبال آن هستند تا این تیک را از اینستاگرام بگیرند.

آژانس‌های دیجیتال که با اینستاگرام مرتبط هستند نیز می‌توانند درخواست‌هایی را برای تیک آبی برند شما ارسال کنند تا حساب شما نیز از این تیک بهره مند شود. اینستاگرام از آن به عنوان پشتیبانی شریک رسانه ای یاد می کند. اینستاگرام اعلام می‌کند که تیک آبی قابل خرید یا انتقال نیست، اما برخی از کارمندان اینستاگرام به دلیل فروش تیک آبی اینستاگرام دستگیر و اخراج شده‌اند.

برای جلوگیری از این بازار سیاه تیک آبی ، اینستاگرام شروع به آزمایش قابلیتی کرده است که به کاربران امکان می دهد در تنظیمات اصلی حساب خود، درخواست تیک آبی کنند.

چند روش موثر برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام

 در ادامه این مطلب  به روشهای برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام می پردازیم.

حساب کاربری اینستاگرام خود را به دیگر رسانه های اجتماعی وصل کنید

اتصال اکانت اینستاگرام به دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند صحت خود را نشان دهد. در حالی که گرفتن تیک آبی را تضمین نمی کند، دنبال کردن زیاد در سایر پلتفرم ها مطمئنا کمک می کند تا در آینده نه چندان دور تیک آبی اینستاگرام بگیرید.

به طور مکرر پست کنید

اگر از اینستاگرام استفاده نمی کنید، انگیزه زیادی برای اینستاگرام وجود ندارد که به شما تیک آبی بدهد. مطمئن شوید که نمایه خود را تکمیل کرده اید، شامل تصویر، بیو و پیوند به وب سایت خود. با تکمیل این کار و نیز استفاده مکرر از این پلتفرم باعث می شود روند گرفتن تیک آبی آسان تر شود.

مقاله مرتبط:”معرفی جدید ترین راهکارهای افزایش فالوور در اینستاگرام 

درگیر شوید و پاسخ دهید

حتما به دنبال کنندگانی که با محتوای شما درگیر هستند پاسخ دهید. اینستاگرام می خواهد ببیند که شما در پلتفرم فعال هستید و با دیگران ارتباط برقرار می کنید. شما باید نشان دهید که حساب شما مهم است و مردم به آن توجه دارند.

حضور قوی در سایر پلتفرم ها داشته باشید

دنبال کردن قوی در سایر پلتفرم‌ها نشان می‌دهد که شما معتبر، خوش‌نام و فردی هستید که ارزش دنبال کردن را دارد. این امر به ویژه در صورتی موثر است که در پلتفرم های موازی مانند یوتیوب فالوورهای زیادی داشته باشید.

مطبوعات ملی را به دست آورید

یک وب سایت و یک صفحه ویکی پدیا به تنهایی نمی تواند اعتبار برند شما را ثابت کند. اینستاگرام به دنبال اثبات قانونی، محبوب و تأثیرگذار بودن برند شما برای تأیید تیک آبی است. اگر شرکت شما به طور گسترده به رسمیت شناخته نشده باشد، شانس گرفتن تیک آبی اینستاگرام بسیار اندک است.

شاید بپرسید آیا موارد گفته شده در گرفتن تیک آبی اینستاگرام تاثیر می گذارد، باید گفت بله اینستاگرام به دنبال شناسایی افراد تاثیر گذار و محبوب در جامعه است، بنابراین موارد گفته شده در گرفتن تیک آبی تاثیر می گذارد.

نتیجه گیری

داشتن تیک آبی اینستاگرام  مزیت های زیادی به همراه دارد که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره کردیم و روش های گرفتن تیک آبی را نیز با شما در میان گذاشتیم. شما می توانید با فعالیت قانونی در این پلتفرم و تولید محتوای مناسب تیک آبی دریافت کنید، اما باید صبور باشید.