اینستاگرام در بین کاربران فضای مجازی محبوبت خاصی دارد. به همین دلیل آموزش اینستاگرام  اهمیت زیادی پیدا کرده است. در این مقاله به آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام بدون داشتن شماره یا ایمیل می پردازیم، اگر شما نیز در این زمینه مشکل دارید پیشنهاد می کنم مطالب زیر را مطالعه کنید.

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام به چند روش مختلف

گاهی اوقات پیش می آید که بر اثر اتفاقاتی رمز عبور اینستاگرامی شما دچار مشکل می شود و می خواهید رمز عبور اینستاگرام خود را با ساده ترین روش و یا بدون داشتن ایمیل یا شماره تلفن بازنشانی کنید؛ اما آسان ترین روش چیست؟ در ادامه آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام، ما به طور کامل این موضوع را توضیح خواهیم داد.

 آموزش بازیابی رمز اینستاگرام

به طور کلی این پلتفرم جهانی به شما این امکان را می دهد که رمز عبور اینستاگرامی خود را به چندین حالت مانند ارسال لینک به ایمیل یا ارسال پیامک بازنشانی کنید. با این که کمک گرفتن از ایمیل و پیامک می تواند سختی کار را آسان و سرعت بازنشانی را بیشتر کند، اما در مواقعی پیش می آید که شما به ایمیل یا تلفن همراه خود دسترسی ندارید و یا ممکن است در هنگام ثبت نام شماره خود را در این پلتفرم ثبت نکرده باشید.

بنابراین اینستاگرام برای رفاه حال کاربران خود روش های زیادی را برای بازیابی رمز اینستاگرام معرفی کرده است که بدون نیاز به ایمیل یا شماره، موبایل می توانید به رمز ورود خود در اینستاگرام دسترسی داشته باشید. در این مورد نه تنها یک روش بلکه چندین روش مختلف وجود دارد که در ادامه به توضیح کلی آن ها می پردازیم.

بازیابی رمز اینستاگرام بدون داشتن ایمیل و شماره تلفن

اگر روش های مختلف را امتحان کردید و نتوانستید رمز اینستاگرام خود را بازیابی کنید و یا به شماره موبایل یا حتی ایمیل خود نتوانستید برای بازیابی دسترسی باشید، نگران نباشید می توانید رمز عبور خود را از طریق فیس بوک به راحتی بازنشانی کنید. ما در آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام به صورت مرحله به مرحله آن را توضیح داده ایم که در زیر می توانید به این مراحل دسترسی داشته باشید.:

ابتدا در صفحه لاگین بر روی گزینه login with Facebook کلیک کنید و سپس وارد صفحه فیس بوک شوید البته اگر از قبل اکانت دارید. در غیر این صورت می توانید روش های دیگر را در زیر دنبال کنید.

بازیابی رمز ورود اینستاگرام با فیسبوک

برای این کار ابتدا این ایمیل Support@instagram.com را کپی کرده و وارد جیمیل شوید و پیام متنی را به این ایمیل ارسال کنید، در پیام متنی شما باید به عدم دسترسی خود به ایمیل، شماره تلفن و یا اکانت فیس بوک خود اشاره کنید و از اینستاگرام بخواهید تا یک ایمیل پیوند رمز بازنشانی جدید برای شما ارسال کند.

البته در حالت خوشبینانه ۲۴ ساعت طول می کشد تا شرکت برای شما ایمیل بازیابی رمز عبور و درخواست آیدی اینستاگرام ارسال کند.

در صورت تایید برای بازیابی پیامی از طرف شرکت برای شما ارسال می شود تا بتوانید دوباره وارد حساب خود شوید. در این روش و با مطالعه آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام خواهید توانست رمز خود را بازیابی کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام بدون ایمیل و فیسبوک

در آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام ما از یک روش دیگر برای بازیابی استفاده می کنیم. در واقع برای اینکه بتوانید رمز اینستاگرام خود را بدون ایمیل و فیسبوک بازنشانی کنید، ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام و صفحه لاگین شوید و گزینه Help me sign in را انتخاب کنید. سپس شماره تلفن مرتبط با صفحه اینستاگرام از شما خواسته می شود و در صورت وارد کردن آن، پیام لینک ورود به اینستاگرام برای شما ارسال می شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که، می بایست سیم کارت فعلی خود را وارد گوشی قدیمی که با آن اکانت ایجاده کرده اید کنید تا  بتوانید به صفحه اینستاگرام  وارد شوید و قسمت Help me sign in  را انتخاب کنید. در غیر این صورت تلاش شما بی فایده خواهد بود و هیچ اتفاقی نمی افتد. پس بهتره به نکات اشاره شده در آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام توجه کنید.

IP شما در اینستاگرام به عنوان یک سند ذخیره می شود و اگر افراد ناشناس بخواهند وارد حساب شما شوند، توسط اینستاگرام شناسایی شده و برای اطلاع شما یک ایمیل برایتان ارسال می شود. برای امنیت بالای حساب خود توصیه می کنم همواره به قوانین این پلتفرم عمل کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر زمانی خواستید رمز اینستاگرام خود را تغییر دهید و یا یک حساب جدید برای کسب و کار خود ایجاد کنید، ابتدا برای بالا بردن امنیت بیشتر حساب خود، سعی کنید ورود دو مرحله ای را فعال کنید تا نیازی به یادگیری آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام نداشته باشید.

فعال کردن تایید دو مرحله ای

مناسب ترین راه برای عدم فراموشی رمز اینستاگرامی این است که،؛ شما رمز عبور خود را در یک مکان شخصی ذخیره کنید. در صورت عدم تمایل به انجام این کار، می توانید شماره موبایل یا ایمیل خود را از پروفایل کاربری قسمت ویرایش پروفایل وارد کنید. هنگامی که رمز عبور خود را فراموش می کنید، می توانید به راحتی از طریق ایمیل یا شماره تلفن به اینستاگرام برگردید. با داشتن شماره تماس و ایمیل همواره خواهید توانست رمز عبور خود را بازگردانی کنید.

همان طور که گفته شد در صورت فراموشی رمز عبور اینستاگرامی جای نگرانی نیست زیرا می توانید با مطالعه آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام بر این مشکلات غلبه کنید و رمز خود را دوباره برگردانید و از حساب خود دوباره استفاده کنید.