در این مقاله سعی شده است شما را با کسب و کار اینترنتی و کار در فضای مجازی و امکانات فراوانی که برای جذب درآمد بالا در اختیارمان قرار می دهند، آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر با  انواع کسب درآمد از اینترنت و به اصطلاح کار اینترنتی  با ادامه ی مقاله همراه باشید.

لزوم و مزایا کسب و کار اینترنتی

به دلیل شرایط کنونی جهان، با افزایش نرخ بیکاری افراد در کشور ها روبه رو هستیم. افراد جویای کار روزبه روز در جوامع افزایش پیدا می کنند و خواهان یک شغل خوب و با درآمد کافی هستند. همانطور که می دانید جهان با پیشرفت تکنولوژی همراه است. از این پیشرفت می توان به عنوان یک فرصت استثنایی استفاده کرد تا بتوان در کنار آن کسب درآمد کرد.

یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه ها برای ایجاد یک فرصت تجاری خوب و زودبازده، خرید و فروش در بستر اینترنت می باشد. کار در فضای مجازی نیازمند سرمایه ی هنگفتی نیست و می توان گفت آسان ترین و زیبا ترین قسمت این کسب و کار اینترنتی این است که شما هر زمان و هرکجا که باشید در حال کسب درآمد و پول درآوردن هستید و این بدان معناست که شما انتخاب می کنید در هرجایی و هر زمانی بتوانید کار کنید و ثروت اندوزی کنید.

داشتن یک شغل در بستر اینترنت، و یا کسب و کار اینترنتی یک فرصت استثنایی برای پولسازی است. در کسب و کار اینترنتی فرد برای خودش کار می کند و حقوق بگیر کسی نیست و در واقع می توان شیرین ترین قسمت کسب و کار اینترنتی همین بخش است.

اما سخت ترین قسمت کسب و کار اینترنتی موفق و پایدار، راه اندازی آن می باشد. بسیاری از افراد به دنبال این درآمد هستند ولی چگونگی شروع و نحوه ی اداره آن را نمی دانند. بسیار تجربه ی لذت بخشی است زمانی که در منزل بدون فعالیت فیزیکی سختی پیامک واریز پول به گوشی ارسال می شود و یا زمانی که در محل کار خود نیستید و به تفریح و گردش می پردازید پول به حساب شما سرازیر می شود.واریز میلیونی پول بدون دغدغه ی خاصی با کسب و کار اینترنتی محقق می شود.

کسب و کار اینترنتی چیست؟ و چه فعالیت هایی باعث کسب درآمد می شود؟

به مجموعه فعالیت ها و اقدامات برای کسب درآمد در فضا و بستر اینترنت را کسب و کار اینترنتی می گویند. این فعالیت ها و اقدامات می تواند خرید و فروش اجناس، کالا و یا خدمات باشد.

کسب و کار اینترنتی به طور واضح عرضه ی کالا و یا خدمات در بستر فضای مجازی می باشد.در این نوع کسب و کار نیازی به دفتر فروش و یا فروشگاهی نمی باشد و همه ی فرآیند فروش و عرضه بر روی رایانه و یا گوشی موبایل و با اتصال به اینترنت میسر می باشد. این خرید و فروش می تواند از طریق سایت و یا دیگر نرم افزارهای خرید و فروش باشد. اما مهم این است که این معامله به صورت آنلاین و در فضای مجازی صورت بگیرد.

کارآفرینی و تبدیل یک کسب و کار آفلاین به آنلاین و عرضه ی آن در فضای مجازی را نیز می توان کسب و کار اینترنتی نامید.

کسب و کار اینترنتی به منظور رفع نیاز های افراد، ادارات، سازمان ها و حتی دولت ها شکل می گیرد. کسب و کار اینترنتی برای استفاده ی عموم جامعه است و همه ی افراد می توانند بدون نیاز به تخصص خاصی در حوزه ی اینترنت از آن بهره ببرند.

عکسی مربوط به کسب و کار اینترنتی

امروزه باید باور داشت که صد ها راه برای به دست آوردن پول وجود دارد ولی یکی از راحت ترین آن فضای مجازی است. زیرا کسب درآمد از طریق اینترنت در ایران به دلیل آنکه هنوز در بین عموم مردم و به خصوص کسب و کار های سنتی جا نیوفتاده است. فقط کافیست از این فرصت استفاده کرد و دست به خلاقیت زد تا بتوان به درآمد مطلوب در این حوزه رسید.

برای رسیدن به درآمد در اینترنت راه های زیادی وجود دارد. می توان از طریق فروش کالای تولیدی خودتان(نقش تولیدی) و یا کالاهای فیزیکی دیگران به درآمد رسید(نقش واسطه ای) و یا ارائه خدمات از قبیل تولید فایل آموزشی و… کسب درآمد کرد.

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق تبلیغات است. فرد با افزایش تعداد فالوور و یا ممبر شبکه های اجتماعی می تواند کالا یا خدمات دیگران را معرفی و تبلیغ کند. داشتن پشتکار و توانایی از لوازم اصلی کسب درآمد اینترنتی می باشد که فرد با وجود این دو می تواند به موفقیت برسد.

بخش اول: پاسخ به سوالات مهم پیرامون کسب و کار اینترنتی

در این بخش به سوالات مهم پیرامون کسب و کار اینترنتی می پردازیم:

کسب و کار اینترنتی را از کجا شروع کنم؟

برای قدم اول در مسیر راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید به خودتان و توانایی های فردی تان رجوع کنید. تشخیص بهترین کسب و کار اینترنتی برای افراد میزان علایق فردی و شناخت روحیات و خلقیات فرد می باشد. افراد با شناخت کافی نسبت به ویژگی های خودشان می توانند کاری را شروع کنند که به آن علاقه دارند و می توانند در آن زمینه مهارت کسب کنند و پیشرفت کنند.

قدم دوم برای شروع کسب و کار  اینترنتی ایجاد یک ایده ی خلاقانه و یا خلق یک نیاز مرتبط با توانمندی های خودتان است. البته خلق یک ایده و یا نیاز لزوما خلق یک چیز جدید نیست بلکه می تواند تغییر هرچند کوچک در چیز قدیمی باشد.

قدم سوم برای رسیدن به درآمد اینترنتی باید کشف بستر ها و زیرساز های موجود در زمینه ی فروش اینترنتی باشد. در این مسیر باید تمام ابزارها و امکانات کسب و کار اینترنتی مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

قدم چهارم درکسب و کار اینترنتی باید طراحی و برنامه ریزی برای فرآیند فروش و عرضه باشد. کسب و کار اینترنتی تنها داشتن یک پیج و یا صفحه نیست؛ بلکه داشتن یک پلن و طراحی دقیق است زیرا کسب و کار اینترنتی به سان یک سیستم است که می تواند ایده ی شما را تبدیل به ثروت کند. برای داشتن یک کسب و کار موفق باید سیستم طراحی کنید.

قدم پنجم را می توان مهم ترین بخش از شروع کار نامید. در قدم پنجم یادگیری مداوم و به روز بودن در زمینه ی کاری از ارکان مهم فرآیند کسب و کار اینترنتی است. در این قدم شما به عنوان صاحب کسب و کار اینترنتی باید اطلاعات خود را به روز کنید تا بتوانید ایده های خلاقانه تری ارائه دهید تا از رقبا خود پیشی بگیرید. رشد و یادگیری سبب بقا کسب و کار شما در فضای مجازی می شود.

کسب و کار اینترنتی برای چه افرادی خوب است ؟

کسب درآمد از اینترنت محدود به جنس و سن و میزان تحصیلات و شرایط جسمی نیست. هرکسی که مایل به خرید و فروش در فضای اینترنت است می تواند همین الان اقدام کند و کسب و کار اینترنتی محدودیت سنی ندارد.

یکی از فواید داشتن کسب و کار در فضای اینترنت این است که کار کردن در این فضا نیازمند مجوزی نیست و محدودیت جنسی و شغلی ندارد. زنان خانه دار، دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان و یا افرادی که به دنبال شغل دوم هستند نیز می توانند در این فضا فعالیت کنند.

کسب و کار اینترنتی به چقدر سرمایه نیاز دارد؟

بدون داشتن سرمایه ی اولیه می توان به درآمد بالا رسید. برای کسب درآمد احتیاج به پشتوانه ی مالی زیادی نیست بلکه می توان با سرمایه ی کم و با اتکا به استعداد، مهارت و دانش فردی به میزان درآمد بالایی رسید. کسب درآمد بالا بدون سرمایه ی اولیه در بستر فضای مجازی میسر است.

اما برعکس در کسب و کار های سنتی معمولا نیاز به سرمایه ی بالایی وجود دارد. برای مثال برای راه اندازی فروشگاه لباس احتیاج به سرمایه ی ده تا صد ها میلیون تومان نیاز است. مثل سرمایه ی اولیه خرید پوشاک و یا خرید و اجاره ی مغازه برای عرضه ی پوشاک و به علاوه استخدام نیروی کار و تامین قبض برق و گاز.

سرمایه برای کار اینترنتی

اما در کسب و کار آنلاین با هزینه ی بسیار کمتری نسبت به کسب و کار سنتی می توان اقدام به فروش پوشاک کرد. تنها هزینه ی اولیه این کسب و کار آنلاین تهیه ی سخت افزار برای ورود به دنیای اینترنت است.

امروزه تهیه ی این ابزار ها که به عنوان عضوی از خانوار ها شناخته می شود، کار سختی نیست و با هزینه ی کم می توان اقدام به خرید گوشی هوشمند و یا لپ تاب نمود. دومین قدم هزینه بردار در فروش اینترنتی طراحی سایت است که با مقدار 500 تا یک میلیون تومان قابل طراحی است. البته می توانید با کمک سایت ساز سایتی شو این هزینه را تا حد زیادی تقلیل دهید.

آیا کسب و کار اینترنتی به دانش و تخصص نیاز دارد؟

در زندگی فردی و اجتماعی قبل از آنکه قدمی برداشته شود باید شناخت و آگاهی کافی نسبت به آن کسب کرد. برای ایجاد یک کسب و کار موفق در حوزه ی فضای مجازی ابتدا باید اطلاعات و آگاهی لازم را داشت تا بتوان به هدف نهایی رسید. بسیاری از افراد بدون کسب مهارت و دانش سراغ این نوع از بیزینس می روند که متاسفانه با شکست موجه می شوند.

یکی از فاکتور های مهم در کسب و کار اینترنتی دانش تخصصی است. رسیدن کسب و کار به جایگاه موفق و کسب درآمد بالا از خواسته های صاحبان کسب و کار می باشد. رسیدن به این جایگاه منوط به کسب دانش و تخصص کافی در حوزه ی کسب و کار آنلاین است.

همه ی صاحبان مشاغل آنلاین برای آنکه بتوانند جایگاه خود را حفظ کنند و از سایر رقبا عقب نمانند. باید اطلاعات خود را به روز کنند و ایده های جالب و خلاقانه ای را برای فروش و عرضه ی محصولات خود در نظر بگیرند.

برای دست پیدا کردن به دانش تخصصی در زمینه ی کسب و کار آنلاین مشاوران این حوزه راهکارهایی را ارائه داده اند. برای مثال اولین قدم برای کسب دانش تخصصی استفاده از تجربیات دیگر افرادی است که قبلا این مسیر را پیش رفته اند. کسب تجربیات افراد سبب می شود درک بهتری از مسیر پیش رو داشته باشیم و راه رسیدن به هدف آسان تر می شود.

قدم دوم در کسب دانش تخصصی در کسب و کار اینترنتی مشورت گرفتن و کسب مشاوره از افرادی است که از ما قوی تر هستند. کمک گرفتن و مشورت خواستن از این افراد به سان راهنمایی است که قدم گذاشتن و راه رفتن در مسیر کسب و کار اینترنتی را برای ما هموار می کند.

آیا در منزل می توان کسب و کار اینترنتی داشت؟

کسب درآمد در منزل آن هم به صورت اینترنتی جزئی از مشاغل بی دردسر کسب و کار اینترنتی می باشد. کسب درآمد در منزل و یا همان کار در منزل، فعالیت پولسازی است که فرد بدون نیاز به سرمایه ی اولیه می تواند در منزل و در اوقات فراغت خود از طریق رایانه و یا گوشی موبایل به درآمد برسد.

از مزیت های کار درمنزل می توان به کار کردن در ساعات دلخواه و وابسته نبودن به مکان خاصی اشاره کرد به طور مثال در هرساعت از شبانه روز و در هرمکانی اعم از منزل، اتوبوس و یا مسافرت می توان به کسب درآمد رسید.

برای آنکه بتوان در منزل به درآمد دلخواه رسید ابتدا باید ایده ی پولسازی داشته باشید. انرژی، تلاش و نوآوری می تواند از رموز موفقیت در کسب و کار آنلاین در منزل باشد.

امروزه به دلیل وجود ویروس کرونا و قرنطینه ی خانگی افراد زیادی وقت روزانه ی خود را در منزل می گذرانند و به دنبال فرصت برای کسب درآمد بیشتر در منزل هستند. پس چه بهتر که از این فرصت استفاده شود و به درآمد خانگی منجر شود.

خوشبختانه مشاغل آنلاین در کشور جا افتاده است و انتخاب بهترین کسب و کار با توجه به توانایی و مهارت می تواند به درآمد منتهی شود. از جمله کسب و کار خانگی بدون سرمایه می توان به کسب درآمد از اینستاگرام، نقاشی، تولید محتوا، مدیریت سایت، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، مقاله نویسی، تایپ، ساخت پادکست و غیره اشاره کرد.

داشتن یک کسب و کار آنلاین در کنار شغل اصلی می تواند یک شغل دوم درنظر گرفته شود و با توجه با پتانسیل بالا مشاغل آنلاین می تواند جایگزین شغل اصلی شود. کار در منزل برای زنان خانه دار نیز مناسب می باشد. خانم های خانه دار علاوه بر شغل شریف خانواده داری می توانند در کنار فعالیت های روزمره مربوط به خانه به درآمد شخصی نیز برسند. برای پیدا کردن کسب و کار اینترنتی می توان به اپ هایی نظیر دیوار، شیپور،جاب اینجا و سایت های استخدامی مراجعه کرد.

آیا با گوشی می توان کسب و کار اینترنتی داشت؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی گوشی های همراه به یکی مهم ترین ابزار های کسب و کار خصوصا آنلاین تبدیل شده است. از یک تلفن همراه می شود استفاده های بی پایانی انجام داد درحالی اولین هدف آن یعنی برقراری تماس تبدیل به یک هدف ثانویه شده است.

با بالا رفتن پتانسیل بهره وری گوشی های همراه سبب شده این دستگاه نقش بسزایی در کسب و کار داشته باشد. از برقراری تماس ساده تا پرداخت های تلفن همراه، انجام معاملات تجاری، بازاریابی و خرید و فروش و تولید محتوا کاربرد دارد.

در بین صاحبان مشاغل اینترنتی تلفن همراه یکی از برترین ابزار های کسب و کار های اینترنتی شناخته شده است.

امروزه به جرات می توان گفت که هیچ خانه و خانواده ی شهر نشینی بدون داشتن یک گوشی موبایل در جهان وجود ندارد. گوشی موبایل یک قطعه ی ضروری در تجارت جهانی برای بسیاری از صاحبان مشاغل می باشد. استفاده از گوشی همراه در کسب و کار می تواند بهره وری، تحرک و انعطاف پذیری را بالا ببرد.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از گوشی همراه در کسب و کار اینترنتی در دسترس بودن مداوم آن است به گونه ای که هر زمان و مکانی می توان از آن استفاده کرد. از دیگر مزایای استفاده از تلفن همراه می توان به ارتباط راحت با مشتری، بدون نیاز به سرمایه کلان اشاره کرد.

یکی از توصیه های کارشناسان به زنان خانه دار و یا افرادی که جویای کار هستند مثلا دانشجویان و یا کارمندان استفاده از گوشی همراه برای شروع کسب و کار اینترنتی است.

کار در منزل با گوشی

با توجه به شناخت مهارت ها و دانش فردی می توان به درآمد آنلاین رسید. با گوشی همراه می توان عکس و فیلم تهیه کرد و تولید محتوای صوتی و تصویری داشت. برای مثال با استفاده از دوربین گوشی های همراه می توان عکس و فیلم آشپزی تهیه کرد و به اشتراک گذاشت و یا می توان تولید محتوای آموزشی بورس انجام داد.

مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی چیست؟

امروزه بر همه ی جهانیان ثابت شده است که انفجار تکنولوژی چهره ی تجارت را تغییر داده است. واقعیت این است که تمام فضای مجازی از کسب و کار و تجارت پر شده است. از آپ ها و نرم افزارهای بازی کودکان تا نرم افزارهای به اصطلاح آموزشی، همه و همه درگیر نوعی کسب و کار آنلاین هستند.

اگر در اول راه شروع کسب و کار اینترنتی هستید و یا اگر می خواهید کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنید برای آنکه بتوان در این بیزینس اینترنتی موفق بود قبل از هرچیزی باید نیاز ها و همه ی جوانب کسب و کار خود را در نظر بگیرید و مزایا و معایب اینترنتی کردن شغل خود را بسنجید

از مهمترین مزایا کسب و کار اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی راحت به بازارهای جهانی

اینترنت راحت ترین راه برای دستیابی به بازارهای برون مرزی است. اینترنت سبب افزایش دید کسب و کار شده و مرز ها و بعد مسافت را پشت سر می گذارد و محصولات و خدمات صاحبان مشاغل را در معرض دید مخاطبان جهانی قرار می دهد. این امر سب افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد می شود. کسب و کار اینترنتی سبب می شود محصولات و خدمات محدود به یک منطقه ی جغرافیایی نباشد و همچنین گستره ی فروش را وسیع تر می کند. این چنین است که می توان محصول را به تمام دنیا فروخت.

کاهش هزینه های بازاریابی

با گسترش اینترنت در سطح جهان، برنامه ها و نرم افزار های شبکه های اجتماعی نیز افزایش پیدا کرده است. این برنامه ها و نرم افزارها که برای ارتباط افراد با یکدیگر طراحی شده اند که به اصطلاح به آن شبکه های اجتماعی می گویند به کانال های بازاریابی قوی وکم هزینه ای تبدیل شده اند.

شرکت ها و صاحبان کسب و کار کوچک و بزرگ می تواند به آن وصل شوند و از آن برای معرفی محصولات خود استفاده کنند. سود این قضیه زمانی مشخص می شود که بدون وصل شدن به شبکه های بازاریابی رسمی و بدون پرداخت هزینه ای بتوان اقدام به سودآوری در کسب و کار اینترنتی کرد.

کاهش هزینه ای های جاری

می توان کسب و کاری را راه اندازی و اداره کرد بدون آنکه ریالی برای هزینه اجاره یا خرید دفتر و یا پرداخت قبوض هزینه کرد. یکی از مهم ترین مزیت های کسب و کار اینترنتی کاهش و یا عدم پرداخت هزینه های جاری است. استفاده از اینترنت موجب می شود فعالیت های تجاری به صورت دورکاری انجام شود و هزینه ی یک ساختمان اداری از کسب و کار حذف شود.

اشتراک گذاری منابع

کسب و کار به صورت آنلاین صاحبان مشاغل را قادر می سازد تا اطلاعات و دانش مربوط به محصولات خود را خیلی سریع در اختیار مشتری قرار دهند. در کسب و کار اینترنتی اشتراک گذاری منابع و برنامه ها آسان شده است.

اشتراک گذاری منابع در کار های آنلاین

زمان اختیاری

افرادی که دارای شغل دوم و یا خانه دار هستند از این مزیت اینترنتی بودن استفاده می کنند و هرزمان و هرمکانی که فرصت داشته باشند می توانند به کسب و کار اینترنتی خود برپردازند.

اگر بخواهیم در یک جمله مزایای کسب و کار آنلاین را تعریف کنیم می توانیم عنوان کنیم در کسب و کار اینترنتی محصولات و خدمات ارزان تر، سریع تر، آسان تر و بدون محدودیت زمانی و مکانی نسبت به کسب و کار سنتی به دست مشتری می رسد.

معایب کسب و کار اینترنتی

در ادامه مطلب به معایب کسب و کار اینترنتی اشاره می کنیم:

حاشیه سود کمتر

اینترنت همانطور که فروش و دسترسی به محصول و خدمات را آسان کرده است مسیر را برای رقبا نیز باز کرده است. کسب و کار های اینترنتی برای اینکه در خط مقدم ذهن مشتری قرار بگیرند مجبورند قیمت خود را پایین بیاورند که این امر حاشیه سود را کاهش می دهد. اگر مشتری بتواند مشابه محصول ارائه شده در اینترنت را در بازار با قیمت پایین تر پیدا کند قطعا سراغ خرید اینترنتی نخواهد رفت.

کاهش مراودات فیزیکی با مشتری

برخی از ایده های خلاقانه در فروش، از ارتباط مستقیم با مشتری شکل میگیرد. درست است که اینترنت راه های ارتباطی افراد با یکدیگر را آسان کرده است اما این ارتباط سطحی و زودگذر بوده و نمی تواند نقش تعاملی و ارتباطی بین مشتری و فروشنده را به خوبی ایفا کند.

تهدیدات امینتی و نظرات منفی

مشتریان امروزه برای اعتبار سنجی کسب و کار های اینترنتی به شبکه های اجتماعی مراجعه کرده و نظرات دیگران را مورد بررسی قرار می دهند. و این حقیقت است که احتمال شکایت و نظر منفی مردم بیشتر از بازخورد های مثبت یک تجارت است. این خودش به تنهایی می تواند به اعتبار و فروش یک کسب و کار اینترنتی لطمه بزند.

امروزه خبرهایی از به سرقت رفتن اطلاعات و مورد سوء استفاده قرار گرفتن مشتریان به گوش می رسد و نباید فراموش کرد که این خطر بر اثر عدم آگاهی مشتریان از استفاده از فضای مجازی است. نفوذ در نرم افزارها و سایت ها امری طبیعی در فضای مجازی به شمار می رود که از نبودن امنیت کافی ناشی می شود.

و در پایان می توان گفت اینترنت یک فرصت عالی برای کسب و کارها و مشتریان به شمار می رود. اگر از این فضا با دقت و مطابق با نیاز های مدل کسب و کار استفاده شود می توان مزایا را حداکثر و معایب را به حداقل کاهش داد.

بخش دوم: معرفی 50 نوع کسب و کار اینترنتی

امروزه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی کشورها، جوانان جویای کار روز به روز درحال افزایش است و ایران نیز از این قائده مستثنی نیست. بحران های اقتصادی جهانی نباید سبب شود جوان ایرانی دست روی دست بگذارد و کاری نکند. هرکسی می تواند با توجه به علایق و مهارت هایی که دارد در اینترنت و فضای مجازی کسب درآمد کند.

فقط باید توجه داشت که راه اندازی کسب و کار اینترنتی به تمام تلاشی که برای راه اندازی کسب و کار فیزیکی باید انجام داد، نیاز دارد. اما پس از آنکه این کسب و کار آنلاین رونق گرفت آزادی کافی را به بار می آورد.

در ادامه ی مقاله می توان با انواع شغل های اینترنتی با سرمایه نسبتا کم و زود بازده بودن آشنا شد.

1. خلق و فروش اقلام دست ساز هنری

این نوع راه اندازی کسب و کار مناسب افراد با خلاقیت بالا و روحیه ی هنری می باشد. می توان از هنر دست خود کوزه های سفالی ساخت و یا ظروف مسی را پرداخت کرد. افرادی که دارای هنر سفالگری هستند می توانند ظروف سفالی را با ایده های جدید به دست مشتری برسانند.

2. ایجاد یک فروشگاه دیجیتالی

در این نوع از کسب درآمد اینترنتی می توان فروشگاه آنلاینی تاسیس کرد که در آن اقدام به فروش محصولات دیجیتالی اعم از فایل های PDF و یا کارت ویزیت و یا تقویم الکترونیکی ارائه داد. در این نوع از فروشگاه حتی می توان قالب های ایمیل ها، رزومه ها و یا پاورپوینت را برای فروش گذاشت.

3. راه اندازی وبسایت آموزشی

با توجه به توانایی های فردی می توان این شغل آنلاین را راه اندازی کرد.فقط کافیست مهارت های فردی شناخته شود و روی آموزش آن کار کرد.به طور مثال افرادی که دارای هنر خوشنویسی، نقاشی و یا خطاطی هستند می توانند با ارائه ی نمونه کار هنرجو بپذیرند.

4. راه اندازی فروشگاه خرید و فروش اینترنتی

در این نوع از فروشگاه مجازی به خریدار این امکان را می دهد که کالای خود را به صورت آنلاین سفارش و خریداری کنند. فقط این نکته را باید توجه کرد که موفقیت یک فروشگاه اینترنتی به برند سازی آن است یعنی باید برندی خاص داشت با بازار هدفی خاص. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید از فروشگاه ساز سایتی شو استفاده کنید.

تصویر سبد خرید بر روی لبتاب

5. راه اندازی کانال یوتیوب

در یوتیوب ساخت حساب کاربری رایگان است. با ایجاد یک حساب کاربری و داشتن دوربین و یک ایده ی خلاقانه ی ناب می توان به درآمد هنگفتی رسید. درست است که در یوتیوب به راحتی می توان پول درآورد اما این کسب و کار اینترنتی احتیاج به یک ایده ی متمایز از دیگران دارد. زیبایی، تناسب اندام، رقص و یا آشپزی ایده های کهنه ای هستند که دیگر نوآورانه نیست و به درآمد منجر نمی شود. در یوتیوب با ارائه ی ویدئویی خاص می توان با برند ها وشرکت های بزرگ کار کرد و تبلیغات گرفت.

6. راه اندازی وبلاگ ادبی

برای نویسندگان و یا شاعران و یا هرکسی که علاقه ی ادبی دارد ساخت وبلاگ ادبی بسیار ارزشمند است. این وبلاگ می تواند متن های ادبی و یا شعر ها و یا اطلاعات مفید درباره شاعران و نویسندگان به خوانندگان عرضه کند. برای آنکه بتوان یک وبلاگ سودآور داشت باید محتوای آن به صورت منظم و با کیفیت بالا باشد تا خوانندگان را وفادار به وبلاگ کند. در این نوع از وبلاگ با محدود کردن هدف می توان آمار بازدید از سایت را بالا برد در نتیجه تبلیغات بیشتری به پیج سرازیر می شود. آموزش ادبیات کنکور، شب شعر و یا جشن امضا کتاب می تواند از موارد تبلیغات باشد.

7. عکاسی و فروش عکس

در این نوع از کسب و کار اینترنتی که لازمه ی دوربین و چشم خلاق است. فرد عکاس می تواند با عکس برداری و فروش عکس به درآمد برسد. دانشجویان و یا دانش آموزشان رشته ی عکاسی و یا افرادی که علاقه به عکس برداری دارند با اجاره ی دوربین می تواند عکس برداری کنند و با فروش آن به درآمد برسند. آتلیه ها، خبرگذاری ها و یا شرکت هایی که به دنبال عکس های ناب هستند می توانند درخواست کار بدهند.

8. تحقیقات آماری

برای آنکه برخی از شرکت ها و کسب و کار ها به فروش و موفقیت مورد نظر خود برسند احتیاج به شناخت بازار هدف، رقبا و مشتریان خود دارند اما به دلیل نداشتن مهارت و یا منابع کافی به دنبال افرادی هستند که این تحقیقات را انجام دهند. در این قسمت فردی که به دنبال کسب و کار اینترنتی است می تواند به عنوان یک تحلیل گر بازار وارد عمل شود و اطلاعات مورد نیاز شرکت ها جمع آوری و تحلیل کند.

9. مربی شخصی تربیت بدنی

دانشجویان رشته ی تربیت بدنی و یا افرادی که با داشتن مدرک مربی گری به دنبال کسب درآمد در منزل هستند، می توانند با برگذاری کلاس آنلاین و دادن تمرین به هنرجویان خود به درآمد برسند. این نوع از آموزش آنلاین می تواند درآمد بیشتری را برای فرد مربی داشته باشد زیرا جذب هنرجو در این نوع از آموزش ها محدودیت ندارد.

10. حسابداری آنلاین

حسابداری آنلاین به کسب و کاری گفته می شود که سوابق کاری و مالی شرکت ها وسازمان ها را بررسی و مرتب می کند. در این نوع از کسب و کار اینترنتی فرد حسابدار باید به روز باشد و بسته های خدماتی ایجاد کند.

11. فروش فالوور و لایک در اینستاگرام

امروزه افراد برای آنکه پیج کاری شان دیده شود احتیاج به فالوور بیشتر هستند. می توان با ساخت اکانت فیک و فروش آن به مشتری برای خود درآمد کسب کنید.

مقالات مرتبط با اینستاگرام: آموزش اینستاگراماینستاگرام مارکتینگ تبلیغات در اینستاگرام

12. ترجمه ی مقاله

بسیاری از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان رشته ی مترجمی زبان می توانند به راحتی برای خود کسب و کار اینترنتی داشته باشند. امروزه افراد زیادی برای ترجمه ی مقاله به دنبال مترجم هستند که با جذب این افراد می توان به درآمد رسید.

13. مشاور مسکن آنلاین

در این نوع از کسب و کار آنلاین می توان بنگاه املاک مجازی داشت. به لطف تکنولوژی می توان مسکن ها را نشان داد بدون آنکه در محل حضور داشت. در این روش از معامله و ثبت می تواند حضوری باشد ولی اقدامات اولیه آنلاین صورت می گیرد.

14. خلاصه نویسی

خلاصه نویسی یکی از کسب و کارهای اینترنتی تازه تاسیس می باشد که مخاطب این نوع از درآمد زایی خبرنگاران و دانشجویان و یا افرادی که وقت کافی برای خواندن ندارند می باشد. در این روش فرد خلاصه گر با ساخت وبسایت و بارگذاری نمونه کار می تواند مشتری جذب کند.

15. تایپ

تایپ یکی از کسب و کار های آنلاین بی دردسر و بدون خستگی فکری است. تایپ کردن جزو مهارت های اولیه ی کار با رایانه است که می توان از این مهارت درآمد زایی کرد. انجام پروژه های تایپ کار پیچیده ای نیست و میزان درآمد بستگی به سرعت تایپ تایپیست دارد.

تصویر دستان یک تایپیت بر کیبورد لبتاب

16. طراحی اپ و فروش آن

این کسب و کار اینترنتی مناسب افرادی است که در برنامه نویسی اندروید مهارت دارند و ایده برای طرح آپ جدید دارند. این افراد می توانند با طراحی نرم افزار و فروش آن به درآمد برسند.

17.  فروش صنایع دستی

اگر در روستا و یا منطقه ی خاصی صنایع دستی منحصر به فردی وجود دارد می توان با اشتراک گذاری فیلم و ها و عکس های صنایع دستی محصولات را به دیگران معرفی کرد و آن ها را فروخت. فروش صنایع دستی در فضای مجازی می تواند نقش واسطه ای پر سودی داشته باشد.

18. ساخت انیمیشن

اگر فردی توانایی ساخت انیمیشن را دارد می تواند به عنوان یک انیماتور آزاد در منزل کار کند و اقدام به فروش انیمیشن در فضای مجازی بنماید. خریدار انیمیشن ها می تواند شرکت های برندیگ برای ساخت تبلیغ و یا صدا و سیما باشد.

19. طراحی بنر، لوگو و آرم

یکی از کسب و کار های اینترنتی راحت برای فتوشاپ کاران می تواند طراحی بنر و لوگو باشد. در طراحی بنر و لوگو هرچه فرد خلاق تر و ماهر تر باشد مشتری بیشتری جذب خواهد کرد.

20. امنیت پیج

یکی از راه های موفیقت یک کسب و کار اینترنتی تامین امنیت پیج و سایت و یا حفظ اطلاعات مشتریان است. به همین منظور صاحبان مشاغل آنلاین به دنبال افرادی هستند که در زمینه ی امنیت پیج ها و صفحه ها تخصص دارند. فرد متخصص باید استاندارد های امنیتی را اعمال کند و صفحه ها را از نفوذ هکر ها حفظ کند.

21. پیاده سازی فایل های صوتی

پیاده سازی فایل های صوتی یکی از کسب و کار های اینترنتی می باشد. این کار یعنی فرد با گوش دادن به سخنرانی ها و یا گفتار های افراد مانند پزشکان، مشاوران و یا سخنرانان مذهبی، آن ها را نوشته و تایپ می کند.

22. برنامه نویسی

برنامه نویسی یکی از کسب و کار های پر درآمد اینترنتی می باشد که افرادی که برنامه نویسی بلد هستند هیچ گاه در فضای مجازی بیکار نخواند بود.

23. طراحی کارهای گرافیکی

در فضای مجازی تعداد زیادی مشتری وجود دارد که به دنبال یک طراح برای طرح های گرافیکی خود از قبیل تبلیغ و یا لوگو هستند. تنها راه پیشی گرفتن از رقبا در طراحی کارهای گرافیکی داشتن خلاقیت و نوآوری است.

24. فروش اجناس دست دوم

در این نوع از کسب وکار ابتدا باید سایت و یا پیجی طراحی شود که در آن بتوان عموم مردم اجناس دست دوم خود را به نمایش بگذارند. در این نوع از کسب و کار اینترنتی صاحب آپ و یا صفحه نقش واسطه ای خواهد داشت.

25. طراحی طلا و جواهر

با استفاده از نرم افزار های طراحی می توان طلا و جواهر طراحی کرد و آن را به سازندگان طلا و جواهر فروخت

26. مدیریت شبکه ی های اجتماعی

برقراری ارتباط با دیگران کار هرکسی نیست. بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی به دنبال افرادی می گردنند که به خوبی مشتری مداری بلد باشند و وظیفه ی پاسخ گویی به مشتریان را انجام دهند. افرادی که به اصطلاح وظیفه ی ادمینی پیج یا صفحه ای را در اختیار دارند باید با نرم افزارها آشنایی داشته و به روز باشند.

لوگو های شبکه ها ی اجتماعی

27. انتشار کتاب مجازی

در دنیای واقعی نوشتن کتاب و چاپ آن هزینه ی زیادی در بر دارد که در فضای مجازی این گونه نیست. در این نوع از کسب و کار اینترنتی بدون نیاز به مجوز و یا سرمایه ی خاصی می توان با نوشتن کتاب هایی از قبیل رمان و یا داستان و فروش آن به پیج های داستانی و یا وبسایت های ادبی به درآمد رسید.

28. برنامه ریز مراسم عروسی و همایش ها

برنامه ریزی برای مراسم های عروسی و یا همایش ها می تواند یک کسب و کار آنلاین باشد. قدم اول در برنامه ریزی مراسمات توجه به بودجه مشتری و برنامه ریزی بر اساس آن است. نکته ی قابل توجه در این نوع از برنامه ریزی مجالسات توجه به جزئیات و نظم است.

29. مربی آموزش موسیقی

یاد دادن موسیقی آن هم به صورت آنلاین می تواند یکی از راه های کسب درآمد باشد. در این نوع از آموزش هزینه ی اجاره ی کلاس و هزینه ی ایاب و ذهاب صرفه جویی می شود.

30. برگذاری وبینار و سمینار

داشتن دانش کافی در زمینه ی خاص لازمه برگذاری وبینار است. این نوع از کسب و کار اینترنتی که آنلاین است این امکان را می دهد با برگذاری وبینار و سمینار های مجازی و پخش زنده به درآمد رسید.

به طور مثال برگذاری کلاس های روانشناسی و یا دوره های NLP می تواند درآمد زیادی را به دنبال داشته باشد.

31. آشپزی آنلاین

اگر در آشپزی کردن و پخت شیرینی، کیک و یا حلوا مهارت دارید می توانید با تولید محتوا در منزل به درآمد برسید. در این روش فرد آشپز با تهیه فیلم آموزشی و بارگذاری آن در فضای مجازی اقدام به جذب هنرجو می نماید و یا با فروش پکیج های آموزشی می توان به درآمد رسید.

32. مشاوره تغذیه و فروش پکیج لاغری

امروزه به دلیل کم تحرکی بسیاری از مردم دچار اضافه وزن هستند و اغلب آنها به دنبال روش هایی برای تناسب می گردند. پزشکان و یا مشاوران تغذیه می توانند با ارائه ی برنامه غذایی مناسب وارد کسب و کار اینترنتی شده و پکیج های لاغری خود را بفروشند.

33. تعمیرکار سیار

ایجاد یک تعمیرکار سیار با دفتر مجازی یک ایده ی خوب برای کسب و کار اینترنتی است. این نوع از کسب و کار که جزو مشاغل خدماتی محسوب می شود ایده پرداز اصلی با استخدام چندین تعمیرکار می تواند به مردم خدمات برساند.

34. طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی منازل و یا دفاتر و شرکت ها و یا باغ ها و باغچه ها یکی از ایده های پرسود در زمینه ی معماری است. در این کسب و کار می توان پروژه ها را حضوری دید و بعد به صورت آنلاین طراحی و پرداخت هزینه کرد. طراحی دکوراسیون احتیاج به مهارت و خلاقیت بالا دارد.

35. مشاور تحصیلی

این ایده نیازمند دانش روانشناسی بوده و اطلاعات مربوط به بازار کار. فارغ التحصیلان رشته ی روانشناسی می توانند به صورت آنلاین به مشاوره بپردازند.

36. خدمات و مشاوره و پوست و مو

این ایده تقریبا در ایران نو به حساب می آید. افراد متخصص پوست و مو و یا افرادی که در تجارت لوازم آرایش هستند با ارائه ی مشاوره ی اولیه ی نظیر انواع اسکراپ ها، ماساژ پوست و شناخت انواع پوست به صورت رایگان می توانند جذب مشتری نموده و بعد محصولات خود را بفروشند.

37. مشاوره سئو

مشاوره ی سئو یکی از کسب و کار های پردرآمد اینترنتی محسوب می شود. این مشاوره که تخصصی بوده مورد توجه صاحبان وب سایت هاست. هر صاحب سایتی خواهان پیشرفت و بهینه سازی صفحه ی خود است که این امر با مشاور سئو تحقق پذیر است.

تحیل سایت، سئو، مشاور سئو، بهینه سازی سایت

38. خرید و فروش عتیقه جات

شغل خرید و فروش عتیقه جات به عنوان یکی از شغل های پردرآمد اما هزینه بر محسوب می شود. با کمک فضای مجازی می توان بدون هزینه ی زیادی عتیقه ی فروشی آنلاین راه اندازی کرد. راه انداختن پیج و یا صفحه ی عتیقه ی فروشی از کسب و کار های اینترنتی موفق می تواند باشد.

39. آموزش خیاطی

راه اندازی یک وب سایت آموزش خیاطی می تواند یک کسب و کار اینترنتی باشد. افرادی که وقت زیادی ندارند و یا هزینه ی زیادی نمی توانند پرداخت کنند از مشتریان صددرصد این کسب و کار خواهند شد.

40. سایت دانلود موسیقی و فیلم

دانلود فیلم و موسیقی می تواند یکی دیگر از ایده های پولساز اینترنتی باشد. می توان وب سایتی طراحی کرد و حق اشتراک فروخت. مشتریان با خرید اشتراک می توانند فیلم و موسیقی دانلود کنند

41. ساخت موزیک

افرادی که در ساخت موسیقی مهارت دارند می توانند با ساخت موسیقی درآمد زایی کنند. با ساخت و پخش موزیک در وب سایت مشتری قطعا به دنبال سفارش موسیقی خواهد آمد.

42. کسب درآمد از تلگرام

برای کسب درآمد از تلگرام راه های زیادی پیشنهاد شده است که ما در این قسمت به معرفی چهار مورد از آن می پردازیم

ساخت کانال و تولید محتوا و بارگذاری در کانال

در این نوع از درآمدزایی شخص ایجاد کننده کانال با افزایش تعداد ممبر می تواند تبلیغات بگیرد و درآمدزایی کند.

1. ایجاد کانال خصوصی با محتوای عالی

در این مدل از درامدزایی نیز می توان حق اشتراک به اعضا کانال فروخت

2.به عنوان یک تولید کننده ی محتوا و یا با ساخت بنر تبلیغاتی

در این مدل فرد کانال یا گروهی در تلگرام ندارد و تنها فروشنده ی محتوا می باشد.

3.فروش محصولات تولیدی خود از طریق تلگرام

در این مدل نیز می توان محصولات و یا خدمات تولیدی خود را فروخت و یا نقش واسطه ای داشت.

44. ساخت وبلاگ و جذب تبلیغات

برای تبلیغات گرفتن در وبلاگ اصلا مهم نیست که وبلاگ در چه زمینه ای باشد می تواند تجاری، سرگرمی و یا دانلود فیلم یا موزیک باشد مهم این است که آمار بازدید سایت بالا باشد تا بتوان به آن تبلیغات داد

45. طراحی مد

صنعت مد جزو صنایع پردرآمد می باشد. در این صنعت طراحان برای پیشرفت و فروش بیشتر به دنبال کسب و کار اینترنتی هستند. افرادی که طراح مد هستند می توانند با طراحی لباس، کفش و طراحی اکسسوری به درآمد برسند.

46. ساخت نرم افزار سفارشی برای مشتریان خاص

اگر فردی مهارت ساخت و طراحی نرم افزار دارد می تواند برای مشتریان خاص سفارش و طراحی نرم افزار بگیرد.

47. تجارت در ارز های دیجیتال

بازار ارز های دیجیتال یکی از محبوب ترین بازارهای سرمایه شناخته شده است. فردی که می خواهد به عنوان مشاور و یا خریدار عرض های دیجیتال در فضای مجازی فعالیت کنند باید آگاهی کامل نسب به این نوع رمز ارز ها داشته باشند. کم خطر ترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال خرید در کف قیمت و بعد فروش آن به قیمت بالا می باشد.

48. ویرایشگری و ادیتوری

بسیاری از شرکت ها و یا کسب و کار ها به دنبال تولید ویدئو ویا ویرایش کلیپ ها و عکس های خود هستند. فردی که دارای دوربین حرفه ای است و یا در ویرایش مهارت دارد می تواند از این طریق کسب درآمد کند. ویرایشگری فیلم ها و تیزر های تبلیغاتی از کسب و کارهای پر درآمد اینترنتی می باشد.

49. رزومه نویسی

نوشتن رزومه و نگارش آن کار هرکسی نیست. این نوع از خدمات نوشتاری محسوب می شود که می تواند مهارت های کسب شده ی افراد را به صورت رزومه ی دربیاورد.

50.ترجمه ی زیرنویس

ترجمه ی زیرنویس نیز یکی از شغل های اینترنتی می باشد. این کسب و کار مهارتی می تواند به صورت دقیقه ای برای مترجم درآمد زایی کند. ترجمه ی فیلم، کلیپ و یا مستند می تواند از موارد مورد ترجمه باشد.

مقاله مرتبط: دیجیتال مارکتینگتبلیغات بازاریابی

نتیجه گیری

امروزه به دلیل بحران های اقتصادی جهان که ایران نیز مستثنی نیست دچار بیکاری و کاهش رشد اقتصادی شده است به همین منظور مردم به دنبال راه های کسب درآمد هستند.

یکی از راه های کسب درآمد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است کار کردن در بستر اینترنت و یا همان کسب و کار اینترنتی است. اینترنت به دلیل فضای بدون سرمایه، ارتباط آسان و محدود نبودن زمان و مکان مورد توجه قرار گرفته است در این مقاله نیز کسب و کار اینترنتی توضیح و پنجاه مورد از کسب و کار های اینترنتی توضیح داده شد.