بسیار پیش می آید که کاربران به آموزش حذف اکانت اینستاگرام نیاز پیدا کنند. ممکن است انگیزه افراد مختلف برای حذف حساب اینستا متفاوت باشد. برخی از افراد می‌خواهند برای همیشه این شبکه اجتماعی را ترک کنند. برخی دیگر چند اکانت اینستا دارند و می‌خواهند تعدادی از آنها را ببندند. اگر شما نیز جزو کاربران اینستاگرام هستید بسیار مهم است که بدانید چگونه حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. در ادامه این قسمت از آموزش اینستاگرام به روش های مختلفی که برای این کار وجود دارد پرداخته می شود.

انواع روش های حذف اکانت اینستاگرام

اکنون به چند روش حذف اکانت اینستاگرام اشاره می کنیم.

حذف  اکانت اینستاگرام برای همیشه (حذف دائمی)

حذف دائمی اکانت اینستاگرام یکی از گزینه های پیش روی شماست. اگر تصمیم دارید برای  همیشه  اینستاگرام را کنار بگذارید و تا پایان عمر به طور نامحسوس زندگی کنید میتوانید این گزینه را انتخاب کنید. به مراحل زیر نگاهی بیندازید. این مراحل به شما نشان می دهند که چگونه حساب اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید.

 مرحله اول حذف دائمی اکانت اینستاگرام؛ تهیه نسخه پشتیبان از عکس های خود.

قبل از اینکه تصمیم به حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود بگیرید بهتر است از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. شاید شما زمان زیادی را برای گرفتن آنها صرف کرده اید، پس چرا آنها را برای همیشه نگه ندارید؟. به خاطر داشته باشید که پس از حذف دائمی حساب کاربری خود، نمی توانید هیچ یک از عکس های خود را در اینستاگرام برگردانید. بنابراین، از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. راهی آسان برای این منظور، استفاده از Instaport است. برای دسترسی به برنامه کافیست به   بروید. با استفاده از حساب اینستاگرام خود وارد آن شوید. سپس روی تبِ Start Export کلیک کنید تا از عکس های خود یک نسخه پشتیبان بگیرید.

 مرحله 2 حذف دائمی اکانت اینستاگرام ورود به بخش پشتیبانی حساب

در ادامه برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام با مک بوک یا رایانه شخصی خود وارد حساب اینستاگرام خود شوید. پس از انجام این کار، به قسمت پایین اکانت اینستاگرام خود بروید. یک منو خواهید دید. به دنبال تب Support بگردید و روی آن کلیک کنید. روی Managing Your Account کلیک کنید. پس از کلیک بر روی برگه پشتیبانی، به صفحه مرکز راهنمایی اینستاگرام هدایت می شوید. مکان نما را به پنل سمت چپ ببرید و به دنبال مدیریت حساب خود بگردید. پس از دیدن آن، روی آن کلیک کنید.

 مرحله سوم از حذف دائمی اکانت اینستاگرام

پس از کلیک بر روی Managing Your Account، به پنجره دیگری هدایت خواهید شد. در پنل سمت چپ به دنبال Delete Your Account بگردید و روی آن کلیک کنید. پس از کلیک بر روی آن، سه سوال را در صفحه اصلی مشاهده خواهید کرد. روی سوال دوم کلیک کنید که می‌گوید چگونه اکانت خود را حذف کنم؟

 مرحله آخر، دلیل حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید.

پس از اینکه روی سوال چگونه حساب کاربری خود را حذف کنم کلیک کردید، از شما خواسته می شود که به صفحه Delete Your Account بروید. در این صفحه باید دلیل حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب دلیل باید رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. پس از آن، می توانید روی تب قرمز رنگ زیر کلیک کنید که روی آن نوشته شده است Permanently delete my account .

 آموزش حذف اکانت اینستاگرام؛ حذف موقت اکانت اینستاگرام

نرم افزار اینستاگرام

در این بخش از آموزش حذف اکانت اینستاگرام به غیر فعالسازی موقت اکانت اینستا می پردازیم. اگر موقتا اکانت خود را غیرفعال کنید نمایه، عکس ها و نظرات شما تا زمان فعالسازی مجدد اکانت، مخفی(و نه حذف) می شوند. اگر به دلایلی فقط می خواهید اکانت اینستاگرام خود را به طور موقت حذف کنید، مراحل زیر راه انجام این کار را به شما نشان می دهد.

مرحله 1 از حذف موقت اکانت اینستاگرام؛ رفتن به وب سایت رسمی اینستاگرام

برای حذف موقت اکانت اینستاگرام شما نمی توانید این کار را از طریق اپ موبایلی اینستا انجام دهید. بلکه باید به وب سایت اصلی اینستا بروید. بنابراین، Instagram.com را در مرورگر مورد نظر خود تایپ کنید و سپس منتظر بمانید تا وب سایت راه اندازی شود. پس از مشاهده آن، وارد حساب شخصی خود شوید.

مقاله مرتبط:”آموزش کامل بازیابی رمز اینستاگرام 

 مرحله 2 حذف موقت اکانت اینستاگرام

تا این مرحله از آموزش حذف اکانت اینستاگرام، از راه وب به نمایه حساب خود راه یافته اید. از صفحه پروفایل خود می توانید پروفایل خود را ویرایش کنید. تنها کافیست به دنبال تب Edit Profile بگردید و روی آن کلیک کنید. پس از کلیک بر روی تب Edit Profile، به صفحه دیگری هدایت می شوید که می توانید نمایه خود را ویرایش کنید. این صفحه را به پایین بکشید تا زمانی که جمله Temporarily disable my account را ببینید. این جمله را در قسمت پایین صفحه خواهید دید. سپس روی آن کلیک کنید.

 مرحله 3. یک دلیل برای حذف موقت اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.

شما به صفحه دیگری هدایت می شوید که در آن باید دلیلی را برای حذف موقت اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید. پس از انتخاب دلیل، رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی برگه ای که عبارت Temporarily Disable Account را نشان می دهد کلیک کنید. این تب را در قسمت پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. حساب شما غیرفعال شده است اما اگر وارد حساب شوید همچنان می توانید آن را بازیابی کنید.

کلام آخر

اینستاگرام، سرگرم کننده است در آن شکی نیست اما شاید لازم باشد اکانت خود را در این شبکه اجتماعی حذف کنید. شیوه درست آموزش حذف اکانت اینستاگرام را در این نوشته مطالعه کردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر شبکه های اجتماعی و دریافت سایر آموزش های مرتبط با اینترنت با ما همراه باشید.