افزایش فروش در اینستاگرام این روزها به یک موضوع مهم به خصوص برای صاحبان مشاغل تبدیل شده است، اکنون اینستاگرام بیش از هر زمان دیگر توانسته محبوبیت خود را بین کاربران گسترش دهد و بیش از یک میلیارد کاربر علاقه مند و فعال از قشرهای مختلف از جمله مردم عادی، هنرمندان، صاحبان مشاغل، بازاریابان، نویسندگان محتوا و وبلاگ نویسان را دور هم جمع کند.

بنابراین  آموزش اینستاگرام و استفاده از این برنامه مفید خواهد توانست شما را به اهداف شغلی نزدیک کند و مخاطبان خاص و منحصر به فردی را در سراسر کشور برای شما فراهم کند. شما می توانید با یک برنامه ریزی خوب و  چندین راه حل مناسب بیشترین سود را برای خود به وجود بیاورید و رشد شغل خود و سود بیشتر را تجربه کنید.

اگر می‌خواهید فالوورهای موجود خود در این پلتفرم را حفظ کنید و افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید، می بایست ابتدا در زمینه کاری خود محتوای آموزنده ایجاد کنید و همچنین تا حد امکان با کاربران اینستاگرامی خود به شکل واقعی تعامل داشته باشید.

در این مقاله سعی کرده ایم چند توصیه کاربردی در جهت بازاریابی و بهینه سازی فعالیت های تجاری به شما ارائه دهیم، اگر علاقه مند هستید تا فروش خود در اینستاگرام افزایش دهید مطالب زیر را مطالعه کنید:

پروفایل  تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید:

اولین اقدام مهمی که باید انجام دهید تا افزایش فروش در اینستاگرام را تجربه کنید، ایجاد پروفایل تجاری خوب است. این کار زیاد سخت نیست و زمان زیادی را از شما نمی گیرد، فقط می بایست روی تغییر به پروفایل  کسب و کار ضربه بزنید، این کار را می توانید از  تنظیمات به راحتی انجام می دهید.

با این کار شما خط و مش خود در اینستاگرام را مشخص کرده و به فالوورهای حساب کاربری خود، یک راه آسان برای تماس مستقیم با شما ارائه می دهید.

با این کار اینستاگرام به شما فرصت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک را می دهد و مهمتر از همه شما با این کار می توانید به یک ابزار تجزیه و تحلیل داده بسیار مفید برای ارزیابی عملکرد خود دسترسی داشته باشید.

ابزار آنالیز اینستاگرام (Instagram Insights):

این یک ابزار بسیار قدرتمند در اینستاگرام است که به شما امکان می دهد در مورد فالوورهای خود و نحوه عملکرد محتوای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. این ابزار فوق العاده کاربردی بوده که در ادامه می توانید بیشتر با Instagram Insights آشنا شوید.

با استفاده از Insights، شما قادر خواهید بود، اطلاعات خوبی در مورد داده‌های تعامل، برداشت‌ها و غیره را در حساب خود بررسی کنید. علاوه بر این می‌توانید به سایر اطلاعات مفید در حساب خود مانند مکان، جنسیت، سن و ساعت های فعالیت فالوورهای خود دسترسی داشته باشید.

به نظر من سعی کنید از چنین ابزارهایی نهایت استفاده را داشته باشید تا ضمن افزایش فروش در اینستاگرام بتوانید فالوورهای خود را افزایش داده و مخاطبان واقعی دریافت کنید. این ابزار می تواند برای تقویت کسب و کار شما مناسب و به نوعی ضروری باشد.

استفاده صحیح از استوری اینستاگرام:

ابزار رایگان دیگری که می‌توانید از آن برای افزایش فالوور و افزایش فروش محصول استفاده کنید، استوری اینستاگرام است که فوق العاده تاثیر گذار و کاربردی است.

مراحل استوری در اینستاگرام

انواع مختلفی از محتوا  را می توانید به شکل های گوناگون در استوری اینستاگرام با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید از عکس گرفته تا ویدیوی کوتاه، ویدیوی زنده و …

به یاد داشته باشید که استوری اینستاگرام نوعی «نمایش اسلاید» است و کاربران در این کار محدودیت زمان دارند. با این حال، شما می توانید استوری ها را ذخیره کنید تا  هر زمان که نیاز دارید دوباره بتوانید از آنها استفاده کنید. معمولا در استوری تصاویر و ویدیوها به ترتیبی که شما انتخاب می کنید نشان داده می‌شوند.

تگ کردن یکی از جنبه‌های مهم استوری است که برای کاربران شخصی یا مشاغل می تواند مفید باشد. این موضوع می تواند در همکاری شما با سایر برندها یا حتی افزایش فروش در اینستاگرام تاثیرگذار باشد.

مقاله مرتبط:” معرفی جدید ترین راهکارهای افزایش فالوور در اینستاگرام

کمک گرفتن از اینفلوئنسرها:

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه حل ها برای دستیابی به مخاطبان خاص و افزایش فروش در این پلتفرم، اینفلوئنسر مارکتینگ است.

مردم همیشه از پیشنهادات افراد مشهور جامعه و با نفوذ پیروی و اطاعت می کنند؛ بنابراین، اگر اینفلوئنسرها  بتوانند محصولات یا خدمات خاص شما را در حسابشان  تبلیغ کنند، افراد بیشتری آنها را خریداری خواهند کرد.

بر این اساس، شما باید ابتدا اینفلوئنسرهای فعال در حوزه کاری خود را شناسایی کنید. بهتر است از ابزارهایی مناسب و مختلف برای یافتن اینفلوئنسرهای بسیار مناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید.

البته خارج از لطف نیست که بدانید برخی از اینفلوئنسرهای موجود در پلتفرم اینستاگرام نمی توانند محصولات و یا خدمات شما را آن طور که باید تبلیغ کنند، بنابراین سعی کنید قبل از انتخاب اطلاعات دقیق درباره اینفلوئنسرها  را مطالعه و بررسی کنید تا در این کار موفق شوید.

با کمک اینفلوئنسرهای فعال در حوزه کاری خود حتما خواهید توانست افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. این یک روش بسیار مناسب است که امروزه هزاران کسب و کار اینستاگرامی از آن استفاده می کنند.

نکته مهمی که در این مورد باید بدانید، این است که اینفلوئنسرها برای تبلیغات محصولات شما در حسابشان دستمزد دریافت می کنند. مقدار هزینه به اینفلوئنسر و نوع تبلیغ شما مربوط می شود.

استفاده از پست های تولید شده توسط فالوورها:

از دیگر روش های بسیار مهم و کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام، کمک گرفتن از پست‌های فالوورها است، با این کار می توانید تأثیرگذاری خوبی روی مردم به خصوص مشتریان خود داشته باشید. وقتی مردم می بینند که افراد عادی دیگر از محصول شما استفاده می کنند، به احتمال زیاد مشتری شما خواهند شد.

این ساده ترین روش و راه حل برای افزایش فروش محصول در اینستاگرام بدون صرف زمان و هزینه است؛ به همین دلیل، از مشتریان و کاربران فعال خود بخواهید که با محصول شما تصاویر خوب گرفته و به حساب شما ارسال کنند.

نتیجه گیری درباره افزایش فروش در اینستاگرام

همانطور که دیدید، راه حل های زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام، وجود دارد، از روش های رایگان پلتفرم اینستاگرام گرفته تا کمک گرفتن از اینفلوئنسرها و افراد هنرمند معروف. شما با کمک این روش ها قطعا می توانید محصول بیشتری بفروشید و برند خود را به مردم بشناسانید.

البته روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنید برای مثال، برگزاری مسابقات در حساب اینستاگرامی خود، قرعه کشی هفتگی، ماهانه و سالانه و … انتخاب روش های اشاره شده در این مقاله به میزان بودجه شما و به هدف شما بستگی دارد. سعی کنید ارزان ترین و پرکاربردترین روش را برای خود انتخاب کنید.