با وجود تبلیغات وسیع در مورد کسب درآمد آنلاین، هنوز افرادی می پرسند که آیا کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد یا نه؟. شاید بگویید با وجود اشتغال هزاران نفر در این عرصه، دیگر این سوال بی معنی است. اما حقیقت این است که کسب درآمد آنلاین، چندان هم آسان نیست. یکی از دلایلی هم که برخی از افراد در مورد امکان پذیری کسب درآمد اینترنتی  شک دارند دشواری‌هایی است که با آن مواجه شده اند.

بیایید در مورد دلایلی صحبت کنیم که افراد به سوال «آیا کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد؟» پاسخ منفی می دهند. به احتمال زیاد برای اینگونه افراد مشکلاتی پیش آمده که آنها را ناامید کرده یا موجب شکستشان شده است. اگر این مشکلات را بشناسید به سرنوشتی مشابه با این افراد گرفتار نمی شوید و شانس موفقیت شما در مشاغل آنلاین افزایش خواهد یافت.

آیا کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد؟ چرا جواب بعضی افراد، «خیر» است؟

یکی از دلایل بدبینی به حقیقت کسب درآمد آنلاین، رقابت شدیدی است که در این عرصه وجود دارد. گفته می شود بیش از نیمی از جمعیت چند میلیارد نفری جهان به اینترنت دسترسی دارند. تنها شما نیستید که به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستید. هزاران نفر از این جمعیت آنلاین نیز هدف مشابهی دارند.

افرادی که به حقیقت کسب درآمد آنلاین بدبین هستند جزو کسانی هستند که در رقابت با سایرین شکست خورده اند. روز به روز مهارت های بازاریابی اینترنتی افراد فعال در این عرصه بیشتر و بیشتر می شود. این بدان معناست که افراد بیشتری در حال باهوش تر شدن در بازاریابی آنلاین هستند. بنابراین به صورت مداوم رقابت بیشتری در این عرصه، در حال شکل گیری است.

حضور شرکت های بزرگ، یکی دیگر از دلایل بدبینی به حقیقت کسب درآمد آنلاین

دوباره می پرسیم آیا کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد؟ مطمئنا تعداد افرادی که می‌گویند «نه»، بیش از گذشته شده اند. یکی از دلایل این موضوع، حضور شرکت های بزرگ در بازی است. امروزه، کارآفرینان کوچک باید با برندها یا شرکت های بزرگ رقابت كنند. سال‌ها پیش،فروشندگان آنلاین کوچک می توانستند به راحتی به مشتریان خود دسترسی پیدا کنند. اما این دوران، زیاد طول نکشید.

همه چیز زمانی تغییر کرد که برندها و شرکت های بزرگ، این بازی را یاد گرفتند. آنها از اینترنت برای دسترسی به مشتریان فعلی و بالقوه، استفاده کامل کردند. شرکت‌های بزرگ بودجه‌های بزرگ‌تری دارند تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرند. آنها کارشناسان اینترنتی حرفه ای را برای کمک به فروش آنلاین خود استخدام کنند. همه اینها کار کسب درآمد آنلاین را دشوار تر از گذشته می کند.

بدبینی به حقیقت کسب درآمد آنلاین به دلیل ضعف شخصی در بازاریابی محتوایی

مردی در حال کار کردن با لبتاب

برخی از افراد به این دلیل به حقیقت کسب درآمد آنلاین، بدبین اند که مهارت کافی در تولید محتوای جذاب را ندارند. همانطور که احتمالا بارها شنیده اید محتوا در بازاریابی دیجیتال پادشاه است. اما به دلیل کمبود زمان یا مهارت، همه نمی توانند محتوای خوب تولید کنند و از آن برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنند. به همین دلیل است که آنها شکست می خورند. باید بدانید که اینترنت، مکانی برای وب سایت های غیرفعال نیست.

مقاله مرتبط:”روش های کسب درآمد از اینترنت در منزل 

شکست در درآمدزایی اینترنتی به دلیل تغییر مداوم الگوریتم‌های جستجوی گوگل

بازاریابان آنلاین برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید همیشه با تغییرات الگوریتم های گوگل همگام باشند. سئو (بهینه سازی موتور جستجو) چیزی است که بازاریابی آنلاین را هدایت و به آن کمک می کند. حتی اگر یک محصول عالی داشته باشید، اگر سئوی محتوای شما ضعیف باشد، به طور شایسته در معرض دید قرار نمی‌گیرد.

برای موفقیت در درآمدزایی آنلاین باید بدانید که گوگل، هر سال حدود 600 بار آپدیت‌های کوچک و بزرگ بر الگوریتم های جستجوی خود اعمال می‌کند. هرکسی که یک کسب و کار آنلاین دارد باید مراقب اینگونه تغییرات باشد.

شکست در درآمدزایی اینترنتی به دلیل تسلیم شدن زودهنگام

اکثر مردم در مسیر درآمدزایی اینترنتی، شکست می خورند زیرا خیلی سریع تسلیم می شوند. بسیاری از آنها متوجه نیستند که اکثر افرادی که در بازاریابی آنلاین موفق می‌شوند، سال ها وقت، صرف حضور آنلاین خود کرده اند. برای مثال، بسیاری از وبلاگ نویسان و یوتیوبر های موفق، بیش از 5 سال از عمر خود را صرف افزایش حضور آنلاین خود کرده اند.

مقاله مرتبط:”کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه 

شکست در درآمد زایی اینترنتی به سبب تکیه بر یک روش درآمدزایی واحد

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود اکثر مردم در مسیر درآمدزایی اینترنتی شکست بخورند، تکیه کردن روش های محدود کسب درآمد است. اگر می‌خواهید یک شغل تمام وقت ایجاد کنید که درآمد پایداری را ارائه دهد، به بیش از یک جریان درآمدی نیاز دارید. متاسفانه، بسیاری از مردم تمایل دارند از چیزهایی که نمی‌دانند اجتناب کنند. این رفتار، شانس آنها را برای یادگیری مهارت‌های جدید و کسب درآمد بیشتر، محدود می‌کند.

ناتوانی در کسب درآمد آنلاین به دلیل تعصب بر روش های شخصی

درس نگرفتن از دیگران و ادامه دادن به تصمیمات اشتباه، دستورالعمل شکست در بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از مردم آنقدر به ایده‌های خود وابسته هستند که نمی‌توانند درک کنند راه‌هایشان احتمالاً بهترین راه نیست. برخی دیگر از مردم نیز هیچ تلاشی برای یافتن شیوه درست در پیش نمی گیرند. آنها اغلب ایده ها و محتوای رقبای خود را می دزدند و از آن برای ساخت ایده های خود استفاده می کنند. افرادی که اینگونه رفتار کنند در نهایت محکوم به شکستند.

کلام آخر

در نهایت در پاسخ به سوالِ «آیا کسب درآمد از اینترنت حقیقت دارد؟» نباید قاطعانه جوابِ بله یا خیر داد. زیرا که موفقیت در کسب درآمد آنلاین به شخصی بستگی دارد که در این راه قدم بر می دارد. بسیاری از افرادی که یک کسب و کار آنلاین موفق دارند در ابتدا دانش محدودی داشته اند. آنها با ایجاد یک وب سایت، استفاده از تبلیغات فیس بوک و غیره شروع به کار کرده اند. اما آنها هرگز یادگیری را متوقف نکرده اند و بر مهارت های خود افزوده اند.

اگر کسی از کشف راه های جدید برای کمک به کسب و کار آنلاین خود خودداری کند درآمدزایی اینترنتی برای وی بسیار سخت خواهد بود. کسب درآمد از اینترنت نیاز به تلاش مداوم و آپدیت بودن دارد و این کار از عهده از کسی ساخته نیست.