همانطور که جهان با کرونا دست و پنجه نرم می کند ، توجه به دنیای بعد از کرونا برای کسب و کارها در حوزه بازاریابی دیجیتال ، ضروری است. کرونا سرعت “دیجیتال شدن” ما را تسریع کرده و به بسیاری از کسب و کارهای آنلاین قدرت جدیدی بخشیده است.

در هیچ زمانی تا به این اندازه به سایت های فروش اینترنتی برای تأمین مایحتاج خود نیازمند نبوده ایم ، این بدان معناست که ما باید از این فرصت طلایی و شاید تکرار نشدنی استفاده کنیم و تصمیماتی اتخاذ کنیم که از این اعتماد جدید به خرید اینترنتی به نفع خود استفاده کنیم.

در این مطلب 6 راهکار برای بهره مندی هر چه بیشتر از این فرصت معرفی می کنیم:

1.بر روی مشتریانی که از قبل دارید تمرکز کنید

اگر در تلاش برای جذب مشتری جدید نیستید ، سعی کنید بیشتر بر روی مشتریانی که  از قبل دارید یا با وجود رکود اقتصادی هنوز با شما هستند تمرکز کنید.

علاوه بر این سعی کنید با ایجاد خدمات جدید و کمپین های تبلیغاتی، در جهت خدمات دهی برای سایر نیازهای آنان قدم بردارید. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که به هر میزانی برای مشتریان قبلی و وفادار خود در دوران کرونا هزینه کنید تقریبا 10 برابر آن پس از همه گیری کرونا به کسب و کار شما برخواهد گشت.

سعی کنید در اوضاع همه گیری ویروس کرونا، اولویت را در ایجاد ترافیک جدید برای کسب و کار خود قرار دهید.

2.همه چیز را آنلاین کنید

با گسترش ویروس کرونا و محدودیت های جابه جایی آن، اکنون زمان آن رسیده است که حضور آنلاین خود را در بستر اینترنت و فضای مجازی گسترش دهید. تمرکز خود را بر تدوین استراتژی های بازاریابی دیجیتال و انجام کارهای تجاری خود بر بستر آنلاین قرار دهید تا بدین وسیله بازارهای بالقوه خود را گسترش داده و همچنین هزینه های خود را کاهش دهید.

استراتژی هایی از همه گیری کرونا بیشترین بهره را می برند که همه چیز را به صورت آنلاین منتقل می کنند.

نکاتی که در تدوین این استراتژی کمک کننده است:

  • سرمایه گذاری در بستر مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • تولید و نشر وبینارهای آموزشی برای ایجاد و جلب اعتماد مشتریان جدید و حتی کارمندان خود برای ارتقا سطح مهارت های خود
  • پشتیبانی از نیازهای کارمندان در خانه
  • این نکته را توجه داشته باشید که هر چه فرآیندهای بیشتری را به صورت آنلاین انجام دهید، می توانید تعامل و ارتباط بیشتری با مشتریان و کارمندان خود داشته باشید.

3.در تبلیغات روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

از آنجا که افراد بیشتری وقت خود را در خانه و شبکه های اجتماعی می گذرانند ، بازده بازگشت سرمایه در تبلیغات فضای مجازی در بسیاری از صنایع بسیار بالا خواهد بود. این یک روش خوب برای یادآوری مردم است که تجارت شما زنده است و هدف شما این است که بخشی بسیار مهم از “سبک زندگی جدید” باشید.

4.فروش ویژه و پیشنهادات اختصاصی خود را بیشتر کنید

استراتژی بازاریابی برای کورنا

در دوران کورنا و یا بعد از کرونا، یک راه خوب برای جلب توجه مشتریان فروش ویژه محصولات و خدمات است. می توانید این پیشنهادات را در بستر شبکه های اجتماعی و همچنین ایمیل های تبلیغاتی اعلام و یا حتی تبلیغ کنید. این نوع پیشنهادات به جذب مشتری جدید کمک می کند و در عین حال برای بازگشت مشتریان سابق و تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار بسیار سودمند خواهد بود.

5.در استراتژی های ارتباطی خود با مشتریان بازنگری جدی انجام دهید

با تغییر اولویت ها و برنامه های افراد ، ممکن است استراتژی ارتباطی قبلی که در عمل داشتید درست نباشد. پیشنهاد می شود که در خبرنامه هایی که ارسال می کنید ، در محتوایی که ایجاد می کنید و رویکرد کلی نسبت به مشتریان خود تجدید نظر کنید.

این می تواند به معنای اصلاح مجدد تقویم محتوای شما یا شاید قرار دادن برخی از پست های سایت شما در پشت پرده باشد. این همچنین به این معنی است که باید برای شناختن مشتریان خود در حین و پس از کرونا وقت بگذارید.

یکی از راه های این کار ارسال نظرسنجی با سوالاتی ساده درباره اولویت های فعلی ، نیازها و خواسته های بازار هدف شما است.پس از آن می توانید از این اطلاعات برای تجدید نظر در استراتژی ارتباطی خود و استراتژی تبلیغاتی خود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود استفاده کنید. اگر مشتریان فعلی شما حس کنند که در دوران همه گیری ویروس کرونا در کنار آن ها هستید به راحتی به مشتریان وفادار شما تبدیل خواهند شد.

6.روی چند کانال خاص تبلیغاتی تمرکز کنید

همانطور که در بالا اشاره شد، تبلیغات آنلاین بستر بسیار مناسبی در طی و یا بعد از همه گیری کرونا خواهد بود. اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که باید بفهمید که مخاطب هدف شما بیشتر در کدامیک از بسترهای فضای مجازی حضور دارد و به جای حضور در تمامی کانال های تبلیغاتی، در کانال هایی حضور فعال داشته باشید که احتمال وجود بازار هدف شما در آن ها بیشتر است.

به عنوان مثال: اگر شما کسب و کار مرتبط با زیبایی و مد دارید، احتمالا مخاطب هدف شما در اینستاگرام خواهد بود یا اگر کسب و کار حوزه خدمات دارید می توانید بیشتر روی Google هزینه کنید.

در پایان، نکته کلیدی که در تدوین استراتژی خود در طی و یا بعد از کرونا باید بدان توجه داشته باشید این است که به اولویت های مشتریان خود به صورت ملموس و عینی که مورد توجه او قرار گیرد توجه کنید و به نیازهای آنان به اندازه اولویت های خود اهمیت دهید.امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.