ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، جایی که کره زمین در دستان ما است و شبکه جهانی اطلاعات در نوک انگشتان ماست. همه به لطف اینترنت!

به سبب رشد و گسترش روز افزون اینترنت در بین مردم، سبک زندگی و تعاملات مردم تغییرات بنیادین داشته است و اکثر صاحبین کسب و کار ها درک کرده اند که اگر می خواهند به رشد و بقای خود در دنیای امروزی ادامه دهند ناچار هستند که در فضای اینترنت حضور گسترده و فعال داشته باشند تا گوی رقابت را به رقبای خود واگذار نکنند.برای این امر نیاز به ابزار استفاده از اینترنت است و ما در ادامه به یکی از این  ابزار ها  یعنی فروشگاه ساز و مهارت های لازم برای استفاده از آن می پردازیم.

چرا باید از فروشگاه ساز استفاده کنیم؟

همه گیری کرونا و محدودیت های ناشی از آن باعث رشد فزاینده نیاز مخاطبین به جستجو و خرید اینترنتی شده است و همین نیاز فزاینده مخاطبین بالقوه و بالفعل کسب و کار ها باعث شده احساس نیاز کسب و کار ها به داشتن امکان فروش آنلاین بیشتر شود.

هیچ راه دومی وجود ندارد که امروزه بتوانید کسب و کار خود را پویا و رو به رشد حفظ کنید و به برند خود اعتبار بخشید. شما باید یک حضور آنلاین حرفه ای برای خود ایجاد کنید. اما از کجا باید شروع کرد؟

پاسخ ساده است: با ساختن یک فروشگاه اینترنتی شروع کنید.

مهم نیست در چه صنعتی هستید، یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای هم این امکان را برای شما به وجود خواهد آورد که مشتریان بیشتری پیدا کنید و هم به شما فرصتی می دهد تا اعتماد آنها را جلب کنید.

فروشگاه اینترنتی شما جایی است که مشتریان شما می دانند دقیقاً چه کاری انجام می دهید و چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند. در هر صنعتی که هستید، داشتن یک فروشگاه اینترنتی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنید و در عین حال این فرصت را برای شما فراهم می کند تا اعتماد آنها را جلب کنید.

ما درک می کنیم که برای صاحب یک کسب و کار با دغدغه ها و محدودیت هایی که دارد، احتمال کمتری دارد که مهارت های فنی حداقلی برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی داشته باشد، امری که باعث شده ساخت فروشگاه اینترنتی برای بسیاری از صاحبان کسب و کار ها کاری دلهره آور به نظر برسد، اما این فرآیند به واسطه یک پلتفرم حرفه ای فروشگاه ساز تا این اندازه دلهره آور و سخت نیست. تنها کاری که شما باید انجام بدهید آن است که یک فروشگاه ساز معتبر پیدا کنید.

لبتاب کتاب و یک فنجان

با استفاده از یک پلتفرم فروشگاه ساز، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و ارزشمند نیاز به داشتن دانش فنی یا نیروی انسانی یا صرف هزینه گزاف نخواهید داشت زیرا گروهی متشکل از برنامه نویس های خبره در کنار مشاوران کسب و کار طی سالیان متمادی و متناسب با نیاز مخاطبین، بستری حرفه ای را آماده سازی کرده اند که شما می توانید این فروشگاه اینترنتی را با انتخاب قالب های متفاوت در عرض چند دقیقه و با هزینه ای اندک در اختیار بگیرید و هیچگونه دغدغه ای بابت طراحی و راهبری فروشگاه اینترنتی خود نداشته باشید و تنها از افزایش فروش و اعتبار برند کسب و کار خود لذت ببرید.

مقاله مرتبط:”چرا باید از فروشگاه ساز استفاده کنیم؟ 

فروشگاه ساز چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت: فروشگاه ساز یک ابزار دیجیتالی است که ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای را برای هر کسی آسان می کند. حتی بدون دانش برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی و از آن طریق می توان با صرف هزینه ای اندک از یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای و ارزشمند برخوردار شوید.

به طور معمول فروشگاه ساز ها تعدادی قالب یا تم را ارائه می دهند که می توانید از بین آنها یک انتخاب داشته باشید. سپس با استفاده از محتوای شخصی و دامین اختصاصی خود، می توانید آن قالب را شخصی سازی کنید تا آن را به یک فروشگاه اینترنتی منحصر به فرد برای کسب و کار خود تبدیل کنید.

مهارت های لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با فروشگاه ساز نیاز به هیچ گونه مهارت فنی وکد نویسی و… نیست. ولی باید بدانید که ساخت فروشگاه اینترنتی به تنهایی کافی نیست و برای رشد و موفقیت در کسب و کارتان با کمک فروشگاه ساز باید مهارت های زیر رو داشته باشین شما برای داشتن یک فروشگاه حرفه ای معتبر به مهارت های زیر نیازمندید:

 فروش بیشتر

در صورتی که به دنبال این هستید که سطح فروش خود را ارتقا داده و در سطح فروش فعلی باقی نمانید هوشمندانه ترین پیشنهاد استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه ای و بهره گیری از یک بستر فروش اینترنتی خواهد بود تا از این طریق بتوانید بستر های فروش خود را افزایش داده و کسب و کار و فروش خود را توسعه دهید.

 افزایش اعتبار برند کسب و کار خود

خانمی در حال طراحی برای ساخت فروشگاه اینترنتی

اگر به دنبال این هستید که در دنیای امروز که موجودیت و اعتبار هر برندی در صورت حضور فعال و هدفمند در فضای اینترنت قابل تعریف هست به افزایش اعتبار برند خود اقدام نمایید، یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای می تواند این خواسته شما را به بهترین نحو پاسخ دهد.

 حفظ و ارتقا مشتریان

مطابق تحقیقات صورت گرفته بیش از 78% از مردم قبل از خرید، اقدام به جستجو در فضای اینترنت می کنند و تمایل دارند اطلاعات بیشتری نسبت به محصول یا خدمت مد نظر خود کسب کنند و بسیاری از آنان خرید خود را در اینترنت نهایی می کنند، عدم داشتن بستر فروش اینترنتی موجب آن خواهد شد میدان استراتژیک رقابت اینترنتی را به رقبای خود واگذار کرده و نه تنها سبد مشتریان شما توسعه پیدا نکند بلکه مشتریان بالفعل شما هم توسط فروشگاه های اینترنتی رقبا جذب شوند.

 افزایش گستره جغرافیایی مخاطبین فروشگاه های فیزیکی

در صورتی که به دنبال آن هستید که فروشگاه فیزیکی علاوه بر تعامل با مخاطبین محلی خود، به جذب و توسعه بازار هدف خود اقدام کنید، بهترین و تنها ترین راه آن است که از طریق یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای محصولات یا خدمات خود را بدون محدودیت مکانی به همگان معرفی کنید.

 اعتماد سازی هر چه بیشتر در مخاطبین فروشگاه های مجازی

در صورتی که به دنبال آن هستید که اعتبار صفحه فروشگاهی تان بین مخاطبین بالقوه و بالفعل تان افزایش یابد تا مشتریان شما بدون دغدغه و از طریق یک فروشگاه اینترنتی معتبر و درگاه امن واریز های خود را انجام دهند بهترین گزینه برای شما استفاده از یک پلتفرم فروشگاه ساز حرفه ای خواهد بود.

 فروش بدون محدودیت و 24 ساعته در هفت روز هفته

در صورتی که علاقه مندید در تمامی روز های هفته با مخاطبین خود در تعامل و ارتباط باشید و هیچگونه محدودیت زمانی یا مسائلی از قبیل قرنطینه های کرونایی کسب و کار شما را مخاطره نیندازد یا از مطرح شدن مصوبه هایی نظیر طرح صیانت از فضای مجازی نگرانید می توانید از ظرفیت داشتن یک فروشگاه اینترنتی امن و بدون محدودیت اینترنتی بهره گیرید.

نتیجه گیری

در مجموع می توان گفت شما برای بهره گیری و استفاده از خدمات فروشگاه ساز به هیچ دانش و مهارت خاصی نیاز ندارید همچنین نیازی نیست هزینه های سرسام آور یک سایت گران قیمت را بپردازید و کافی است که این اراده را داشته باشید که کسب و کار خود را متحول کرده و از مزایای داشتن یک فروشگاه حرفه ای معتبر با پرداخت هزینه ای اندک بهره مند شوید.