افزایش فروش در پوشاک و تجربه موفقیت در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر و استفاده از راهکار های حرفه ای است.  فرقی نمی‌کند که شما  سالها تجربه و تخصص در زمینه فروش پوشاک داشته باشید یا این که به‌تازگی این کار را شروع کرده‌اید، در این حوزه کاری موفق نخواهید شد مگر اینکه بتوانید مشتریان را از خود راضی و آنها  را به سمت تجارت خود جذب کنید.

البته، به نظر می‌رسد که گفتن این حرف(افزایش فروش در پوشاک) آسان‌تر از انجام آن باشد، جذب کاربران برای افزایش فروش در تجارت پوشاک ممکن است واقعاً دشوار و وقت‌گیر باشد.

روش های موثر برای افزایش فروش در پوشاک کدامند؟

برای آسان‌تر کردن این فرآیند، ما چند روش موثر را برای شما آماده کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بدون صرف بودجه هنگفت بتوانید افزایش فروش در پوشاک داشته باشید. پیشنهاد می کنم این موارد را بررسی کنید.

۱. یک فروشگاه زیبا

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خود بپرسید آیا وب سایت شما یا فروشگاه حضوری شما برای مشتریان جذاب است یا خیر.

طراحی یک فروشگاه آنلاین یا فروشگاه حضوری بسیار مهم است، زیرا اگر زشت باشد، مشتریان به سادگی از فروشگاه شما و یا وب‌سایت شما خارج می‌شوند.

به این نکته توجه کنید که فقط ۳ ثانیه طول می کشد تا مشتری برای خرید از فروشگاه شما تصمیم بگیرد، به همین دلیل جذابیت و زیبایی فروشگاه شما بیشترین تاثیر را در هنگام خرید می تواند داشته باشد. اگر مشتریان شما از فروشگاه شما پسند نکنند قطعا چیزی نمی‌خرند و دیگر به فروشگاه شما برنمی گردند و شما نیز موفق به افزایش فروش پوشاک خود نخواهید داشت.

وب‌ سایت شما حکم نماینده شما را دارد. به همین دلیل است که باید زیبا و حرفه‌ای باشد، به‌خصوص اگر محصولاتی که به فروش می رسانید بسیار زیبا هستند. اگر خریداران به دنبال پوشاک با کیفیت و زیبا باشند و با یک فروشگاه زشت روبرو شود، از ورود به آن فروشگاه خودداری می کنند.

خریدارانی که با گسترش دنیای مجازی امروزه به هزاران فروشگاه آنلاین دسترسی دارند، قطعا برای انتخاب و خرید پوشاک، مرکزی را انتخاب می‌کنند که توانسته باشد پوشاک زیبا با طراحی مدرن ارائه دهد؛ دلیل این امر ساده است، برای این که چنین فروشگاه هایی قابل اعتماد تر به نظر می رسند.

2. تبلیغات

همه ما عاشق تبلیغات و تخفیف هستیم. بسیاری از فروشگاه‌های  عرضه کننده پوشاک در فضای مجازی ارسال رایگان را به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنند و این امر بسیار موفقیت آمیز است. با این ایده ساده تعداد خریدها در فروشگاه های عرضه کننده پوشاک به طور قابل توجهی رشد می کند، زیرا هزینه حمل و نقل پوشاک، می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می شود خریداران از خرید اینترنتی پوشاک انصراف دهند.

برخی از فروشگاه ها، ارسال رایگان پوشاک را با شرایط خاص ارائه می دهند، برای مثال فقط برای کسانی که بیش از ۱۰۰ هزار تومان و یا ۲۰۰ هزار تومان خرید می کنند این تخفیف فعال می شود. این یک راه عالی برای تحریک مشتریان به خرید محصولات بیشتر از آنچه که برنامه ریزی کرده اند است. در نتیجه، نه تنها ارزش ویژه ای قائل می شوید که مشتری از آن قدردانی می کند، بلکه باعث افزایش فروش در پوشاک نیز می شود.

50درصد تخفیف برای فروش لباس

راه دیگر برای افزایش فروش در پوشاک دادن کدهای تخفیف است. شما می توانید آنها را به مشتریان جدید بدهید تا آنها انگیزه ای برای اولین خرید خود داشته باشند.

 همچنین توصیه می‌شود مشتریان وفادار را با دادن یک پیشنهاد ویژه خوشحال کنید، به عنوان مثال: «۲ عدد پوشاک بخرید، سومین مورد را رایگان دریافت کنید» یا «مورد دوم ۳۰ درصد تخفیف». همه اینها باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کنند و آنها را تشویق به خرید از فروشگاه شما می کند.

مقاله مرتبط:”اهمیت فروش آنلاین در استراتژی های فروش

3. فعالیت در رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی تنها مکانی هستند که به شما امکان تبلیغات رایگان می دهند. شما خود می توانید با حضور در این شبکه ها محصولات خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید، البته در صورت تمایل می توانید با صرف هزینه کمتر از پیج های با نفوذ نیز برای تبلیغات استفاده کنید.

کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی و افزایش فروش در پوشاک ارائه محتوای شگفت انگیز است. محصولات شما به خصوص محتوایی که بارگذاری می کنید باید جالب و برجسته باشند تا مردم بخواهند شما و محصولات شما را دنبال کنند. اگر بتوانید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید، یک پیج بازاریابی عالی بدون هزینه برای ارائه و تبلیغ پوشاک خود خواهید داشت.

4. مراقبت از مشتری

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می کند تا کاربران زیادی را جذب کنید و افزایش فروش در پوشاک را در کوتاه ترین زمان تجربه کنید، مراقبت فوق العاده از مشتری است. همیشه به یاد داشته باشید، هیچ تبلیغی بهتر از مشتریان راضی نیست. تجربه خرید در فروشگاه خود را قابل توجه کنید، اما فقط به روشی مثبت.

اگر می خواهید مشتری جذب کنید، باید به تمام نظرات و سوالات کاربران آنلاین و مشتریان حضوری خود با خونسردی و آرامش پاسخ دهید؛ در واقع پاسخگویی به موقع رمز موفقیت شما در این کار است.

هرگز در امر افزایش فروش در پوشاک، تاثیر مراقبت از مشتری را دست کم نگیرید. تحقیقات انجام شده در این باره، نشان می دهد احساس مشتری بیشترین تاثیر را در هنگام خرید دارد. شما باید بتوانید برای فروش بیشتر پوشاک بر احساسات مشتری غلبه کنید.

۵. بازاریابی

آخرین روش برای این کار، بازاریابی است. هم راه حلی ارزان و هم موثر برای جذب مشتری و هم افزایش فروش در پوشاک است. برای مشتریانی که مدتی است در فروشگاه شما فعال نبوده اند نامه هایی با محتوای تخفیف بفرستید تا آنها را وادار به بازدید مجدد از وب سایت شما کنید.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، برای جذب مشتری و افزایش فروش در حوزه پوشاک نیازی به بودجه زیاد ندارید. بهترین کار این است که شما در این زمینه خلاق باشید و بتوانید از امکانات ساده بهترین استفاده را داشته باشید.

شما می توانید برای افزایش فروش در پوشاک از این روش ها استفاده کنید. استفاده از هر کدام از این روش ها به خلاقیت شما بستگی دارد. چیزی که مهم است، این است که بتوانید به درستی محصولات خود را به مشتریان بشناسانید و سعی کنید نظر آنها را به خود جلب کنید.

انجام این کارها زیاد سخت و دشوار نیست و با صرف کمترین زمان می توانید به رویاهای خود برسید و افزایش فروش در کسب و کار خود را تجربه کنید.