آیا می دانید به راحتی می توانید کسب و کار اینترنتی تلگرام را شروع کنید و درآمد کسب کنید؟ اگر از آن اطلاعی ندارید نگران نباشید، در این مقاله از ابتدا به شما آموزش می دهیم که چگونه کسب درآمد از اپلیکیشن تلگرام را شروع کنید.

احتمالاً می دانید که می توان از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، تیک تاک درآمد کسب کرد. به همین دلیل شما باید این روش ها را به خوبی بدانید همچنین یکی از پلتفرم هایی که می توانید برای کسب درآمد از آن استفاده کنید، تلگرام می باشد اما باید روش های کسب درآمد را از این پلتفرم به خوبی بدانید.

این مقاله را تا انتها به طور کامل بخوانید و در پایان مطمئناً با اپلیکیشن تلگرام و پتانسیل درآمد آن آشنا خواهید شد و خواهید توانست کسب و کار اینترنتی تلگرام خود را در سریع ترین زمان ممکن راه اندازی کنید.

این مقاله با کلماتی ساده و روان نوشته شده است تا افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی تلگرام را دارند بدون سردرگمی زیاد با اپلیکیشن تلگرام آشنا شوند و بتوانند از آن درآمد قابل قبولی کسب کنند.

شروع کسب و کار اینترنتی تلگرام

بگذارید با یک واقعیت شروع کنم، اپلیکیشن تلگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها تا به امروز است. در این برنامه، ویژگی های بسیار متفاوتی را مشاهده خواهید کرد که در کسب و کار اینترنتی به شما کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن تلگرام نیز یک اپلیکیشن پیام رسان مشابه واتس اپ است. گروه ها، کانال ها، ربات ها، استیکرها و غیره در این پلتفرم وجود دارد که می توانید در زمینه های مختلف از آنها استفاده کنید.

روش های مختلفی برای شروع کسب و کار اینترنتی تلگرام و کسب درآمد از کانال های تلگرامی شما وجود دارد، اما در این متن تنها با محبوب ترین و آسان ترین روش های کسب درآمد از کانال تلگرام خود آشنا خواهید شد.

پس بیایید راهنمای گام به گام کسب درآمد از تلگرام را شروع کنیم.

چگونه با تلگرام کسب درآمد کنیم؟

راه اندازی تلگرام بر روی موبایل برای کسب کار اینترنتی

اگر می خواهید بدانید چگونه از تلگرام درآمد کسب کنید؟ در این مقاله چندین روش را به شما معرفی می کنم که با استفاده از آن ها می توانید از کانال های تلگرامی خود به درآمد خوبی دست پیدا کنید.

اگرچه این روش‌ها روش‌های بسیار شناخته شده‌ای هستند، اما به دلیل داشتن اطلاعات کمتر در اینترنت، ممکن است برای استفاده درست از برنامه تلگرام با مشکل مواجه شوید، حتی اگر بخواهید نمی‌توانید از کانال‌های خود درآمد کسب کنید.

اجازه دهید به شما بگویم چگونه از این روش ها به درستی برای کسب و کار اینترنتی تلگرام و کسب درآمد از تلگرام استفاده کنید.

۱. با فروش آگهی

این روش بسیار پرطرفدار است، مخصوصاً در بسیاری از کشورها مانند ایران، عربستان سعودی، روسیه، هند که تبلیغات در کانال های تلگرام فروخته می شود. حالا بیایید بدانیم کدام نوع تبلیغات واقعا در کانال تلگرامی فروخته می شوند.

اگر در کانال تلگرامی مخاطبان واقعی زیادی دارید می توانید از فروش آگهی کسب درآمد کنید. شما می توانید محصولات و خدمات شرکت ها را در کانال خود تبلیغ کنید و بابت آن دستمزد مناسبی بگیرید. میزان درآمد شما از تبلیغات تلگرامی به میزان کاربران واقعی شما بستگی دارد.

۲. شما می توانید هزینه اشتراک دریافت کنید

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از کسب و کار اینترنتی تلگرام این است که از کاربران خود هزینه اشتراک دریافت کنید. البته همه کانال ها نمی توانند از کاربران خود هزینه اشتراک دریافت کنند، شما باید خدمات مناسب و ارزشمند به مخاطبان خود ارائه دهید تا بتوانید حق عضویت در کانال خود را دریافت کنید.

برای مثال اگر در زمینه بورس، ارزهای دیجیتال، مسکن، خودرو و دیگر بازارهای مالی و همچنین اگر در حوزه آموزش زبان خارجی، آموزش های تخصصی مهارت دارید می توانید کانال تلگرامی خود را راه اندازی کنید و از کاربران خود هزینه اشتراک ماهانه، سالانه یا هزینه ترم دریافت کنید.

این یک مدل بسیار محبوب برای کسب درآمد از کانال تلگرامی است. معمولا در آن فقط محتوای ممتاز و به صورت خصوصی ارائه می شود.

۳. ارائه محتوای رایگان مخاطب پسند

اگر تولیدکننده محتوا هستید، می‌توانید به صورت رایگان محتوا ایجاد کنید و آن را در کانال تلگرام خود منتشر کنید، سپس می‌توانید با رونق کانال خود از آن مطالب درآمدزایی کنید. شما می توانید درباره برندها، شرکت های موفق، محصولات، خدمات و هزاران چیز دیگر محتوا تولید و در کانال خود انتشار دهید و به این طریق درآمد کسب کنید. باور کنید با این روش می توانید درآمد بالایی کسب کنید.

این روش توسط کانال های محبوب در پلتفرم های دیگر مانند یوتیوب، بلاگ، وب سایت، وی چت و … نیز انجام می شود. این روش کم کم در تلگرام رواج پیدا می کند و شما می توانید کسب و کار اینترنتی تلگرام خود را با این کار رونق دهید.

۴. فروش محصولات و خدمات

تنها خدمات و تبلیغات نیستند که که ما می توانیم از طریق کسب و کار اینترنتی تلگرام خود بفروشیم. شما می توانید هر محصول یا خدماتی را که می خواهید از طریق کانال تلگرام خود بفروشید. برای درک بهتر بهتر است یک مثال در این مورد بزنیم.

یک هنرمند آزاد یک کانال تلگرامی پرطرفدار دارد که در آن نقاشی‌ها و کاردستی‌ها را به اشتراک می‌گذارد (و همچنین ممکن است با فروش آن نقاشی‌ها یا صنایع دستی از آن کانال درآمد خوبی کسب کند).

می‌توانید یک پورتال آموزشی راه‌اندازی کنید که آموزش‌ها و دوره‌های آموزشی را ارائه می‌دهد و می‌توانید با فروش دوره‌ها به مشترکین از کسب و کار اینترنتی تلگرام خود درآمد کسب کنید.

شما می توانید یک کانال‌های تلگرامی برای فروش اسباب بازی راه‌اندازی کنید و ویدئوها، نقدها و محصولات با کیفیت را در درون کانال خود قرار دهید و به این طریق درآمد کسب کنید.

البته سایر محصولات خود را نیز می توانید در کانال تلگرامی خود بفروشید، برای مثال، کتاب، مبلمان و محصولات تزئینی خانه، درب و پنجره، خودرو، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی، گل های آپارتمانی و خانگی و هزاران محصول دیگر.

۵. می توانید خدمات شخص ثالث را در کانال خود بفروشید

خانمی در حال کار کردن با نرم افزار تلگرام

این روش بسیار شبیه به مدل قبلی است؛ اما در این مدل شما محصولات یا خدمات شخص ثالث را به مشترکین می فروشید.

به عنوان مثال، می‌توانید کانال‌های تلگرام را راه‌اندازی کنید و محصولات را از وب‌سایت‌های مختلفی که محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند خریداری کنید و بفروشید. با این روش می توانید کمیسیون سود خوبی را از طریق لینک های وابسته به دست آورید.

اگر به دنبال ایده مناسب و کسب و کار اینترنتی تلگرام هستید که به بودجه کمی نیاز داشته باشد، می توانید محصولات و خدمات مختلف شخص ثالث را در کانال خود بفروشید، این کار آسان است و می توانید کمیسیون بابت آن دریافت کنید.

۶. پست های پولی

این موضوع شبیه به فروش تبلیغات است اما در این مورد، تقریباً 100٪ از پست های شما توسط تبلیغ کنندگان یا شرکت پرداخت می شود.

شما می توانید از این طریق درآمد بالایی از تلگرام کسب کنید، فقط کافیست مخاطبان و کاربران زیادی را به کانال تلگرامی خود جلب کنید.

نکات مهم درباره کسب کار اینترنی در تلگرام

در ادامه به دو نکته مهم درباره کسب کار اینترنتی تگرام می پردازیم که باید آنها را رعایت کنید.

مقاله مرتبط:کسب و کار اینترنتی چیست ؟ “

از کلمات کلیدی در نام کانال استفاده کنید

کلمات کلیدی ابزارهای قدرتمندی هستند که برای کاربران قابل جستجو و کشف هستند. کلمات کلیدی باید منعکس کننده جایگاه کانال شما باشند و مشخص و صادق باشند. اگر کانالی در مورد اسباب‌بازی‌دارید، نام کانال خود را به درستی انتخاب کنید تا مخاطبان شما را زودتر پیدا کنند.

شما برای رونق کسب و کار اینترنتی تلگرام خود باید روی مسائل ریز نیز تمرکز کنید و سعی کنید تا به خوبی کانال خود را به مخاطبان هدف خود بشناسانید.

 به طور مداوم محتوا پست کنید

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی تلگرام شما رونق بالایی داشته باشد باید نوعی استراتژی محتوا داشته باشید. مشترکین باید هر روز محتوای جدیدی دریافت کنند تا درگیر شوند. شما باید با یک برنامه ریزی منظم سعی کنید محتوای خوب پست کنید و کاربران خود را برای همیشه حفظ کنید.

نتیجه گیری 

ساخت کانال در پلتفرم تلگرام رایگان است، شما می توانید بدون یادگیری تخصص خاص و بدون مهارت یک کانال تلگرامی برای خود بسازید. کانال های تلگرام این قابلیت را دارند تل تعداد نامحدودی از کاربران را در خود جای دهند، بنابراین می توانید از این فرصت استفاده کنید و کسب و کار اینترنتی تلگرام خود را شروع کنید.

بازاریابی در تلگرام و شروع کسب و کار تلگرامی یک استراتژی پیشرفته است که فرصت های بیشماری را برای نیازمندان فراهم می کند. تلگرام یکی از ابزارهایی است که به نظر می رسد برای اهداف بازاریابی و شروع کسب و کار اینترنتی مناسب باشد. مردم از آن برای برقراری ارتباط، یافتن پاسخ سوالات خود، خرید محصولات، دریافت خدمات و ارتباط با برندها استفاده می کنند.

راه های زیادی برای کسب درآمد از کسب و کار اینترنتی تلگرام وجود دارد. ما تحقیقات خود را انجام دادیم و محبوب ترین و جالب ترین مدل های کسب درآمد از کانال در تلگرام را جمع آوری کردیم و با شما به اشتراک گذاشتیم. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه شروع کسب و کار در تلگرام آشنا کنیم، توصیه می کنم برای پیشرفت کسب و کار تلگرامی خود این مقاله را بخوانید.