قرار است در این مقاله مشکلات کسب و کارهای اینترنتی را بررسی کنیم و مهمترین آنها را با شما در میان بگذاریم. همانطوری که می دانید کسب و کار های آنلاین مزایای بسیار زیادی دارند اما باید به خوبی بدانید این کسب و کار ها ممکن است از مشکلات متعددی هم برخوردار باشند که بهتر است آن ها را به خوبی بدانید.

 معرفی مشکلات کسب و کارهای اینترنتی

از مهمترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

         حفظ حریم خصوصی و امنیت

حتی اگر اقدامات احتیاطی مانند راه‌اندازی یک صفحه پرداخت امن برای خرید مشتری انجام دهید، باز هم ممکن است در معرض افراد نادرستی باشید که سیستم شما را هک کرده و اطلاعات خصوصی مشتریان شما را سرقت می‌کنند. این موضوع می تواند برای تخلیه حساب های بانکی مشتریان یا سرقت هویت آنها استفاده شود. ممکن است نتوانید با مشتریانی که به خرید آنلاین اعتماد ندارند، تجارت کنید.

یکی از مهمترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی، امنیت آن است. در خیلی از موارد دیده شده است که اطلاعات افراد به سرقت رفته و حساب آنها در مدت کوتاهی خالی شده است.

         فقدان دانش اولیه کسب و کار

یک از مهمترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی نداشتن تخصص لازم است. یک صاحب کسب و کار برای انجام کسب و کار آنلاین نیاز به دانشی بیش از دانش اولیه از اینترنت دارد. مهارت های لازم برای انجام کسب و کار اینترنتی شامل دانستن نحوه راه اندازی یک وب سایت برای اهداف تجاری و نحوه بازاریابی آنلاین کسب و کارتان است. اگر این مهارت ها را ندارید، احتمالاً باید از خدمات شرکت بازاریابی اینترنتی برای کمک به شروع کار خود استفاده کنید.

متأسفانه، نداشتن دانش کلی از اصطلاحات اساسی کسب و کار، یا نحوه عملکرد کسب و کارها، ممکن است به ضرر شما باشد. اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق دارید که هفته ای چند میلیون درآمد دارد، اما نمی دانید هزینه های عملیاتی شما چقدر است، ممکن است خیلی سریع پولتان تمام شود. متناوباً، اگر حاشیه سود محصولاتی را که می‌فروشید دنبال نمی‌کنید، یا هزینه‌های فروش‌هایی که دارید را پیگیری نمی‌کنید، ممکن است محصولات را به قیمتی بیشتر از هزینه‌ای که برای خرید آنها در مرحله اول هزینه می‌کنید، دوباره بفروشید.

         مشکل در توسعه روابط

زنی در حال کار با لبتاب

در حالی که انجام تجارت در اینترنت می تواند بازارهای سراسر جهان را به روی شما باز کند، توسعه روابط تجاری مداوم می تواند دشوارتر باشد. اگر در تهران ساکن هستید، به احتمال زیاد فرصت ملاقات رو در رو با مشتری در شیراز یا اصفهان و دیگر نقاط کشور را نخواهید داشت. در حالی که فناوری‌هایی مانند کنفرانس ویدیویی به شما امکان می‌دهد افراد را از طریق صفحه نمایش رایانه ببینید.

         مسائل مربوط به حق چاپ

به دلیل ماهیت فراگیر اینترنت، کنترل مسائلی مانند نقض کپی رایت دشوار است. اینترنت در تعدادی از کشورهای مختلف جهان را در بر می گیرد، بنابراین ایجاد مجموعه ای از قوانین یکسان کپی رایت عملاً غیرممکن است. اگر یک کسب و کار اینترنتی موفق ایجاد کرده اید، ممکن است برای جلوگیری از کپی برداری از مدل کسب و کار شما و استفاده از آن به نفع خود، با مشکل مواجه شوید.

         محدودیت های انواع کسب و کار

برخی از انواع کسب و کارها ممکن است برای اینترنت مناسب نباشند، به خصوص اگر محصولات آنها شامل استفاده از تست باشد. به عنوان مثال، اگر نقطه فروش منحصر به فرد محصول شما رایحه مطبوع آن باشد، می توانید در انتقال آنلاین این موضوع با مشکل مواجه شوید؛ و افرادی هستند که همیشه پس از مشاهده حضوری محصول، مورد نظر را خریداری می کنند. به هر حال محدودیت های انواع کسب و کار می تواند از مهمترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی باشد.

         _رقابت

رقابت برای کسب و کارهای کوچک، به ویژه در فضای اینترنت، به اشکال مختلف وجود دارد و یکی از مشکلات کسب و کار اینترنتی است. شما باید با قیمت رقابتی، محصولات و خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید.

فضای کسب و کار اینترنتی به قدری اشباع شده است که متمایز شدن از سایر مشاغل اینترنتی بدون ایده مناسب و صرف زمان واقعاً دشوار است.

توجه داشته باشید متمایز کردن خود از رقبای شما برای برجسته شدن و جذب مشتریان جدید برای کسب و کار شما بسیار مهم است. اگر به دنبال پیشرفت در کسب و کارهای اینترنتی هستید، پس سعی کنید خود را از دیگر کسب و کارهای اینترنتی مشابه متمایز کنید.

مقاله مرتبط:برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه کنیم؟” 

_حفظ روابط با مشتری قدیمی و جذب مشتری جدید

یکی از بزرگترین مشکلات کسب و کارهای اینترنتی، حفظ و پرورش روابط با مشتری در عصر دیجیتال است. بررسی های انجام شده ما نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از مشتریان، خرید از عرضه‌کننده‌ای را انتخاب می‌کنند که رابطه خوبی با آن دارند.

ارزش حفظ مشتریان قدیمی بسیار بالاتر از مشتریان فعلی است شما باید بتوانید مشتریان جدید به کسب و کار اینترنتی خود بیاورید و در ضمن مشتریان قدیمی را نیز حفظ کنید. کلید تقویت روابط قوی با مشتریان آنلاین، ارائه یک تجربه استثنایی برای مشتری است.

نتیجه گیری

تا سال ۲۰۴۰، تخمین زده می‌شود که ۹۵ درصد از خریدها به صورت آنلاین انجام شود، بنابراین اکنون زمان مناسبی برای شما است تا با مشکلات کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید و راه‌حل‌هایی برای آنها بیابید. با اتکای فزاینده مشتریان به خرید آنلاین، تجارت الکترونیک درهای فرصت را به روی بسیاری از کارآفرینان باز می کند.

علاوه بر این، این فرصت‌های فروش اینترنتی با سرعت زیادی در حال رشد هستند. با این حال، همانطور که همه ما می دانیم، هیچ کاری بدون مشکل نیست و شما باید با چالش های پیش روی خود آشنا باشید تا بتوانید در مقابل مشکلات مقاومت کنید و موفقیت را در کسب و کارهای اینترنتی لمس کنید.

وقتی صحبت از کسب و کارهای اینترنتی می شود، یکی از بزرگترین چالش هایی که با آن مواجه هستیم، نقض امنیت است. داده‌های زیادی در ارتباط با کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد و ایجاد مشکل فنی در رابطه با داده‌ها می‌تواند باعث آسیب جدی به عملیات روزانه کسب و کار شما شود و می تواند روی اعتبار برند شما تاثیر بگذارد.

اما شما باید با این مشکلات آشنا باشید و برای هر یک از آنها راه حل هایی را در نظر بگیرید تا موفقیت کسب و کار اینترنتی خود را تضمین کنید.