فضای اینترنت و کسب و کار های آنلاین در این چند سال اخیر زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده اند، به طوری که بسیاری از مشاغل و فروشگاه ها در بستر اینترنت شکل می گیرند و همچنین برای اولین بار، افراد می توانند در انتخاب کسب و کار خود آزاد باشند و آن را از هر جایی شروع کنند. این کار ممکن است سریع اتفاق بیفتد یا کند اتفاق بیفتد، موضوعی است که به دانش و مهارت شما مربوط می شود.

اگر می خواهید با کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید و کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

 موانع کسب و کارهای اینترنتی

به نظر می رسد که هیچ کمبودی در ایده های کسب و کار آنلاین خوب وجود ندارد. حقیقت این است که اینترنت ایجاد یک کسب و کار را آسان کرده است. فقط با یک وب سایت، می توانید به هر کسی در هر مکانی در جهان دسترسی پیدا کنید. افراد مناسب را با پیشنهاد مناسب هدف قرار دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن سود خود را به دست آورید. از دیگر مزایای راه اندازی یک تجارت آنلاین می توان به صرفه جویی در هزینه و افزایش انعطاف پذیری اشاره کرد.

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین راحت تر از یک تجارت سنتی و آفلاین است. استارتاپ ها سرمایه بسیار کمتری برای راه اندازی نیاز دارند، موانع کاری در این نوع از کسب و کارها به مراتب کمتر است و بازگشت سرمایه نیز در این نوع کسب و کار سریع تر اتفاق می افتد.

تنها مانع برای راه اندازی یک کسب و کار پولساز آنلاین، یافتن ایده مناسب است. ما فهرستی از بهترین کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان را گردآوری کرده‌ایم که برای انواع مهارت‌هایی مناسب است که می‌توانید فوراً آن‌ها را شروع کرده و اجرا کنید.

آشنایی با ۱۰ مورد از محبوب ترین کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان

شرکت‌های مبتنی بر اینترنت از طریق فروش آنلاین، کارمزد تراکنش‌های مالی، تبلیغات پولی، خدمات ابری و مجموعه‌ای از خطوط تجاری دیگر درآمد کسب می‌کنند.

در سال های اخیر آمازون، آلفابت و متا (فیسبوک سابق) سه شرکت برتر مبتنی بر اینترنت از نظر درآمد بودند. البته در کشور ما نیز شرکت های اینترنتی همچون، دیجی کالا، ژاکت، نی نی سایت، اسنپ، آپارات توانسته اند رتبه خوبی کسب کنند و جزو کسب و کارهای اینترنتی موفق در ایران باشند.

بیایید با برخی از محبوب ترین کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان آشنا شویم:

آمازون (Amazon):

عکسی از صحفه اصلی سایت آمازون

آمازون ابتدا در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کتابفروش آنلاین راه اندازی شد و از آن زمان به بزرگترین خرده فروش اینترنتی ایالات متحده برای طیف گسترده ای از محصولات تبدیل شده است. این شرکت اینترنتی در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۸۰ میلیارد دلار درآمد داشت.

در حال حاضر آمازون را می توان جزو کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان دانست که در زمینه های مختلف فعالیت می کند.

GOOGLE:

گوگل غول جستجوی اینترنتی و رهبر جهانی در جستجو، تبلیغات متنی و سایر پیشنهادات آنلاین است. ارزش بازار گوگل در فهرست Nasdaq در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ حدود ۹۶۴ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۱۹، کل درآمد آن ۱۶۱ میلیارد دلار بود.

متا (FB)، فیس بوک سابق:

فیس بوک در فهرست Nasdaq محبوب ترین سایت شبکه اجتماعی جهان است. در اکتبر ۲۰۱۴، واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و همچنین خریدهای نسبتاً کوچک‌تری انجام داد. درآمد کل ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ را گزارش کرد. ارزش بازار آن در ۲۰۲۰، ۶۴۷ دلار بود.

تنسنت Tencent:

تنسنت در چین مستقر است، این شرکت اینترنتی محبوب در فهرست بورس اوراق بهادار هنگ کنگ حضور دارد، جایی که به دلیل برنامه ها، بازی های آنلاین، تبلیغات و خدمات پیام رسانی مانند وی چت شناخته شده است. در سال ۲۰۱۹، درآمد آن تقریباً ۵۶ میلیارد دلار بود و ارزش بازار آن در ۲۰۲۰ به ۶۱۴ میلیارد دلار رسید.

نتفلیکس (Netflix):

نتفلیکس یک شرکت برتر و موفق در زمینه سرگرمی است که خدمات خوب در زمینه پخش ویدئو ارائه می دهد. این شبکه موفق و معتبر دارای بیش از ۱۶۷ میلیون عضو فعال است که از سراسر دنیا  در آن حضور دارند. شما م یتوانید از خدمات بسیار ارزشمند آن استفاده کنید بدون این که هزینه خاصی بپردازید.

Salesforce (CRM):

CRM را می توان بزرگترین نرم‌افزارهای بین‌المللی برای مدیریت ارتباط با مشتری دانست. این مجموعه توسط یک شرکت آمریکایی راه اندازی شد و در اصل نرم‌افزارهای شرکتی و سازمان تولید می کند. ارزش بازار Salesforce در ۲۰۲۰ حدود ۱۷۶ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۱۹، کل درآمد آن ۱۳ میلیارد دلار بود.

JD.com:

یک شرکت چینی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد. این شرکت را نیز می توان از کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان دانست. در واقع یکی از بزرگترین پلتفرم های آنلاین B2C در چین است و یکی از اعضای Fortune می باشد.

Booking.com:

 یک شرکت مسافرتی آنلاین است که به کاربران امکان رزرو رستوران‌ها، هتل‌ها، اتومبیل‌های کرایه‌ای، بلیط هواپیما، سفرهای دریایی و سایر خدمات مسافرتی را از طریق اینترنت می‌دهد. در حال حاضر از بزرگترین وب سایت های جهانی برای عرضه خدمات عمومی است.

بایدو (Baidu):

در حالی که گوگل بزرگترین موتور جستجوی آنلاین جهان است، به لطف توانایی بایدو در ارائه نقشه ها، اخبار، ویدئوها، نرم افزارهای ضد ویروس و تلویزیون اینترنتی مردم میتوانند راحت تر به این خدمات دسترسی داشته باشند.

علی‌بابا (Alibaba.com):

عکسی از صحفه اصلی سایت علی بابا

علی‌بابای نیز جزو موفق ترین شرکت های اینترنتی در جهان است، این شرکت در بورس نیویورک در سال ۲۰۱۴، زمانی که عرضه اولیه عمومی آن (IPO) عرضه شد به بزرگ‌ترین IPO جهان تبدیل شد. در حال حاضر علی بابا را می توان جزو محبوب ترین کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان دانست.

آشنایی با موفق ترین شغل های اینترنتی در جهان

از آنجایی که کسب و کارهای اینترنتی بسیار پویا هستند، نوآوری و پیشرفت در فضای فناوری به این معنی است که تازه وارد ها می توانند به سرعت رشد کنند و رهبران فعلی را جابجا کنند. شما می توانید از لیست زیر بهترین و موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی جدید در دنیا را انتخاب کنید.

وبلاگ نویس

وبلاگ نویسی یک فرصت مناسب برای کسب و کار کوچک است که به شما امکان می دهد جایگاهی را انتخاب کنید که واقعاً مناسب شما باشد؛ و می توانید از طریق تبلیغات،درآمد کسب کنید.

مدیر رسانه های اجتماعی

فرصت خوبی در انتظار افرادی است که در استفاده از فیس بوک، توییتر و سایت های مشابه مهارت دارند. اگر در رسانه‌های اجتماعی مهارت دارید، می‌توانید خدمات خود را به برندهایی ارائه دهید که می‌خواهند به مدیریت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود به صورت روزانه کمک کنند.

اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

اینفلوئنسر یکی از کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان است، شما می توانید با این کار درآمد بالایی کسب کنید و به موفقیت برسید.

سازنده دوره آنلاین

همچنین شما می توانید با ایجاد دوره های آموزشی خود و فروش آنها در وب سایت یا لیست ایمیل خود، دانش خود را به صورت آنلاین با افراد به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید.

برنامه نویس

اگر دانش فنی زیادی در مورد برنامه های موبایل دارید، می توانید به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن برای مشتریان کسب و کار ایجاد کنید یا حتی می توانید اپلیکیشن خود را برای فروش بسازید.

فروشگاه اینترنتی لباس

یکی دیگر از محبوب ترین و موفق ترین کسب و کارهای اینترنتی، فروش لباس است. شما به راحتی می توانید به آسانی فروشگاه خود را در یکی از پلتفرم های محبوب راه اندازی کنید و با تبلیغات مناسب سود بالایی کسب کند.

مقاله مرتبط:”معرفی و بررسی انواع شغل های آنلاین 

نتیجه گیری 

ما در این مقاله شما را با محبوب ترین کسب و کارهای اینترنتی موفق در جهان آشنا کردیم و توضیحاتی در مورد شرکت های معتبر و موفق دادیم تا بتوانید بیشتر با این موضوع آشنا شوید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. اگر بخواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید توصیه می کنم این مقاله را مطالعه کنید، زیرا برای شما مفید خواهد بود.

البته در این مقاله لیستی از بهترین ایده های کسب و کار آنلاین وجود دارد که برای شروع فوری کسب و کار خود می توانید از آنها استفاده کنید. نکته مهم این است که همه این ایده‌ها پتانسیل پول‌سازی دارند، به این معنی که لازم نیست قبل از شروع آن‌ها را تأیید کنید. اگر به دنبال بهترین تجارت آنلاین برای راه اندازی هستید، این تنها لیستی است که به آن نیاز دارید.

فقط به یاد داشته باشید که کسب درآمد واقعی از اینترنت به فداکاری و تلاش سخت نیاز دارد. صرف زمان زیاد در کسب و کارهای اینترنتی به تنهایی کافی نیست و کیفیت محتوای شما نیز مهم است. شما باید ابتدا ایده مناسب را پیدا کنید و سپس روی آن تمرکز کنید و از افراد موفق در این زمینه مشاوره بگیرید.

در کشور ما نیز چندین کسب و کار اینترنتی موفق وجود دارد که توانسته اند در سالهای اخیر در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کنند، شما می توانید با مرور تاریخچه آنها به مفهوم موفقیت آنها پی ببرید، توصیه می کنم قبل از شروع کسب و کار اینترنتی خود روی ایده ها تمرکز کنید.