در این مقاله به بحث درباره دکمه کال تو اکشن می پردازیم. در ادامه توصیه هایی جهت طراحی بهترین کال تو اکشن به شما ارائه خواهیم داد و همچنین به معرفی چند نمونه ایده آل از کال تو اکشن ها می پردازیم.

طراحی بهترین کال تو اکشن

هنگامی که صاحبین کسب و کارها اقدام به راه اندازی یک وب سایت با سایت ساز یا فروشگاه ساز و یا دیگر ابزار ها  برای برند خود می کنند غالبا به آنها توصیه می شود که تمرکز اصلی خود را بر طراحی بهترین کال تو اکشن بگذارند. دکمه کال تو اکشن یا فراخوان به عمل بازدید کنندگان سایت را به سمت انجام عملی خاص هدایت می کند. به طور مثال این دکمه می تواند مخاطبان را دعوت به خرید محصول، سابسکرایب صفحه، نام نویسی و عضویت در سایت و سایر اقداماتی کند که در راستای هدف بنیادی کسب و کار هستند.

طراحی بهترین کال تو اکشن چندان هم ساده نیست. از یک طرف می خواهید کال تو اکشن طراحی شده برای وب سایت دارای بیشترین کارآمدی باشد و تاثیر قابل قبولی در افزایش میزان درآمد شما داشته باشد. از طرف دیگر هم نباید خیلی طماع و بازاری به نظر برسید.

همچنین دایره واژگانی که می توانید از طریق آنها مخاطب را دعوت به خرید، ثبت نام یا عضویت کنید نیز بسیار محدود هستند. به همین جهت مرور تجربیات موفق دیگران در طراحی بهترین کال تو اکشن می تواند کمک بزرگی به شما برساند.

در این مقاله به معرفی نمونه هایی ایده آل از طراحی بهترین کال تو اکشن و همچنین ارائه توصیه هایی به شما در این خصوص خواهیم پرداخت.

کمه کال تو اکشن چیست؟

دکمه کال تو اکشن متشکل از یک عبارت کوتاه، معمولا یک الی دو کلمه است که مخاطبان را دعوت به انجام اقدامی خاص در وب سایت می کند. دکمه کال تو اکشن یک باکس قابل کلیک می باشد که مخاطب را به صفحه بعدی جهت پیمودن گام بعدی متصل می کند. این دکمه که به آن دکمه فراخوان به عمل نیز گفته می شود یکی از مهم ترین بخش ها در وب سایت های انتفاعی می باشد.

کال تو اکشن ها دریچه ارتباط با بازدید کنندگان سایت و یکی از عوامل کلیدی در افزایش فروش محصولات محسوب می شوند.

توصیه هایی جهت طراحی بهترین کال تو اکشن

TAKE ACTION

پیش از آنکه به معرفی چند نمونه خوب از طراحی دکمه کال تو اکشن بپردازیم ابتدا لازم است شرح دهیم که چه اقداماتی منجر به طراحی بهترین کال تو اکشن می گردند. این امر در درک بهتر شما از نمونه هایی که در ادامه خواهیم آورد نیز موثر می باشد.

با بهره گیری از توصیه های زیر قادر خواهید بود میزان کلیک دکمه کال تو اکشن وب سایت خود را افزایش دهید:

استفاده از کلمات مناسب:

بهترین شیوه برای القای حس اضطرار به مخاطب و از طریق آن تشویق او به انجام یک عمل استفاده از افعال امری می باشد. رایج ترین فعل هایی که در طراحی کال تو اکشن ها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: خرید کنید، سفارش دهید، به سبد خرید اضافه کنید، شروع کنید، عضو شوید، سابسکرایب کنید، دانلود کنید، بیشتر بدانید، ادامه دهید و غیره.

حفظ ایجاز و سادگی:

رعایت گزیده گویی و خلاصه کردن مطلب در یک الی دو کلمه از اساسی ترین اصول طراحی دکمه کال تو اکشن می باشد. همچنین لازم است تعداد دکمه های کال تو اکشن موجود در یک صفحه سایت را نیز به حداقل ممکن کاهش دهید.

توصیه می کنیم در هر صفحه از وب سایت خود نهایتا دو بار از دکمه کال تو اکشن استفاده کنید. رعایت سادگی و ایجاز کال تو اکشن ها منجر به افزایش بهره وری و کارآمدتر شدن آنها می شود. متن های طولانی همیشه در معرض این خطر هستند که در میان انبوه اطلاعات موجود در یک سایت گم شوند و از نظر پنهان بمانند.

توجه به نیاز مخاطب:

اگر قادر باشید ذهنیات و روحیات مخاطب خود را پیشبینی کنید می توانید به طراحی بهترین کال تو اکشن با بیشترین میزان کلیک بپردازید. آیا بهتر است مخاطب خود را مستقیما دعوت به خرید کنید یا اینکه دعوت او به دانلود اطلاعات تکمیلی برای شروع مناسب تر است؟ با کسب شناخت بیشتر از مخاطبان خود قادر خواهید بود کال تو اکشنی با بیشترین نرخ تبدیل و بالاترین میزان کلیک طراحی نمایید.

افزایش دسترس پذیری دکمه کال تو اکشن:

یکی از نکات کلیدی در طراحی بهترین کال تو اکشن بولدتر کردن آن است. لازم است که کال تو اکشن شما حتما به چشم مخاطب بیاید و به راحتی قابل دیدن باشد. استفاده از رنگ، افزایش سایز تا سطح مناسب و بهره گیری از طراحی های هدفمند از جمله ابزارها جهت حصول این هدف می باشند.

مقاله مرتبط:”نکات طراحی لندینگ پیج برای داشتن بیشترین نرخ تبدیل “

نمونه های موفقی از طراحی یک کال تو اکشن ایده آل

سایت Slack:

برای درک کیفیت دکمه کال تو اکشن طراحی شده توسط این سایت لازم است این را در نظر بگیرید که ماموریت این برند ساخت آینده ای بهتر برای مخاطبان خود تعریف شده است. این سایت در طراحی کال تو اکشن خود از عبارت «حالا این فرصت شما برای ساخت آینده ای بهتر است» استفاده کرده است. با تاکید بر کلمه «حالا». این طراحی قطعا در افزایش انگیزه مخاطبان برای کلیک روی باکس کال تو اکشن اثر فوق العاده ای داشته است.

این سایت همچنین در قسمت منوی خود به ارائه اطلاعات تکمیلی درباره قیمت و سایر فاکتورها نیز پرداخته است. برای هر کدام از این موارد نیز یک کال تو اکشن مجزا طراحی شده است. از جمله «عضویت رایگان» و «ارتباط با کارشناسان فروش». در واقع باید بگوییم در این سایت همه چیز سر جای خودش قرار دارد.

سایت Box:

سایت Box

برند Box در زمینه طراحی سرورهای انبارداری برای سازمان های بسیار بزرگ نظیر بیمارستان ها و دانشگاه ها فعال است. این برند با توجه به شناختی که از مشتریان بالقوه خود دارد متوجه این موضوع شده است که بازدید کنندگان سایت ابتدا نیاز به برقراری تماس مستقیم با برند دارند تا از کیفیت خدمات آن اطمینان حاصل کنند. در نتیجه در طراحی کال تو اکشن های خود به این نکته توجه ویژه داشته است.

همچنین برای افزایش اعتماد مخاطبان یکی از کال تو اکشن های خود را به «درخواست دمو» اختصاص داده است. در واقع باید گفت در این کسب و کار خاص دموها می توانند اعتماد مشتریان را در خصوص کیفیت محصولات به طور کامل جلب نمایند. در نتیجه این برند با قرار دادن کال تو اکشن «درخواست دمو» در جهت برآورده نمودن این نیاز مخاطبان خود گام برداشته است.

سایت Domino’s:

گاهی اوقات طراحی یک کال تو اکشن برای پاسخگویی به نیازهای تمام مخاطبان کافی نیست. به طور مثال سایت رستوران Domino’s دو دکمه کال تو اکشن را کنار هم قرار داده است. یکی تحویل در منزل و یکی تحویل در رستوران. وضوح و سادگی این کال تو اکشن ها و طراحی زیبای آنها از مهم ترین ویژگی های دکمه فراخوان به عمل این سایت می باشد.

سایت Zoom:

برند زوم از برترین پلتفرم های کنفرانس های ویدیویی است. این برند در طراحی دکمه کال تو اکشن خود از ترکیب جالب «چرا زوم؟» استفاده نموده است. این پرسش می تواند کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و در افزایش میزان کلیک تاثیر بسزایی داشته باشد. به خصوص اینکه در قسمت بالایی این کال تو اکشن با حروف درشت درج شده است: زوم دارای رنک اول از دیدگاه مصرف کنندگان است.

سایت International Rescue Committee:

وقتی سادگی و خلاقیت با هم ترکیب می شوند امکان موفقیت به شدت افزایش می یابد. این سایت در طراحی دکمه کال تو اکشن خود تنها از یک کلمه استفاده نموده است: ببخشید! سایر طراحی های صورت گرفته در پیرامون باکس کال تو اکشن نیز در افزایش تاثیرگذاری آن موثر بوده است. استفاده از رنگ سیاه و زرد، تصویری از کودکان افغان و جملات کوتاهی درباره فضیلت بخشندگی و کمک به همنوع ترکیب بسیار قدرتمندی را برای این سایت ایجاد نموده است.

این سایت به خوبی به طراحی بهترین کال تو اکشن جهت بیدار نمودن حس وظیفه اخلاقی پرداخته است.

سایت Lever:

این برند که در زمینه ارائه خدمات دیجیتال فعالیت می کند در طراحی دکمه کال تو اکشن خود بر امکان مشاوره های رایگان تاکید گذاشته است. کال تو اکشن این سایت متشکل از این کلمات می باشد: بیایید صحبت کنیم. در واقع نوع خاص این کسب و کار ایجاب می کند که مشتریان بالقوه آن پیش از عقد قرارداد با برند به کسب اطلاعات کامل درباره خدمات آن بپردازند.

دوستانه بودن و آماده پاسخگویی بودن دو حس کلیدی القا شده توسط کال تو اکشن این سایت هستند.

سایت Soundcloud:

این برند پخش موزیک از یک جمله کوتاه و در عین حال گویا برای یکی از کال تو اکشن های خود بهره برده است: از نوازندگی خود کسب درآمد کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به ذکر مهم ترین نکات و ارائه کلیدی ترین راهنمایی ها در جهت طراحی بهترین کال تو اکشن پرداختیم. کال تو اکشن ها از مهم ترین بخش های وب سایت های مربوط به کسب و کار می باشند و طراحی خوب آنها تاثیری چشمگیر در افزایش درآمدهای برند شما خواهد داشت. با بهره گیری از راهنمایی های ارائه شده در این مقاله قادر خواهید به طراحی بهترین کال تو اکشن برای وب سایت برند خود بپردازید.