راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون شاید در تصور برخی از افراد امکان پذیر نباشد، اما اینطور نیست. برای راه اندازی یک کسب و کار به پول زیادی نیاز ندارید؛ و برای اثبات آن به شما، در اینجا چند ایده تجاری معرفی خواهیم کرد که می توانید با ۶۰ میلیون یا کمتر شروع کنید. البته ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید.

آیا می خواهید خودتان به صف صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید؟ ایده ای دارید که چه کسب و کاری را باید شروع کنید؟ اگر پول کمی در اختیار دارید یا حتی یک ایده عالی دارید، ممکن است بتوانید زودتر از آنچه فکر می‌کنید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید؛ و همانطور که سود بیشتری کسب می کنید، می توانید آن پول را در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید تا بتواند شکوفا شود. حتی ممکن است روزی بتوانید کارمندانی را برای کمک به رشد کسب و کار خود استخدام کنید.

آیا راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون امکان پذیر هست ؟

احتمالاً این ضرب المثل را شنیده اید که  پول پول میاره». در حالی که حقیقتی در پشت این عبارت وجود دارد، این یک استاندارد طلایی نیست. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید تنها با سرمایه گذاری ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومان، یک کسب‌وکار موفق راه‌اندازی و توسعه دهید.

اگر راه هایی برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون می خواهید و نیاز به الهام دارید، ما چند ایده مناسب را برای شما آماده کرده ایم که می توانید برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون یا 60 میلیون تومانی از آنها استفاده کنید.

راه اندازی آشپزخانه خانگی:

یکی از بهترین ایده ها برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون در ایران است که اگر بتوانید به درستی در این زمینه تبلیغات کنید و کیفیت غذاها و قیمت آنها را بهتر کنید، قطعا در زمان کوتاهی به درآمد خوبی خواهید رسید. برای راه اندازی این نوع کسب و کار خانگی شما به تجهیزات خاصی نیازی ندارید، خیلی از لوازم آشپزی مهم در اکثر خانه ها موجود بوده و شما تنها به ظروف یکبار مصرف نیاز دارید. از مزیت های این نوع کسب و کار می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی این کار ریسک کمی دارد
  • امکان توسعه در کوتاه ترین زمان
  • درآمد خوب و قابل قبول
  • امکان تهیه غذا بر اساس سفارش مشتری
  • نیاز به هزینه تبلیغات بسیار کم
  • نیاز به سرمایه گذاری کم حتی با ۵۰ میلیون تومان

طراحی و تولید صنایع دستی و زیور آلات:

تنها با خرید مواد اولیه مانند انواع سنگ‌، انواع شیشه و کریستال، خمیر پلیمری، انواع مفتول، انواع قفل، انواع اتصالات و چند مورد از تجهیزات مورد نیاز مانند انواع انبر، انواع سیم‌چین، صفحه میخی، سوهان، مته مروارید، قیچی مخصوص، جعبه مخصوص نگهداری مهره‌ها، متر یا خط‌کش و … می توانید اقدام به –    طراحی و تولید صنایع دستی و زیورآلات کنید.

در یک فضای کوچک می توانید این کار را انجام دهید و اگر فضای لازم برای این کار را ندارید می توانید یک مغازه کوچک اجاره کنید. برای فروش محصولات تولیدی خود نیز می توانید از وب سایت شخصی خود و یا پیج اینستاگرامی خود استفاده کنید. به هر حال این موضوع ایده خوبی برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون است.

پرورش گل و گیاه

اگر از کار در فضای باز و بازی در خاک لذت می برید و اطلاعات زیادی در مورد گل ها، درختان، درختچه ها و باغچه های سبزی دارید، به احتمال زیاد می توانید برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون مناسب باشید. اگر فضای لازم برای پرورش گل و گیاه را دارید می توانید این کار را شروع کنید. شما برای راه اندازی کسب و کار با 60 میلیون و یا کمتر می توانید روی این ایده متمرکز شوید و در کوتاه ترین زمان سود خوبی کسب کنید.

4 عدد گل کاشته شده در گلدان

برای این کار می توانید حتی از بخشی از حیاط و یا پارکینگ نیز استفاده کنید. در این صورت شما تنها باید هزینه گلدان و نیز هزینه خرید بذر و تخم گیاه را بپردازید و یک فضای سرپوشیده برای گل های خود ایجاد کنید.

فروش بیمه عمر

یکی از بهترین ایده‌های کم‌هزینه کسب‌وکار کوچک این است که به عنوان یک نماینده مجاز بیمه عمر وارد تجارت شوید. مزیت اصلی تبدیل شدن به یک نماینده مجاز بیمه عمر این است که افراد بالقوه همه جا هستند، بنابراین برای یافتن افراد نیازی به منبع زیادی از سرمایه اولیه ندارید.

پیشنهاد می کنم برای راه اندازی کسب و کار با 60 میلیون و یا کمتر روی این ایده تمرکز کنید و سعی کنید ابتدا آموزش مقدماتی آن را بگذرانید.

فروش کالاهای دست ساز و یا دست دوم

در حال حاضر شما می توانید با کمترین هزینه برای فروش کالاهای دست ساز و یا دست دوم اقدام کنید. این کار آموزش خاصی لازم ندارد و شما می توانید با کمترین بودجه این کار را انجام دهید. فروش کالاهای دست ساز و یا دست دوم یک ایده مناسب برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون است.

طراح لباس

اگر استعداد خیاطی دارید و در این زمینه تجربه لازم را دارید می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای شروع می توانید با کمترین هزینه یک چرخ خیاطی مناسب و مواد اولیه لازم برای این کار را تهیه کنید. مطمئن باشید تمام هزینه اولیه شما برای شروع این کار کمتر از ۶۰ میلیون خواهد بود. سپس می توانید لباس های خود را به صورت آنلاین یا در بوتیک های محلی بفروشید.

عکاسی

دوربین ها و تجهیزات عکاسی می توانند بسیار گران باشند؛ اما می‌توانید با داشتن اصول اولیه مانند دوربین و یک یا دو لنز، کار عکاسی را شروع کنید. شما می توانید با کمتر از ۶۰ میلیون تومان یک دوربین مناسب با چند لنز خوب خریداری کنید. بعد از شروع کار خود و رونق آن می توانید چند لوازم جانبی تهیه کنید و شاید یک وب سایت برای نمایش کارهای خود راه اندازی کنید.

نتیجه گیری

برای راه اندازی کسب و کار با 50 میلیون نیازی به پس انداز زیاد پول یا گرفتن وام تجاری ندارید. در واقع، ایده های تجاری وجود دارد که می توانید با تنها ۵۰ یا ۶۰ میلیون یا کمتر آنها را شروع کنید. برای راه اندازی کسب و کار مناسب، علاوه بر داشتن بودجه کافی شما به علاقه و انگیزه کافی نیز نیاز دارید تا بتوانید به درآمد مناسبی دست پیدا کنید. امروزه کسب‌وکارهایی وجود دارند که می‌توانید تنها با ۵۰ میلیون تومان آنها را راه‌اندازی و تأسیس کنید.