موفقیت هر کسب و کاری به میزان موفقیت شما در فروش آن محصول بستگی دارد. توصیه می کنم برای افزایش فروش صنایع دستی خود برخی از نکات ساده و موثر را دنبال کنید که هم منافع کوتاه ‌مدت و هم منافع بلند مدت تجارت شما را تضمین می‌کند.

در متن زیر چند نکته عالی هم برای مبتدیان در این صنعت و هم برای صنعتگران با تجربه آورده شده است. ما سعی کرده ایم تا بهترین روش ها و راهکارها را برای افزایش فروش به شما معرفی کنیم تا نتیجه خوبی از آن کسب کنید.

معرفی راهکار های نوین افزایش فروش صنایع دستی

در ادامه چند روش مهم برای افزایش فروش صنایع دستی را بررسی می کنیم.

برنامه ریزی دقیق و فروش بهترین محصولات صنایع دستی

ابتدا باید با یک برنامه ریزی دقیق کار خود را شروع کنید، سپس بهترین کارهای صنایع دستی خود را برای افتتاحیه برجسته کرده و به نمایش بگذارید. این موضوع به شما کمک می کند تا به عنوان یک فروشنده معتبر مطرح شوید. ضرب المثلی که برای این موضوع صدق می کند، این است که “اولین برداشت آخرین برداشت است” و این ضرب المثل بیش از آنچه تصور می کنید صادق است. شما باید بتوانید روی مخاطب خود تاثیر بگذارید و آنها را وادار به خرید کنید.

ارتباط با دوستان و خانواده

هنگام ایجاد کسب و کار صنایع دستی، اولین قدم می تواند کار با دوستان نزدیک و خانواده شما باشد. آنها نه تنها زمینه آزمایش خوبی را برای محصولات صنایع دستی شما فراهم می کنند، بلکه می توانند اولین مشتریان شما نیز باشند و به افزایش فروش صنایع دستی شما کمک کنند.

خانمی که در حال ساخت ظرف سفالی است

ایجاد یک شبکه اینستاگرامی و یا تلگرامی با طرفداران و خانواده؛ می تواند به صرفه جویی در هزینه های بازاریابی شما کمک کند. اگر کار کوچکی را شروع کرده اید و نمی خواهید برای تبلیغات هزینه زیادی کنید، انتشار اخبار در مورد کسب و کارتان از طرف دوستان و آشنایان یک استراتژی بازاریابی خوب است.

مقالعه مرتبط:”معرفی 4 استراتژی افزایش فروش در تلگرام 

حداقل یک آگهی درج کنید

شما باید اهمیت بازاریابی را در هنگام راه اندازی یک کسب و کار درک کنید. بسیاری از مردم این اشتباه بسیار آشکار را مرتکب می شوند که اقدام لازم برای بازاریابی مستقیم را انجام نمی دهند تا اطمینان حاصل کنند که مردم از کسب و کار آنها آگاه می شوند. شهرت تجاری شما می تواند از طریق دوستان و خانواده گسترش یابد. اما شما باید حداقل یک آگهی در یک مکان برجسته مانند شبکه های اجتماعی، روزنامه، تلویزیون و … قرار دهید.

بازاریابی مستقیم می تواند توجه تعداد زیادی از مردم را به سمت صنایع دستی شما هدایت کند و تاثیر خوبی روی افزایش فروش صنایع دستی شما داشته باشد.

بازار خود را هدف قرار دهید

یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش صنایع دستی حضور در نمایشگاه های صنایع دستی و بازارهای صنایع دستی است. این نوع مکان ها و این نوع رویدادها نه تنها فرصتی مناسب برای ارتباط با افراد جامعه فراهم می‌کند، بلکه فرصتی مناسب برای نمایش خلاقیت‌های هنری شما است.

ارزش تعیین بازار هدف را نمی توان دست کم گرفت. اگر از قبل بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و احتمالاً چه گروهی از مردم ؛ بیشتر از همه صنایع دستی شما را خواهند خرید، حداکثر نتیجه را به دست خواهید آورد.

به این ترتیب اگر آن افراد را هدف قرار دهید، افزایش فروش صنایع دستی را شاهد خواهید بود. شما می توانید در یک نمایشگاه صدها نفر را وادار کنید که به صنایع دستی شما نگاه کنند و حتی یک فروش هم نداشته باشید. این موضوع همیشه با یک رویکرد غیر هدفمند اتفاق می افتد. اما اگر مشتریان هدفمندی به دست آورید، می توانید فروش بیشتری داشته باشید.

نظر مردم را در مورد کار خود بپرسید

بازار خود را بررسی کنید، واکنش مصرف کنندگان به محصولات خود را دریافت کنید. از آنها بخواهید در مورد صنایع دستی شما پیشنهاد و یا نظر بدهند و واقعاً به آنچه آنها می گویند گوش دهید. این موضوع به شما کمک می کند کشف کنید که آنها به دنبال چه چیزی هستند و به این ترتیب افزایش فروش صنایع دستی را در کسب و کار خود شاهد خواهید بود.

سعی کنید بیشتر از همه با خریداران ارتباط برقرار کنید و با لبخند از آنها استقبال کنید. این موضوع همیشه تأثیر خوبی بر جای می گذارد و به ایجاد یک رابطه خرید پایدار کمک می کند.

یک برند برای خود ایجاد کنید و سعی کنید آن را تثبیت کنید

توسعه هویت برند شما در حوزه صنایع دستی جدا از بازاریابی است، اما برای آن ضروری است. برندسازی به معنای این است که به مشتریان خود بگویید شما کی هستید و کسب و کار شما چیست. مردم تمایل دارند به سمت برندهای موفق و مطرح بروند، زیرا قابل اعتماد تر هستند و شناخت لازم از آنها را دارند. اگر تازه وارد هستید نگران نباشید با روش های خلاقانه می توانید در چندین ماه برند خود را به شهرت برسانید.

محل فروش مناسب را انتخاب کنید

صنایع دستی ساخته شده با حصیر در بازار فروش

هر مکانی برای فروش صنایع دستی مناسب نیست. برای اهداف خود منطقی است که از جایی شروع کنید که مشتری هدف شما در آنجا حضور دارد و احتمالاً از محصولات شما خرید می‌کند.

امروزه پلتفرم هایی مانند اینستاگرام یا تلگرام با بیشترین تعداد کاربران، بهترین مکان برای فروش صنایع دستی هستند. اگر بتوانید پیج کاری خود را در این شبکه ها ایجاد کنید می توانید با افزایش فروش صنایع دستی مواجه شود.

علاوه بر این که شما از پلتفرم های اجتماعی برای فروش صنایع دستی خود استفاده می کنید، باید استفاده از هشتگ‌ها، تولید عکس‌های با کیفیت بالا را نیز در برنامه کاری خود قرار دهید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید روش ها و راهکارهای زیادی برای افزایش فروش صنایع دستی وجود دارد که می توانید متناسب با فعالیت کاری خود از آنها استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به موفقیت برسید. مهمترین این راهکارها، انجام تبلیغات مناسب و مکان فروش مناسب است. شما می توانید از امکانات مختلف مانند پلتفرم های اجتماعی برای تبلیغات کار خود استفاده کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

با مطالعه این مقاله، می توانید با مهمترین روش های افزایش فروش صنایع دستی آشنا شوید، اما توصیه ما به شما این است که از افراد صاحب نظر در این کار مشاوره دریافت کنید تا نتیجه بهتری از کار خود بگیرید.