راه اندازی کسب و کار یکی از هیجان انگیز ترین و سرنوشت ساز ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید. اگر این تصمیم را درست عملی کنید و راهکار های ارائه شده ی خوبی را در نظر بگیرید حتما موفق خواهید شد.

راه های مختلفی برای راه اندازی کسب و کار وجود دارد اما مهم این است که قبل از آن که شروع به اقدام کنید، ایده ی راه اندازی کسب و کار، پولی که می خواهید هزینه کنید و زمان دستیابی به اولین درآمد را در نظر بگیرید.

پس قبل از آن که اولین قدم را بردارید با ادامه ی مقاله همراه باشید. ما در این مقاله راه اندازی کسب و کار را از صفرتا صد را به شما آموزش می دهیم.در این مقاله می توانید آموزش راه اندازی کسب و کار با میزان سرمایه های مختلف از ده میلیون تومان تا صد میلیون تومان را یاد بگیرید.

راه اندازی کسب و کار از کجا شروع کنم؟

شروع راه اندازی کسب و کار و یا همان کارآفرینی ایده ی جذابی است که به طور قابل توجهی بر زندگی شما و اطرافیان تان تاثیر می گذارد. تصمیم گیری برای برداشتن اولین قدم و چگونگی راه اندازی آن می تواند برای برخی که تجربه ی اولین کار را دارند دلهره آور باشد.

از کجا شروع کنم؟ به چه کسی بفروشم؟ چه چیزی را بفروشم و یا چگونه مشتری را جذب کنم از سوال هایی است که ذهن صاحب کسب و کار را درگیر می کند.

  خوشبختانه این نکته را باید بدانید که بسیاری از افرادی که در کسب و کارهای ساده یا کسب و کار اینترنتی و راه اندازی تجارت شخصی خودشان، موفق شده اند از همین ابتدا قدم های برنامه ریزی شده ای برداشتند.

فردی درحال برنامه ریزی

پس اگر در راه اندازی کسب و کار  جدی هستید از فکر کردن بیهوده بپرهیزید و فرقی نمی کند که شروع اولین کسب و کار و یا دهمین شما باشد تنها باید در این راه ثابت قدم و استوار باشید.

در این مقاله 14 قدم اولیه آزمایش شده در مورد نحوه ی شروع یک کسب و کار از پیدا کردن ایده تا پول سازی و راه اندازی و فروش محصولات به شما کمک می کند.

پیش نیاز کلی برای شروع هر نوع کسب و کاری برنامه ریزی، تصمیم گیری های مالی، تحقیقات بازار، کسب دانش و مهارت اندوزی از پیش نیاز های شروع هر کسب و کاری می باشد.

شما با آموختن در این زمینه ها می توانید افکار خود را سازماندهی کنید و جزئیات مهم در کسب و کار خود را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنید.

قدم اول: آیا از لحاظ ذهنی آمادگی شروع کسب و کار و موفقیت را دارید؟

 

هنگامی مشخص می شود که شما برای شروع کسب و کاری آماده هستید که نشان بدهید در چهارچوب ذهنی خود طرحی از درامدزایی و موفقیت را رسم کرده اید. اگر از روی بیکاری و یا بی حوصلگی اقدام به راه اندازی کسب و کاری کنید قطعا در آن موفق نخواهید شد.

اگر در تصمیم گیری در راه اندازی کسب و کار خود مصمم نباشید هر چالشی که پیش روی مسیر کارآفرینی شما باشد از جانب شما شکست تلقی می شود و شما را از ادامه ی مسیر باز می دارد.

 قدم دوم: ایده پردازی و انتخاب کسب و کار

مرحله ی ایده پردازی یکی از اصلی ترین مراحل راه اندازی کسب و کار محسوب می شود. در این مرحله باید بفهمید که به چه نوع کسب و کاری علاقه دارید و یا مهارت انجام آن را دارید و می توانید آن را به عنوان شغل اصلی خود در نظر بگیرید و از آن درآمدزایی کنید.

اگر هنوز سن کمی دارید و یا مهارت خاصی را کسب نکرده اید می توانید فهرستی از علایق خود را تهیه کنید و تک تک علایق خود را به عنوان ایده ی تجاری و پول ساز بررسی کنید.

و یا اینکه اگر علاقه ی خاصی ندارید و صرفا به دنبال کسب و درآمد و تجارت هستید می توانید از موتور جست و جوی گوگل کمک بگیرید. استفاده از گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید لیست ایده های پول ساز در تجارت را پیدا کنید و روی صرف وقت و هزینه و یا انتخاب آن به عنوان کسب و کار شخصی سرمایه گذاری کنید.

قدم سوم :نحوه ی ارائه و عرضه ی کسب و کار

پس از آنکه ایده ی تجاری خود را مشخص کردید. باید به نحوه ی اجرا و چگونگی ارائه ی آن به دست مشتریان برنامه ریزی کنید. انتخاب نوع مدل و ارائه ی کسب و کار استراتژی کسب و کار شما را مشخص می کند.

در تجارت معمولا چند مدل استراتژی وجود دارد که در این قسمت به معرفی چند مدل متداول از آن می پردازیم.

استراتژی وابسته: در این مدل از کسب و کار شما محصولات و خدمات دیگر کسب و کار هارا تبلیغ و یا به فروش می رسانید. این نوع درآمد زایی تقریبا غیرفعال محسوب می شود و تنها مسیر درآمدزایی شما دریافت کمیسیون است.

استراتژی مستقیم: در این مدل از کسب و کار شما مستقیم با مشتری در ارتباط هستید و محصولات و یا خدمات خود را به دست آنان می رسانید.

قدم چهارم: طراحی کسب و کار

گروهی در حال راه اندازی کسب و کار

نوشتن یک طرح کسب و کار عالی می تواند سبب موفقیت یک تجارت شود. طراحی کسب و کار یک برنامه ریزی دقیقی است که نقشه ی راه تجارت را به خوبی روشن می کند.

طراحی کسب و کار سبب می شود تا کارآفرینان درباره ی ایده ی تجاری خود فکر کنند و درک روشنی نسبت به امور مالی و رقابت با سایر کسب و کار ها داشته باشند.

در طراحی کسب و کار چه چیزهایی مهم است؟

هدف کلی

اولین قسمت از طراحی کسب وکار نوشتن هدف کلی است. در هدف کلی مشخص می شود که تمرکز اصلی کسب و کار شما بر روی ارائه و فروش چه محصولات و خدماتی است.

در هدف کلی می توان اطلاعات اولیه مانند میزان سرمایه و ساختار مالکیت را مشخص کرد.

استراتژی تجاری

استراتژی تجاری یعنی تمام برنامه های اقتصادی که برای رسیدن به اهداف کلی کسب و کار به کار می رود را استراتژی تجاری می نامند. در این برنامه ریزی باید تمام آنچه را که در کوتاه مدت و یا بلند مدت می خواهید انجام دهید را بنویسید.

برای مثال اگر سرمایه کم دارید باید چگونگی تهیه ی منابع مالی مشخص شود و یا حتی چگونگی بازپرداخت وام نیز شرح داده شود.

توضیح جامع

در بخش باید تمام مشخصات محصولات و یا خدمات تولیدی از جانب کسب و کار شما مفصل توضیح داده شود. در این قسمت باید نحوه ی عملکرد محصولات و یا خدمات، چگونگی قیمت گذاری، راهکار های بازاریابی و جذب مشتری، نحوه ی پذیرش سفارشات نیز تعریف شود.

طرح جذب مشتری

یکی از قسمت های اصلی و مهم در طراحی کسب و کار جذب مشتری و چگونگی بازاریابی است. در این بخش است که نقاط قوت و ضعف کسب و کار شما را مشخص می کند.

در این قسمت از طراحی باید چگونگی متقاعد کردن مشتری برای خرید محصولات و وفادار کردن آن ها به برند و محصولات کسب و کار شما به خوبی شرح داده شود.

پیش بینی های درآمدی

در این قسمت باید میزان افزایش فروش، هزینه های جاری، سودماهیانه ی کسب و کار خود را در یکسال تخمین بزنید. البته این اعداد و ارقام به دست آمده به دلیل آن که کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید خیلی دقیق نخواهد بود اما سبب می شود حواستان به دخل و خرجتان باشد.

قدم پنجم: شناسایی و تحلیل بازار

کارناسان در حال شناسایی بازار

بعد از طراحی اولیه و کلی کسب و کار باید بازار فروش خود را بررسی کنید. بررسی و تحلیل بازار های فروش کسب و کار به صاحبان کسب و کار ها این امکان را می دهد که شناخت نسبی از مسیر پیش روی کسب و کارشان را پیدا کنند.

 برخی از کسب و کار ها در یک بازده زمانی مد می شوند و در بین مردم محبوبیت پیدا می کنند اما بعد از چندی از مد می افتند و به سرعت نیز فراموش می شوند. در قبل از شروع کسب و کار باید به این نکته توجه کنید که کسب و کار شما یک مد زود گذر نباشد و صاحبان کسب و کارها با تحلیل بازار می توانند متوجه شوند که کسب و کارشان یک مد، ثابت و یا در بازار در حال رشد است.

اگر به دنبال یک کسب و کار دائمی هستید حتما سراغ بازار پایدار بروید. بازار های پایدار با ثبات هستند و در برابر شوک ها و دست اندازها دوام می آورند. به طور مثال بازار پوشاک یکی از همین بازار های پایدار است زیرا هیچ گاه این بازار رو به زوال نیست و یک کالای اساسی و مورد نیاز مردم است و تقاضا همیشه برای این محصول زیاد است.

قدم ششم: انتخاب نام تجاری

نام کسب و کار نشان دهنده ی هویت و ماهیت کسب و کار شماست. در همان روز های شروع اولیه ی کار هر نامی که به ذهنتان خطور می کند آن نامی نیست که همیشه باید با آن کسب و کارتان را شناخت.

برای تجارت خود نامی انتخاب کنید که مشخص کننده و بیان کننده ی کسب و کار شما باشد. این نام باید کوتاه و به یادماندنی باشد. برای نام گذاری کسب و کار خود اگر از کمی خلاقیت و نبوغ استفاده کنید می توانید نامی همسو با کسب و کارتان و همچنین ماندگار انتخاب کنید.

در انتخاب نام کسب و کار خود حتما این نکته را مدنظر قرار دهید که افرادی که در کسب و کار مشابه شما فعالیت میکنند از نام های مشترک با آنان استفاده نکنید و به سمتی کاملا متفاوت نام گذاری کنید تا تجارت تان اصیل به نظر برسد.

قدم هفتم: شناسایی رقبا

برای شروع کسب و کار خود یکی از مهم ترین قدم هایی که باید برداشته شود شناسایی سایر رقبایی است که مشابه کسب و کار شما فعالیت تجاری انجام می دهند. بعنی به طور واضح باید برای کسب و کارخود چشم انداز رقابتی ترسیم کنید و جایگاه رقبا خود را در بازار فروش بررسی کنید.

شناسایی رقبا و بررسی میزان رقابت در کسب و کار شما سبب می شود تا بتوانید نیاز بازار را بسنجید و با تولید و عرضه ی متفاوت  نظر مشتری را جلب کنید و سهم بزرگی از بازار فروش را در دست بگیرید. اگر کسب و کار شما یک پیشنهاد برتر به مشتریان بدهد به راحتی می توانید سایر رقبای خود پیشی بگیرید.

قدم هشتم: یک مشکل را حل کنید

در تجارت و کسب و کار یک قانون طلایی وجود دارد و آن هم این است که اگر بتوانید یک مشکل را حل کنید و یا یک مانع را بردارید مردم حاضر به پرداخت پول بیشتری هستند.

حل کردن یک مشکل یک نکته ی کلیدی در تجارت است به طوری که حتی بسیاری از کسب و کار ها در جهت برطرف کردن برخی از مشکل ها به وجود می آیند. به طور مثال خدمات آرایشی بهداشتی که بسیار پر رونق و پرسود می باشد در جهت رفع بیماری های پوست و مو به وجود آمده است.

در حرفه ی کاری خود به دنبال یک مشکل بگردید و بعد در جهت رفع آن راهکار و یا محصول ارائه دهید.

برای مثال اگر مربی ورزش هستید و بازار هدف شما بانوان کارمند و یا زنان خانه داری که وقت لازم برای ورزش کردن ندارند، هستند می توانید یک برنامه و یا حتی گروه تلگرامی تشکیل دهید و یا یک نرم افزار طراحی کنید و به صورت آنلاین برنامه ورزشی تناسب اندام را به مشتریان خود بفروشید.

قدم نهم: اهداف واقع بینانه و پشتکار داشته باشید

بسیاری از افرادی که تازه کسب و کار خود را شروع می کنند سرشار از حس موفقیت و پیروزی هستند و دارای یک حس خوش بینانه ی کاذب نیز هستند و این نکته را مدنظر ندارند که بسیاری از افرادی که در تجارت موفق شدند بسیار صبور و دارای پشتکار بالایی بودند.

تفاوت بین کسب و کار شکست خورده و موفق این است که صاحب کسب و کار باید دارای روحیه ای شکست ناپذیر و واقع بینانه ای باشد.

پس در ابتدا شروع کسب و کار برای خود اهداف منطقی ترسیم کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

قدم دهم: برای امور مالی برنامه داشته باشید

کارشناسان درحال برنامه ریزی مالی

همانطور که می دانید هدف هر کسب و کاری رسیدن به درآمد است پس برای آنکه بتوان درآمد را مدیریت کرد و جریان نقدی به دست آمده از فروش را دوباره وارد فرآیند کسب و کار کرد نیاز به سواد مالی و برنامه ریزی دارید.

قبل از آن که یک ریال برای کسب و کار خود خرج کنید تمام هزینه های تولید، فروش و یا حتی بازاریابی و تبلیغات را یادداشت کنید و حتی پرداخت هزینه ی برای اتفاقات ضروری را محاسبه کنید. برنامه ریزی مالی در کسب و کار سبب می شود زودتر اهداف تجاری تحقق یابند.

در برنامه ریزی مالی باید به میزان درآمد، هزینه های جاری، پیش بینی درآمد تا هزینه های جاری را پوشش دهد، توجه کرد.

یکی از ترفند های بسیار آسان در مدیریت هزینه های کسب و کار تهیه ی کارت بانکی مجزا است. جدا نگه داشتن امور مالی و شخصی از کسب و کار تجاری و حرفه ای یکی از مراحل لازم و مهم در برنامه ریزی مالی است.

قدم یازدهم: مشورت کنید

بعد از انتخاب ایده و تعیین اهداف و انجام برنامه ریزی زمان آن رسیده که درباره ی ایده ی خود با افراد صاحب نظر و اندیشه و یا افرادی که در زمینه ی کسب و کار نوپای شما دارای تجربه ای هستند، مشورت کنید.

مشورت کردن سبب بهبود و یا انتخاب ایده های بهتر برای کسب و کار شما شده و مسیر موفقیت را برای شما هموار می کند.

دریافت بازخورد و نظر یک کارآفرین در حوزه ی فعالیت تجاری شما می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. 

قدم دوازدهم: عالی کار کنید

بسیاری از افرادی که تازه کسب و کاری را شروع می کنند به دلیل عدم بودجه ی کافی و یا عدم دسترسی به مواد اولیه خوب، اقدام به تولید محصولات و خدمات با کیفیت پایین می نمایند که این امر به شدت به ضرر کسب و کار است. زیرا تولید محصولات با کیفیت پایین و رساندن آن به دست مشتری اولین تاثیر منفی خود را که همانا از دست دادن مشتری است را می گذارد.

در کسب و کار خود اگر اقدام به تولید محصول، خدمات، آموزش و یا هنر می کنید حتما با کیفیت بالا و درجه یک کار کنید زیرا دیدگاه مشتری را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است دیگر مشتری به سراغ شما نیاید.

قدم سیزدهم: خلاقیت و متفاوت بودن را از یاد نبرید

همانطور که می دانید امروزه رقابت در دنیای تجارت بسیار بالاست و همه ی آن هایی که دارای کسب و کاری هستند خواهان شرکت در این رقابت هستند. پس اگر دارای کسب و کاری هستید اگر می خواهید در این رقابت دیده شوید و حتی تبدیل به برند شوید باید متفاوت بودن را تجربه کنید.

یکی از دلایل عدم موفقیت در این رقابت وجود تشابه در تولید محصولات و خدمات و نحوه ی ارائه ی آن به دست مشتری با دیگر کسب و کار هاست. وجود این شباهت ها کسب و کار شما را در حد متوسط نگه می دارد و مانع از پیشرفت شما می شود. پس اگر می خواهید کسب و کار شما متمایز از دیگران باشد حتما خلاقیت و نوآوری را درنظر بگیرید.

قدم چهاردم: کسب و کار خود را تبلیغ کنید

یکی از مهم ترین مراحه در ایجاد یک کسب و کار بخش بازاریابی و تبلیغ است. در این قسمت می توان گفت کسب و کار نوپای شما تا حدودی شکل گرفته و وارد مرحله ی ارتقا شده است. در بازاریابی شما باید محصولات و خدمات خود را در مقابل مشتریان قرار داده و با جلب نظر مشتری به فروش برسید.

حال برای آن که محصولات و خدمات خود را معرفی چند ایده وجود دارد.

  • اینستاگرام

اینستاگرام یکی از آپ های جذاب و پر مخاطب در فضای مجازی است. اگر کسب و کار شما دارای محتوای بصری است می توانید برای تبلیغ و فروش از این نرم افزار کمک بگیرید. در اینستاگرام با افزایش فالوور می توان در پیج کاری به فروش بالا رسید و همچنین می توانید با اضافه کردن لینک خرید در استوری خود مسیر خرید را برای مشتریان خود راحت و آسان کنید.

مقاله مرتبط با اینستاگرام: آموزش اینستاگرامتبلیغات در اینستاگراماینستاگرام مارکتینگ

  • طراحی وب سایت

 فردی در حال طراحی سایت

یکی از راه های مهم بازاریابی اینترنتی طراحی وب سایت است. یک طراحی مناسب می تواند نظر کاربران را جلب کند و آنان را تبدیل به مشتری نماید.

در وب سایت کسب و کار شما باید اطلاعاتی نظیر انواع محصولات و خدمات تولیدی شما، دسترسی به تصاویر با کیفیت، لیست نهایی قیمت خدمات و محصولات وجود داشته باشد. برای ساخت و طراحی وب سایت می توانید از سایت ساز قدرتمند سایتی شو استفاده را ببرید که امکانات بی شماری را در اختیار شما می گذارد.

  • بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی خیابانی
  • استخدام وزیتور
  • در فروشگاه ها و نمایشگاه ها غرفه بزنید و به ارائه ی محصولات و خدمات خود بپردازید.
  • در انجمن های صنفی کسب و کار خود عضو شوید. این کار کسب و کار شما را رسمی می کند.

چرا راه اندازی کسب و کار در منزل به صرفه است؟

امروزه افراد زیادی مانند زنان خانه دار و یا دانشجویانی که به دلیل کمبود وقت به دنبال کار پاره وقت می گردند به دنبال کسب درآمد در منزل هستند و حتی جالب است بدانید بسیاری از افرادی که در خارج از منزل نیز دارای کسب و کاری هستند خواهان پیگیری آن از راه دور و انتقال آن به منزل می باشند. زیرا در هزینه ی اجاره ی ملک و یا رفت آمد صرفه جویی می شود  و برای کارآفرین نیز بسیار مناسب است زیرا موجب اندوخت سرمایه برای کارآفرین می شود.

 و  همچنین بسیاری از اقتصاددانان بر این باور هستند که راه اندازی کسب و کار در منزل نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود زیرا در این نوع کسب و کار منزل را می توان به عنوان پایگاه عملیاتی تجارت در نظر گرفت که همین امر سبب صرفه جویی بسیاری در وقت و هزینه می شود.

یکی دیگر از نقاط مثبت کسب و کار خانگی کم ریسک بودن و انعطاف پذیری می باشد به گونه ای که شما در هر زمانی که اراده کنید می توانید کار کنید و به درآمد برسید.

داشتن شغل خانگی برای مادرانی که دارای فرزند هستند که نیز بسیار مناسب است زیرا علاوه بر آن که در منزل و در کنار فرزندان خود هستند درآمد نیز دارند.

و به طور کلی می توان گفت اداره ی کسب و کار در منزل فرصت و زمان بیشتری را در اختیار کارآفرین قرار می دهد.

پس اگر ایده ی راه اندازی شغلی پر درآمد و پولسازی را در سر دارید می توانید با ویژگی های کسب درآمد در منزل بسنجید و آن را سریع در خانه ی خود راه اندازی کنید.

  1. کسب و کارهایی که نیاز به فضای زیادی ندارد.

در بسیاری از شغل های پردرامد و پولساز فقط از یک سیستم رایانه و یک خط اینترنت استفاده می شود. و امروزه نیز گوشی موبایل جایگزین رایانه شده که بسیار راحت تر و مقرون به صرفه تر است. پس اگر ایده راه اندازی مشاغلی را دارید که با اینترنت سروکار دارد خانه بهترین مکان است.

  1. کسب و کارهای غیرحضوری

برخی از شغل ها مانند بازاریابی تلفنی و یا آموزش های غیر حضوری نیز برای برای شروع در منزل مناسب هستند مانند آموزش های درسی در فضای مجازی

  1. کسب و کارهایی که نیاز به سرمایه ی بالایی ندارند

نبود سرمایه ی کافی یکی از دلایلی است که بسیاری از شغل های نوپا را از ادامه ی مسیر بازداشته است. اگر کسب و کار شما در ابتدای مسیر نیاز به سرمایه ی بالایی دارد می توانید همین ابتدا یکی از موارد پرهزینه که همان اجاره ی دفتر و یا شرکت است را با کار در منزل خط بزنید.

به طور مثال اگر ایده ی راه اندازی کارگاه شیرینی و یا خیاطی را در نظر دارید می توانید با تبدیل کردن انباری و یا یکی از اتاق های منزل خود، کسب و کارتان را شروع کنید.

و اما به عنوان آخرین نکات قبل از آن که کسب و کار خود را در منزل شروع کنید

  • حتما تحقیق کنید که قابلیت اجرا در منزل را داشته باشد.
  • محل کار خود را از زندگی شخصی و خصوصی خود جدا کنید و محل کار خود را به مانند یک شرکت و یا دفتر کوچک آماده کنید.
  • حتما نظر مثبت دیگر اعضای خانواده را جلب کنید.
  • یک صندوق پستی جداگانه از منزل برای کسب و کارتان فراهم کنید.
  • برای شغل خود ارزش قائل شوید و در نظر دیگران بزرگ جلوه دهید.
  • از خانواده ی خود کمک بگیرید و سهمی از درآمد خود را شریک شوید.

چند ایده از راه اندازی کسب و کارهای پولساز مختلف با سرمایه ی های متفاوت

کسب و کارهای بدون سرمایه و یا با سرمایه ی کم

همانطور که می دانید با توجه به بحران های اقتصادی که در کشورمان اتفاق می افتد ایده ی راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی کم به ذهن خیلی از افراد خطور می کند زیرا این بحران های اقتصادی ریسک پذیری افراد را پایین آورده و کارآفرینان و یا سرمایه گذاران نیز نگران پول و سرمایه ی خود هستند به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راه انداختن شغلی پر درآمد اما با سرمایه ی کم هستند.

شاید وقتی صحبت از شغل هایی بدون سرمایه اولیه و یا با سرمایه ی کم می شود در نظر برخی ممکن است جذاب و یا زود بازده به نظر نرسد اما این شغل ها ایمن هستند و سرمایه ی شما را خراب نمی کنند.

بنابراین ما در این مقاله به معرفی چند ایده ی پولساز و زود بازده با سرمایه ی کم و یا بدون سرمایه می پردازیم.

تهیه ی غذای خانگی

مردی در حال تهیه غذای خانگی

تهیه ی غذای خانگی و فروش آن یکی از کسب و کارهای خانگی پر طرفدار محسوب می شود شما در این شغل می توانید مشتریان خود را از بین ادارات و مدارس و یا وب سایت های موجود در این زمینه با دادن آگهی شروع کنید.

این کسب و کار خانگی برای افرادی که دست پخت خوبی دارند بسیار لذت بخش و پر سود است. برای تامین مواد اولیه نیز می توانید پول آن را پیش از پخت غذا دریافت کنید.

ثبت شرکت ها و خدمات ثبت نام

امروزه بسیاری از مخترعان و یا افرادی که به دنبال ثبت برند و ثبت شرکت خود هستند حوصله و یا وقت کاغذ بازی ها و یا بدو بدو های اداری را ندارند به همین دلیل شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و شما این خدمات ثبت نام را به آن ها بدهید. این شغل نیاز به سرمایه ی خاصی ندارد و می توانید به راحتی آن را انجام دهید. در این شغل شما باید آشنایی کامل با قوانین و خدمات اداری را داشته باشید.

خدمات مشاوره ای

این کسب و کار برای افرادی است که تخصص خاصی در زمینه ی حقوقی، آموزشی، مشاوره  خانواده و یا اقتصادی دارند مناسب است دانشجویان و یا فارغ التحصیلانی که شرایط کار در خارج از منزل را ندارند نیز می توانند این کسب و کار را راه اندازی کنند. شما در این کسب و کار می توانید خدمات مشاوره ای خود را در قالب ضبط کلیپ و یا ویدئو و بارگذاری در سایت و یا پیج خود به دست مشتری برسانید. و یا با قرار دادن تلفن در صفحه ی شخصی خدمات خود را تلفنی ارائه بدهید.

بازاریابی

بازاریابی و جذب مشتری یکی از کم سرمایه ترین و یا شاید بتوان گفت بی سرمایه ترین شغل هاست. در این شغل اگر از روش های تاثیرگذار و اصولی استفاده شود می توان گفت یکی از پردرآمدترین شغل ها می تواند باشد.

ساخت ویدئو و کلیپ های آموزشی

اگر سیستم رایانه و چند نرم افزار دارید می توان گفت برای شروع این کسب و کار نیاز به سرمایه ی خاصی ندارید. از این شغل که تقریبا با امکانات قابل دسترس و ساده می توان به درآمد رسید تنها نیاز آن داشتن خلاقیت و تولید محتوا با کیفیت عالی می باشد.

شما با توجه به توانایی و مهارت و یا دانش تخصصی خود می تواند کلیپ های آموزش خیاطی، آشپزی، تدریس دروس و یا ویدئو های آموزشی بورس و ارز دیجیتال بسازید.

مترجمی

اگر دانشجوی و یا فارغ التحصیل مترجمی زبان های خارجی هستید این کسب و کار برای شروع کار برای شما بسیار مناسب می باشد. این شغل که بدون نیاز به سرمایه خاصی برای شما درآمدزایی می کند می توانید متون و یا مقالات تخصصی را از دیگر سایت ها و یا انتشاراتی ها دریافت کنید و اقدام به ترجمه کنید.

تایپ

صحفه کلید زیبا و فردی در حال تایپ

اگر رایانه ای در منزل دارید این شغل نیز یکی از شغل های بدون سرمایه محسوب می شود بسیاری از دفاتر نشر و چاپ نیاز به تایپیست دارند که می توانید از آن ها سفارش بگیرید.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی کمتر از ده میلیون تومان

پخت کیک و کاپ کیک و فروش آن به کافی شاپ ها

یکی از کسب و کارهای کم سرمایه پخت کیک و کاپ کیک می باشد که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای شروع و راه اندازی این کسب و کار نیاز به مهارت و تخصص کیک پزی به همراه وسایل کیک پزی نظیر فر و همزن های برقی خوب دارید که تهیه ی این لوازم قطعا به سرمایه ای کمتر از ده میلیون تومان نیاز است.

برای فروش محصولات خود نیز می توانید با ساخت پیج در اینستاگرام و یا فروش حضوری در کافی شاپ ها اقدام به فروش محصولات خود کنید.

ساخت کتاب های صوتی و پادکست

امروزه بسیاری از مردم به دلیل کمبود وقت و یا نبود حوصله کتاب های طولانی نمی خوانند و بیشتر به سمت کتاب های صوتی شوق نشان می دهند. به همین دلیل شما می توانید از این نیاز و فرصت استفاده کنید و اقدام به تولید کتاب های صوتی نمایید. برای شروع این کسب و کار نیاز به یک هدست و یک میکروفون دارید تا بتوانید فایل های خود را ضبط کنید و تهیه ی این دو کالا قطعا به سرمایه ای زیر پنج میلیون تومان نیاز است.

شمع سازی

امروزه شمع به عنوان یک کالای لوکس و در عین حال آرامش بخش شناخته می شود که توجه بسیاری از خانم ها را جلب کرده است. بسیاری از طراحان و دیزاینر های مجالس عروسی نیز از شمع به عنوان تزئین دکوراسیون خود استفاده می کنند. شما می توانید با وجود این همه تقاضا در بازار اقدام به تولید شمع در منزل نمایید. اگر کمی خلاقیت و هنر و سلیقه را در تولید شمع به کار گیرید می توانید به فروش بالایی دست پیدا کنید.

معرق کاری و خراطی، ساخت اسماج، پیاده سازی فایل های صوتی، تولید محتوای متنی نیز از دیگر کسب و کار ها با سرمایه ی کم می باشد.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی 20 میلیون تومان

عکاسی سیار

شما با اجاره ی یک دوربین عکاسی می توانید به صورتی روزانه و یا هفتگی اقدام به عکاسی در محل نمایید و یا حتی می توانید دکور آتلیه داران را برای ساعتی اجاره کنید و مشتریان خود را به آنجا ببرید.

تعمیرکار سیار

اگر فنی هستید و دستی بر تعمیرات دارید می توانید به صورت سیار فعالیت کنید. برای پیدا کردن مشتریان خود نیز کافیست در دیوار تبلیغ بگذارید.

آرایشگر سیار

مردی در روی صندلی آرایشگر

اگر هنوز سرمایه ی کافی برای اجاره و خرید آرایشگاه را ندارید می توانید به صورت سیار و با حضور در محل مشتری اقدام به اصلاح و پیرایش نمایید. برای شروع این کسب و کار برای آقایان هزینه ی ابتدایی آن چیزی کمتر از ده میلیون تومان است اما اگر خانم هستید برای رنگ و یا برای میکاپ صورت به هزینه ای بیشتر از آن نیاز است.

ساخت زیور آلات برنجی و نقره

زیورآلات همیشه یکی از نیاز های جذاب برای بانوان است که اگر شما وارد این بازارکار شوید دست خالی بر نمی گردید!

همانطور که می دانید زیورآلات از جنس های مختلفی ساخته می شود که با توجه به نیاز مشتری می توانید تولید کنید. برای راه اندازی این کسب و کار نیاز به سلیقه ی و لوازم مخرج کاری، دستگاه برش ورق مس و سمباده ی برقی دارید که تهیه ی این لوازم چیزی حدود 20 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

چاپ فلکسی و بنر، پرورش ماهی های زینتی می توان با سرمایه 20 میلیون تومان راه اندازی کرد.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه 30 میلیون تومان

راه اندازی فروشگاه مجازی

خرید محصولات و فروش آن در اینترنت سود خوبی را به همراه دارد. شما می توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به کسب درآمد اینترنتی برسید. در این فروشگاه لازم نیست چیزهای عجیب و غریب و یا گران فروخته شود شما می توانید با ابتدا با خرید لوازم ارزان و قابل دسترس این فروشگاه را راه اندازی کنید. برای راه اندازی و ساخت فروشگاه اینترنتی می توانید از پلتفرم فروشگاه ساز سایتی شو بهره ببرید و در کنار فروشگاه اینترنتی یک اپ اندروید و آی او اس نیز داشته باشید.

پخت سوسیس کالباس خانگی و گیاهی

با توجه به این که در جامعه ی ما روز به روز بر تعداد گیاه خواران و سالم خواران افزایش پیدا می کند از این رو نیاز فروش چنین محصولاتی نیز به خوبی احساس می شود. شما می توانید با تهیه ی دستگاه همزن برقی صنعتی و دستگاه سوسیس پر کنی این کسب و کار را راه اندازی کنید. هزینه ی اولیه ی شروع این کسب و کار چیزی حدود 20 تا 30 میلیون تومان تخمین زده شده است.

توسعه دهنده ی نرم افزار های موبایلی

امروزه به دلیل اینکه همه چیز به صورت مجازی و اینترنتی قابل انجام شدن است، ساخت و طراحی نرم افزار و توسعه دادن آن یکی از شغل های پرکاربرد در این زمینه می باشد.

در این دوره به جرات می توان گفت فارغ التحصیلان برنامه نویسی از این فرصت برای کسب درآمد به خوبی می توانند استفاده کنند. برای طراحی و توسعه ی نرم افزارها نیاز به یک لپ تاپ با گرافیک بالا می باشد که هزینه ی تهیه ی آن چیزی حدود 20 تا 30 میلیون تومان می شود.

کارگاه خیاطی سری دوزی، آپارتی و پنچرگیری نیز از شغل های با سرمایه 30 میلیون تومان می باشد.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی 40 میلیون تومان

ساخت مجسمه های چوبی و یا پلیمری

مردی در حال ساخت مجسمه چوبی

برای ساخت مجسمه های چوبی و پلیمری اگر به صورت کارگاهی و پیشرفته بخواهید فعالیت کنید برای اجاره ی کارگاه و تهیه ی دستگاه های خراطی و قالب گیری چیزی حدود 40 میلیون تومان سرمایه نیاز است.

تولید و فروش لباس بافت بچگانه

با تهیه ی ماشین های بافت صنعتی و یا دستی در منزل می توان اقدام به تولید لباس و پتوهای بافت کودکانه نمود. هزینه ی برآورد شده ی این کسب و کار در منزل چیزی حدود 40 میلیون تومان می باشد.

راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی بالای 50 میلیون تومان

پرورش گل و گیاه های آپارتمانی

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی بسیاری از شهرنشینان به دنبال خرید و یا پرورش گل و گیاه در منزل هستند تا بتوانند روحیه ی خود را عوض کنند. شما می توانید با داشتن سرمایه ی بالای 50 میلیون تومان این نیاز را به خوبی پاسخ دهید.

تولید و پخت حلوا های تزئینی

تهیه و پخت حلوا امروزه یکی از کسب و کار های موفق خانگی محسوب می شود که این سفارشات عموما در مقادیر زیادی صورت می گیرد پس اگر می خواهید پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشید نیاز به سرمایه ی حدودا بالایی برای اجاره ی کارگاه، تهیه ی مواداولیه و لوازم پخت و پز دارید.

تعمیر کار موبایل

تعمیر موبایل و رایانه یکی از شغل های پردرآمد محسوب می شود که امروزه به دلیل حجم بالای سیستم های الکترونیکی نیاز آن در جامعه به خوبی احساس می شود. پس اگر تخصص کافی در این زمینه دارید سریع دست به کار شوید.

مقاله مرتبط: “5 ایده ی راه اندازی کسب و کار با 100 میلیون 

طراحی و تولید لباس

برای طراحی و تولید لباس و رساندن آن به دست مشتری نیاز به طراح، چرخکار حرفه ای و کارگاه دارید که سرمایه ی راه اندازی آن چیزی حدود 100 میلیون تومان به بالا است.  برای طراحی و تولید لباس اگر همگام با نیاز های روز جامعه حرکت کنید مطمئن باشید به درآمد عالی خواهید رسید.

راه اندازی کافی شاپ، رستوران نیز به سرمایه ای بالای 100 میلیون تومان نیاز دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله صفر تا صد شروع و راه اندازی کسب و کار توضیح داده شد. و شروع کسب و کار با سرمایه های مختلف نیز بررسی شد. شما می توانید با به کار بستن موارد ذکر شده کسب و کار خود را با اطمینان آغاز کنید و سود خود را به بهترین شکل ممکن ببرید.