در هر کشوری که زندگی کنید مطمئنا فرصت‌هایی برای راه اندازی کسب و کار خانگی برای نوجوانان نیز وجود دارد. منتها باید با جستجو و بررسی‌های میدانی بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. بسیاری از نوجوانان بدشان نمی آید که مقداری پول نقد اضافی به دست آورند. اما شاید به دلیل تجربه کم و اقتضای سن واقعا ندانند چه شغل‌هایی را می توانند انجام دهید. به همین دلیل در این نوشته گزینه‌هایی برای این گروه سنی آورده شده است.

کسب و کار خانگی برای نوجوانان؛ تست بازی یا نرم افزارهای آنلاین

یکی از راه‌های کسب کار خانگی که ممکن است برای نوجوانان نیز ایده آل باشد تست کردن نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری است. در بسیاری از کشورها گروه‌هایی آنلاین از آزمایش‌کنندگان نرم افزار وجود دارند. افراد با پیوستن به آنها می توانند کار‌های تست نرم افزار گرفته و به ازای کاری که انجام می دهند درآمد داشته باشند. بسیاری از نوجوانان نیز که به بازی‌های ویدیویی یا به طور کلی به فناوری علاقه دارند عضو این گروه‌ها می شوند.

 با کسب درآمد از تست نرم افزار، بازخورد ارزشمندی را به توسعه دهندگان نرم افزار و شرکت‌ها ارائه می دهید. در عین حال می توانید مهارت‌های خود را نیز تقویت کنید. این کار می تواند در آینده، یک مزیت واقعی برای شما ایجاد کند. به خصوص اگر نرم افزارهایی کاربردی مانند نرم افزار طراحی گرافیک، طراحی وب و…را تست کنید.

فروش آنلاین لباس یا لوازم جانبی دست دوم

فروش وسایل دست دوم در بسیاری از کشورها جزو انواع مشاغل خانگی است که نوجوانان زیادی به آن اشتغال دارند. نوجوانان می‌توانند سعی کنند در شهر خود مراکزی برای جمع آوری وسایل دست دوم تشکیل دهند. با این کار به نوعی به بازیافت مواد اولیه مختلف و حفاظت از محیط زیست نیز کمک می کنند. جمع آوری و فروش مجدد وسایل و لباس دست دوم کاری آسان است و می توانند درآمد خوبی نیز برای یک نوجوان داشته باشد.

کسب درآمد نوجوانان از شغل پرستاری بچه

بچه ها در حال بازی کردن

پرستاری بچه نیز یک روش رایج برای کسب درامد خانگی برای نوجوانان مخصوصا برای خانم‌های نوجوان است. اگر عاشق بچه‌ها هستید در واقع یک ایده کسب و کار در اختیار دارید. البته باید به عنوان یک پرستار بچه خود را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید. اگر بازاریابی هوشمندانه ای در رسانه‌های اجتماعی برای مهارت خود داشته باشید می‌توانید به عنوان پرستار نوجوان درآمد خوبی داشته باشید.

در پرستاری بچه و مشاغل خانگیِ مشابه، می توانید ساعات کاری خود را بسته به مطالعات و تعهدات خود تنظیم کنید. اکثر مردم در شب‌ها و آخر هفته‌ها برای مراقبت از کودکان به کمک نیاز دارند. بنابراین، شغل پرستاری به راحتی در زندگی یک نوجوان مشتاق به این شغل، قابل اجرا است.

درآمدزایی نوجوانان با  فروش اینترنتی طرح‌های هنری

برای نوجوانان هنری و خلاق فروش آنلاین آثار هنری نیز می‌تواند راه خوبی برای کسب درآمد خانگی و آنلاین باشد. به لطف فناوری‌های چاپ می توانید طرح‌های خود را به محصولات مختلف اضافه کنید و آنها را به سراسر جهان ارسال کنید. در این نوع از مشاغل خانگی شما فقط باید محصولات و طرح‌های دیجیتال خود را ایجاد کنید. سپس آنها را در پلتفرم‌های چاپ بر اساس تقاضا آپلود کنید.

 یک مشتری، مثلا لیوانی را با طرحی که شما کشیده اید خریداری می کند. شرکت، طرح شما را روی لیوان چاپ می کند و مستقیماً برای خریدار ارسال می کند. در این پلتفرم‌ها باید مطمئن شوید که محصولات را به درستی قیمت گذاری کرده اید تا از هر کالای فروخته شده سود ببرید. سایت‌های زیادی وجود دارند که طرح‌های دیگران را بر روی انواع محصولات چاپ می کنند. البته بسیاری از این سایت‌ها و پلتفرم‌ها غیر ایرانی هستند.

کسب و کار خانگی برای نوجوانان، فروش عکس

کسب درآمد خانگی به واسطه تلفن‌های هوشمند و مدرنی که دارای دوربین‌های متعدد هستند ساده‌تر از همیشه شده است. به عنوان یک نوجوان می‌توانید استعدادهای پنهان عکاسی خود را به دنیا نشان دهید. در بسیاری از کشورها که کپی رایت سفت و سختی دارند میتوان با فروش عکس پول درآورد. بسیاری از نوجوانان خوش ذوق نیز به همین شکل پول در می آورند. آنها میتوانند همه یا تعدادی از عکس‌های خود را بفروشند.

فروش عکس در پلتفرم‌هایی مانند Shutterstock و Adobe Stock را می توان به عنوان یک کسب و کار خانگی برای نوجوانان در نظر گرفت. این سایت‌ها، مکان‌هایی عالی برای پیوستن به عنوان یک مشارکت کننده هستند. هر بار که شخصی از عکس شما استفاده می کند، پول دریافت خواهید کرد. برای متمایز شدن، خارج از چارچوب فکر کنید و از مکان‌های دیدنی، جزئیات و مناظری که معمولاً توسط دیگران عکاسی نمی‌شوند، عکس بگیرید.

مقاله مرتبط:” 9کسب و کار خانگی پردرآمدکه می‌توانید همین الان شروع کنید ”

فروش غذاهای خانگی، راهی دیگر برای کسب درآمد نوجوانان

برای کسب درآمد خانگی می توان فروش کیک و کلوچه یا سایر غذاهای خانگی را امتحان کنید. این کار تنها کار مادربزرگ‌ها نیست بلکه نوجوانان نیز میتوانند از آن پول در بیاورند. با یک بازاریابی هوشمندانه در رسانه‌های اجتماعی میتوانید انواع خوراکی‌های خانگی را به دیگران بفروشید. مشتریان خود به خانه شما مراجعه خواهند کرد و از شما خرید می کنند پس حتی لازم نیست از خانه خود خارج شوید.

البته در اینگونه مشاغل خانگی باید از تمام مقررات محلی مربوط به بهداشت آگاه باشید. همچنین مطمئن شوید که تمام هزینه‌های مواد اولیه را به قیمت محصول نهایی خود اضافه می کنید و در نهایت به سود کلی می رسید. برخی از نوجوانان علاوه بر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی قدیمیِ خانه به خانه را نیز در محله خود انجام می دهند. آنها می خواهند مطمئن شوند که می‌توانند از کار خود کسب درآمد داشته باشند.

مقاله مرتبط:”معرفی 4 کسب و کار خانگی برای جوانان ”

کسب و کار خانگی برای نوجوانان؛ درج داده در سایت (دیتا اینتری)

ورود داده‌ها یکی ایده‌های کسب درآمد خانگی و آنلاین است که هزینۀ راه اندازی ندارد. همچنین ساعات کاری انعطاف پذیری دارد. به این دلیل این فعالیت شغلی برای نوجوانان نیز مناسب خواهد بود. شخصی که چنین شغلی دارد به صورت دستی، داده‌ها را به پایگاه داده یا نرم افزارهای دیگر وارد کرده و برای آن پول دریافت می‌کند.

برای موفقیت در کسب درآمد خانگی از دیتا اینتری، داشتن مهارت در برنامه‌هایی مانند مایکروسافت آفیس و Google Workspace ضروری است. اگر احساس می‌کنید که فعلا مهارت چندانی ندارید نگران نباشید. دوره‌های آنلاین رایگان و پولی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کلام آخر

در پایان باید گفت که امکان کسب و کار خانگی برای نوجوانان روز به روز در حال گسترش است. دلیل این موضوع نیز رشد روز افزون فضای مجازی و اینترنت است. تقریبا همه مواردی که در متن فوق بیان شد مستقیما با اینترنت در ارتباط هستند. البته شاید کسب و کارهای سنتی متعددی نیز وجود داشته باشند که نوجوانان می توانند در آنها مشغول شوند. اما به دلیل علاقه نوجوانان به اینترنت در این نوشته، بیشتر به کسب و کارهای آنلاین پرداخته شد. همچنین سعی شد از ذکر موارد تکراری و زیاد گفته شده پرهیز شود.