وضعیت بازار کار و شغل های آنلاین در سال های اخیر به طور پیوسته در میان اولویت‌های اصلی سیاست‌گذاری قرار گرفته و دسترسی به منابع آنلاین مدت‌ها است از سوی سیاست‌گذاران و عموم مردم، به عنوان ابزاری ضروری برای یافتن و درخواست شغل تلقی می‌شود.

در حال حاضر با روی کار آمدن کسب و کار اینترنتی ، اکثر شغل های سنتی به فراموشی سپرده می شوند، البته دلیل این امر را می توان، راحتی افراد و جستجوی سریع؛ کاهش هزینه ها و خطرات دانست. ما در این مقاله می خواهیم اطلاعات کاملی از شغل آنلاین در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم، زیرا گرایش افراد به سمت شغل آنلاین نسبت به گذشته بیشتر شده و به نوعی جامعه ایجاب می کند که از فرصت های خوب همیشه به موقع استفاده کنیم.

مزایا و اهمیت شغل های آنلاین

طرح ملی افزایش پهنای باند در سال های اخیر، دسترسی گسترده به مشاغل آنلاین و آموزش را راحت تر کرده است. باید گفت امروزه فرصت های شغلی یا یادگیری مهارت های شغلی وابسته به اینترنت است. اینترنت به‌ویژه برای عادات کاریابی گروه‌های جمعیتی خاص، اهمیت دارد.

در این مقاله ابتدا خطوط اصلی این موضوع را بررسی می‌کنم:

  • چرا شغل های آنلاین مهم هستند؟
  • مزایای شغل های آنلاین؟
  • انواع مختلف شغل های آنلاین؟
  • چه تعداد از مردم به دنبال شغل آنلاین هستند؟
  • کدام مشاغل آنلاین واقعی هستند؟
  • چگونه اینترنت از نظر اهمیت کلی با سایر منابع اطلاعات شغلی مطابقت دارد؟
  • ایرانی ها چقدر در شغل آنلاین خود احساس اعتماد می‌کنند؟

این مقاله به بررسی نقش و اهمیت خاص شغل های آنلاین که با گذشت زمان جایگزین شغل های سنتی می شوند می‌پردازد و مهمترین آنها را در انتهای مقاله مورد بررسی قرار می دهد تا کاربران شناخت کامل از این موضوع داشته و در صورت نیاز بتوانند از فرصت های استفاده کرده و با کمترین سرمایه شغل آنلاین خود را راه اندازی کنند.

چرا شغل های آنلاین مهم هستند؟

لب تاب زیبا برای شغل های آنلاین

آیا از سفر هر روزه به دفتر کار خسته شده اید؟ آیا فکر کرده اید سیستمی که در آن کار می کنید، مورد نیاز شما نیست؟ آیا از ترافیک های طولانی خسته شده اید؟ اگر پاسخ همه سوالات بالا بله است، شغل های آنلاین همان چیزی است که شما فاقد آن هستید.

احتمالاً شنیده اید که مردم در مورد مشاغل آنلاین و مزایای آنها صحبت می کنند اما هرگز آن را امتحان نکرده اید. با توجه به مزایای شگفت انگیز، تعداد افرادی که به صورت آنلاین کار می کنند روز به روز در حال افزایش است.

تغییرات در اقتصاد و الگوهای کاری، مشاغل آنلاین را امروزه بین مردم رایج کرده است. امروزه در سراسر کشور، افراد با تخصص و مهارت های مختلف در حال انجام کارهای آنلاین هستند.

مزایای شغل های آنلاین:

در زیر به برخی از مزایای کار آنلاین اشاره شده است.

بدون فشار:

یکی از بزرگترین مزایای شغل های آنلاین این است که تقریبا فشار کاری که در شغل های سنتی وجود دارد را دیگر حس نمی کنید، با این که شاید سختی های مخصوص به خود را داشته باشد اما در مقایسه با کار اداری فشار زیادی روی شما وجود ندارد. در واقع مشاغل آنلاین استرس کمتری برای شما دارند.

شما در شغل های آنلاین برای خودتان برنامه ریزی خواهید کرد و روی هدف و شغلی که در آن بهترین هستید کار خواهید کرد. به نظر من حتی افراد در شغل های آنلاین امنیت بیشتری نسبت به شل های سنتی دارند.

انعطاف پذیری:

با توجه به زمان، شغل های آنلاین انعطاف پذیری بیشتری را به افراد ارائه می دهند. در این نوع شغل افراد با آزادی بیشتری می توانند ساعات کاری خود را برنامه ریزی کنند. شما دیگر در این کار از ساعت ۷ تا ۲ بعدازظهر در دفتر کار خود زندانی نخواهید شد، حتی زمانی که کار روزانه خود را تمام کرده باشید.

این موضوع به شما فرصت خوب می دهد تا بتوانید دیگر فعالیت های روزمره خود را پیش ببرید و آزادی عمل بیشتری در شغل خود داشته باشید. از همه مهمتر می توانید روزهای زیادی را در کنار خانواده باشید و با فرزندان خود بازی کنید.

رئیس خود بودن:

برای بسیاری از افراد کار کردن بدون استرس و بدون فشار کاری کارفرما یا صاحب کار بسیار ارزشمند است. با شغل های آنلاین، شما رئیس خود خواهید بود.

در شغل های آنلاین این مزیت وجود دارد که دیگر بر سر شما فریاد زده نمی شود و شما را سرزنش و یا محدود نخواهند کرد و نه کسی می تواند برای شما زمان مشخص کند. اگر به دنبال کارآفرینی هستید و می خواهید رئیس خود باشید، به سمت کارهای آنلاین بروید، این روزها شغل های بسیار زیادی وجود دارد که به صورت آنلاین می توانید آنها را با حداقل بودجه راه اندازی کنید.

شما در این کار حق انتخاب از میان مشتریان را دارید:

با شغل های آنلاین، می توانید برای مشتریان مختلف در سراسر کشور کار کنید. این موضوع به معنای این است که بتوانید فعالیت روزانه خود را بیشتر از قبل کنید و دستمزد بیشتری دریافت کنید. توجه کنید در این کار هرچه مشتریان بیشتری داشته باشید، قطعا خواهید توانست درآمد بیشتری کسب کنید. امروزه برخی از افرادی که شغل آنلاین دارند بیشتر از کارمندان درآمد دارند.

می توانید در مشاغل های مختلف ورود کرده و آنها را امتحان کنید:

دلیل دیگری که چرا مردم شغل های آنلاین را انتخاب می کنند این است که می توانند مشاغل مختلف را بهش به راحتی ورود کرده و آنها را آزمایش کنید و با توجه به علاقه خود شغل مورد نظر خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید بعد از مدتی باید شغل خود را تغییر دهید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید زیرا به مکان و زمان وابسته نیستید.

شما می توانید در این فضا، با توجه به بودجه خود برنامه ریزی کنید و به سمت شغل هایی بروید که متناسب با بودجه شما باشد. شما حتی می توانید با به کار گیری فضاهای بیکار خانه خود درآمد خود را بیشتر کنید و هزینه اجاره مغازه را نیز نپردازید.

مقاله مرتبط:”معرفی 6 کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه ”

انواع مختلف شغل های آنلاین کدامند؟

آیا تصمیم گرفته اید که مناظر کسل کننده دفتر را به یک محل کار جدید جایگزین تغییر دهید؟ آیا شما یک مادر کار و سرپرست خانه هستید و به دنبال یک شغل جانبی سودآور هستید؟ یا فقط احساس می کنید که زمان تغییر شغل فرا رسیده است؟

شما خوش شانس هستید، امروز پیدا کردن شغل های آنلاین و تغییر کار آسان تر از همیشه است. در ادامه این مقاله چندین نوع کار آنلاین را به شما معرفی می کنیم که مطمئناً حداقل چندین شغل مناسب و سرگرم کننده را می توانید از میان آنها برای خود انتخاب کنید و سود خوبی کسب کنید.

اگر به جای داشتن یک شغل اداری معمولی، کار در خانه را انتخاب کرده اید، به احتمال زیاد ترجیح می دهید در حین انجام کارهای آنلاین نیز رئیس خود باشید.

شغل های آنلاین به شما امکان می دهند زمان خود را مدیریت کنید، پتانسیل خود را درک کنید و در بسیاری از موارد درآمد خوبی کسب کنید.

در زیر می توانید با برخی از شغل های آنلاین که می توانید درآمد خوبی از آنها کسب کنید آشنا شوید:

۱. مدرس دوره آنلاین:

خانم با حجاب مدرس آنلاین

یکی از پر رونق ترین بازار ها در فضای مجازی، یادگیری آنلاین است، پیش بینی می شود این موضوع تا سال 2023 به بالاترین حد خود برسد، بنابراین برای کسانی که فکر می کنند در این زمینه تخصص دارند، بهترین و مناسب ترین گزینه است.

اگر در زمینه تجارت، توسعه شخصی، موسیقی، مد، فناوری، طراحی، عکاسی، سلامت و تناسب اندام، نویسندگی یا موضوعات دیگر دانش و تخصص بالایی دارید، هزاران نفر در جامعه وجود دارد که نیازمند اطلاعات و دانش شما هستند، آنها و مشتاق یادگیری از دوره های آنلاین شما هستند، پس فرصت را از دست ندهید.

می‌توانید با درخواست به‌عنوان مدرس در پلت‌فرم‌های معروف و یا آموزشگاه معتبر، دوره آنلاین خود را شروع کنید. البته اگر میخواهید کسب و کار مخصوص به خود را داشته باشید، بهتر است یک وب سایت یا یک پیج آموزشی در تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب برای خود ایجاد کنید و رئیس خود باشید. با این کار درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

مدرس دوره آنلاین جزو شغل های آنلاین پر درآمد است که می توانید از هر جایی آن را راه اندازی کنید، حتی اگر ساکن شهر نیستید و یا خارج از کشور فعالیت می کنید، می توانید از این شغل درآمد خوبی به دست بیاورید.

۲. وبلاگ نویس:

همانطور که می دانید، بازاریابی در اینترنت را می توان یک منبع درآمد خوب برای تمامی افراد به خصوص برای وبلاگ نویسان دانست. شما از این راه می توانید درآمد بالایی در فضای مجازی داشته باشید.

چند راه دیگر برای کسب درآمد به عنوان وبلاگ نویس (علاوه بر بازاریابی):

  • قرار دادن تبلیغات در وبلاگ و کسب درآمد اینترنتی از طریق تبلیغات تنها با چند کلیک ساده.
  • نوشتن کامنت ها درباره محصولات یا خدمات مختلف، به خصوص برای شرکت های معروف.
  • ارائه محتوای علمی مناسب (به عنوان مثال، کتاب الکترونیکی قابل دانلود، مشاوره آنلاین یا محصولات مرتبط).
  • بازاریابی برای مشتریان و برندهای مختلف. می توانید برای وبلاگ مشتری خود مقاله بنویسید یا پست های تبلیغاتی برای آنها انجام دهید. مشتری شما بابت انتشار اخبار و تبلیغات مختلف در مورد خدمات خود و بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو، حاضر هستند پول خوبی به شما بدهند.

مهمترین مزیت این نوع شغل اینترنتی، عدم پرداخت هزینه و داشتن سرمایه زیاد است. تنها در این کار شما به مهارت تبلیغاتی و نویسندگی و آشنایی با فضای مجازی دارید. باید گفت وبلاگ نویسی نیز جزو شغل های آنلاین پر درآمد است.

۳. فروشنده:

فروش در اینترنت می تواند ایده آل ترین گزینه برای کسب سود زیاد است، ساده ترین و آسان ترین راه این است که شما اقلام ارزان قیمت را پیدا کنید و بتوانید آنها را با قمت مناسب به مردم بفروشید. اگر مهارت‌ها یا دانش خاصی داشته باشید که به شما امکان دهد این کار را به خوبی انجام دهید، پیشنهاد می کنم حتما از این فرصت استفاده کنید. مطمئن باشید مردم خوشحال خواهند شد که برای خرید محصولات خاص و کم یاب هزینه بیشتری بپردازند.

به عنوان مثال، ممکن است در یافتن اقلام تخصصی و آثار باستانی مهارت داشته باشید. یا ممکن است یک واسطه بین کشورها باشید و بتوانید محصولات ارزان قیمت را در یک مکان پیدا کنید و آن ها را به مخاطب دیگری بفروشید. این کار نیز در دسته شغل های آنلاین پر درآمد قرار دارد، به خصوص اگر بتوانید راه و روش آن را به خوبی یاد بگیرید.

حتی می توانید با فروش اقلامی دست دوم در این فضا درآمد زایی کنید و شغل خوبی برای خود ایجاد کنید. برای فروش در اینترنت، می توانید فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید یا مواردی را در سایت هایی مانند دیوار بفروشید.

۴. مدرس زبان:

مردم از دوران قدیم مشتاق به یادگیری زبان های بیگانه و یا جدید بوده اند. خوشبختانه امروزه امکاناتی نظیر شبکه اینترنت، باعث شده تا تسلط بر یک زبان جدید بسیار راحت تر از دوران قدیم باشد.

پیشنهاد می کنم اگر قبلاً تجربه تدریس داشته اید، روی این کار سرمایه گذاری کنید؛ زیرا در این کار، راحت تر از دیگران می توانید به موفقیت دست پیدا کنید.

شما برای پیشرفت در این شغل می توانید از ایده های زیادی کمک بگیرید برای مثال، می توانید از حقایق فرهنگی و تاریخی در دوره آموزشی خود استفاده کنید، یا کلاس های آموزشی خود را با لطیفه پیش ببرید و خود را برای یک کلاس غیر رسمی و سرگرم کننده یا انعطاف پذیر آماده کنید. این روزها تدریس زمان جزو شغل های آنلاین پر درآمد تلقی می شود.

اگر بتوانید مهارت خود را در این زمینه به دیگران ثابت کنید، بسیاری از محققان، نویسندگان و مشاغل بین المللی، هستند که مایلند از خدمات شما برای نیازهای ترجمه استفاده کنند.

۵. صداگذاری:

مکروفون و لبتاب

کسب‌وکارهای زیادی در جامعه وجود دارد که به دنبال صداهای مردانه یا زنانه هستند، به خصوص برای ویدیوهای توضیح‌دهنده و روایت بازاریابی خود.

علاوه بر این اگر شما مهارت گویندگی داشته باشید و بتوانید صداگذاری خوبی انجام دهید می توانید در زمینه های زیر فعالیت کنید:

  • ایجاد تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
  • ایجاد کتاب‌های صوتی
  • معرفی پادکست
  • ایجاد آموزش‌های آنلاین
  • ایجاد پست صوتی

اگر مهارت های صوتی خوبی دارید، فرصت خوبی در جامعه به خصوص فضای مجازی وجود دارد که با آنها درآمد کسب کنید. انجام این کار آسان است، زیرا شما بودجه کمی نیاز دارید، تنها چیزی که نیاز دارید یک میکروفون خوب، یک کامپیوتر و یک اتاق با آکوستیک مناسب است.

صداگذاری از شغل های آنلاین و بسیار معروف است که این روزها توانسته خود را بین مردم بیشتر مطرح کند. با این که صداگذاری را قبلا در صدا سیما و تلویزیون و رادیو می توانستیم ببینیم، اما با گسترش اینترنت، صداگذاری را می توانید در هر چیزی مشاهده کنید.

۶. مشاور یا مربی:

اگر به معنای واقعی خلاقیت و تخصص شما در زمینه های مختلف زیاد است، افرادی در جامعه هستند که می خواهند از نظرات شما استفاده کنند و از تجربیات شما یاد بگیرند. این کار نیز جزو شغل های آنلاین امروزی است که افراد تمایل دارند در آن فعالیت کنند. برخلاف دیگر شغل ها در این کار شما به سرمایه اولیه نیازی ندارید و فقط نیاز به تخصص دارید تا بتوانید مشاوره مناسب به افراد بدهید.

اینها فقط چند نمونه از حوزه های مختلف هستند که می توانید در مورد آنها به مردم مشاوره بدهید:

  • کسب و کار و کارآفرینی
  • بورس داخل و خارجی
  • ارز های دیجیتال
  • بازاریابی و فروش
  • سلامتی و تناسب اندام
  • فریلنسینگ
  • روابط
  • سبک مد
  • فرزند پروری
  • طراحی داخلی
  • و …

شما به راحتی در فضای اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام، فیس بوک و دیگر پلتفرم ها می توانید اقدام به ارائه مشاوره برای افراد نیازمند کنید، تنها چیزی که نیاز دارید، یک پیج مناسب و تبلیغات است.

۷. ادمین پیج (مدیریت رسانه های اجتماعی):

این شغل گاهی اوقات با نام ادمین نیز شناخته می شود و در زیر مجموعه، دستیار مجازی قرار می گیرد و با این حال، از آنجایی که مدیریت رسانه های اجتماعی یک مهارت بسیار مورد نیاز است، کارفرمایان اغلب سعی می کنند از افراد دارای تجربه استفاده کنند.

اگر مهارت زیادی دارید و خبره رسانه‌های اجتماعی هستید، سعی کنید بیشترین استفاده را از این مهارت داشته باشید. شما در این زمینه می توانید فعالیت های گوناگونی انجام دهید.

مردی گوشی بدست جلو لبتاب ادمین شبکه های اجتماعی

مدیریت رسانه های اجتماعی جزو شغل های آنلاین آنلاین با درآمد خوب است که تقاضای زیادی دارد. همچنین ادمین پیج بودن یک کار بسیار انعطاف پذیر است، زیرا می توانید پست ها را در هر زمان و هر مکان برنامه ریزی و از هر جایی ارسال کنید.

اگر این مسیر را انتخاب کردید، برای به حداکثر رساندن درآمد خود، به طور همزمان با چندین مشتری همکاری کنید.

چه تعداد از مردم به دنبال شغل های آنلاین هستند؟

اینترنت یک منبع تقریباً جهانی در میان کسانی است که اخیراً به دنبال کار بوده اند. تحقیق و درخواست شغل آنلاین در میان جویندگان کار اخیر تقریباً جهانی است.

منابع دیجیتال اکنون بیش از هر زمان دیگری برای توانایی ایرانی ها برای تحقیق و درخواست شغل اهمیت دارد. اکثریت ایرانی ها در حال جستجوی اطلاعات در مورد یک شغل آنلاین و متناسب با نیاز خود هستند و تقریباً به همان اندازه برای شغل آنلاین درخواست داده اند.

شغل های آنلاین اکنون با شبکه های شخصی و حرفه ای به عنوان منبع برتر اطلاعات شغلی رقابت می کنند، این روزها مردم تمایل زیادی به استفاده از شبکه اینترنت دارند و دوست دارند در این حوزه به عنوان یک کارآفرین ظاهر شوند و کار مورد علاقه خود را با کمترین سرمایه راه اندازی کنند.

احتمالا بپرسید مزایا و معایب شغل های آنلاین چیست؟ باید گفت مزایای آن آشکار است، راحتی، دسترسی آسان و رایگان.

درخواست‌های شغلی مبتنی بر وب در حال تبدیل شدن به یک امر عادی هستند، زیرا کارفرمایان تلاش می‌کنند تا فرآیند ایجاد شغل های آنلاین را برای همه داوطلبان واجد شرایط، از جمله افراد دارای معلولیت، در دسترس قرار دهند.

جویندگان شغل در اینترنت می توانند با تنظیم هشدارهای شغلی برای نوع کاری که به دنبال آن هستند، ساعت ها در زمان خود صرفه جویی کنند، توجه داشته باشید فرآیند درخواست و یا ایجاد شغل آنلاین برای اکثر انواع مشاغل سریع و آسان است.

دوران جستجوی آگهی‌های شغلی در روزنامه‌ها و صرف پول برای ارسال انبوهی از درخواست‌های شغلی گذشته است. اینترنت فرآیند جستجوی و یا ایجاد شغل آنلاین را متحول کرده است و به متقاضیان این امکان را می دهد تا با چند کلیک بر روی رایانه خود شغل مورد نظر خود را ایجاد و آن را با سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

وقتی به دنبال شغل های آنلاین می گردید، اگر با ابزارها و منابع مفید آشنا باشید، اینترنت بیشتر کارها را برای شما انجام می دهد.

جویندگان کار در طیف وسیعی از گروه‌های جمعیتی به شدت به اینترنت به عنوان یک منبع شغلی متکی هستند، اما افرادی که سطح تحصیلات بالایی دارند، توانسته اند در این کار به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند.

نتیجه گیری

شغل های آنلاین رویاهای شما را به نوعی می سازند و شما را به اهدافتان نزدیک می کنند، اما قبل از شروع باید بدانید که حرفه ای بودن در کار آنلاین با اراده شروع می شود. هنگامی که به خود قول دادید برای منافع و رشد خود کار کنید، باید زندگی خود را به گونه ای سازماندهی کنید که بهره وری و کارایی را تقویت کند. همچنین برنامه‌ها و منابع متعددی برای فریلنسرها وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا با کمتر کار کردن به دستاوردهای بیشتری برسید.

فرصت های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما امکان می دهد در خانه کار کنید. در این مقاله ما به چند گزینه از شغل های آنلاین که بیشترین درآمد را دارند اشاره کردیم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

این روزها تعداد شغل های آنلاین به بیشترین حد خود رسیده و افراد در هر زمینه ای که تخصص دارند، می توانند از این فضا استفاده کنند، حتی اگر در زمینه پرورش گل تخصص دارید می توانید با انتقال آن به فضای مجازی درآمد بیشتری کسب کنید و تخصص و مهارت خود را به دیگران بشناسانید.

به هر حال اگر به دنبال شروع کسب درآمد اضافی هستید یا اگر می خواهید مسیر شغلی جدیدی داشته باشید که به شما امکان دهد از خانه درآمد کسب کنید، استفاده از شغل های آنلاین ایده آل ترین گزینه برای شماست.

امیدوارم آنچه در این مقاله خوانده اید علاقه شما را برانگیزد و احتمالاً به شما انگیزه دهد که چگونه از از اینترنت درآمد کسب کنید و وقت بیشتری برای خانواده خود صرف کنید، یا حتی آنها را نیز در این کار سهیم کنید و از کار کردن در کنار خانواده لذت ببرید.

افرادی کار ثابتی دارند و می خواهند درآمد خود را افزایش دهند می توانند با یافتن مشاغل پاره وقت آنلاین که به آنها اجازه می دهد خارج از برنامه کاری خود کار کنند، سود ببرند.

هر کسی که دارای سرگردانی است می تواند در حین کسب درآمد به صورت آنلاین کار کند و سفر کند. این کاری است که من انجام می‌دهم و دوست دارم بتوانم مکان‌های جدید زیادی را ببینم و در عین حال درآمد عالی آنلاین داشته باشم.